Hedinn
Moderator
Jag kommenterade film som bevisning, inget annat.I mitt fall finns en anmälan av brottsoffret, dvs mig. Sådan finns inte i asps fall av den som trakasserade asaps hela följe.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kommenterade film som bevisning, inget annat.I mitt fall finns en anmälan av brottsoffret, dvs mig. Sådan finns inte i asps fall av den som trakasserade asaps hela följe.
Så du tycker inte han skall ha samma rätt till ersättning som andra? Är det för att han är svart och mindre värd enligt dig?
I mitt fall finns en anmälan av brottsoffret, dvs mig. Sådan finns inte i asps fall av den som trakasserade asaps hela följe.
Men du gjorde en jämförelse utan att ta hänsyn till faktiska basic omständigheter. Jag har gällande mitt eget fall sagt att jag fått sjukhusvård för skador jag fått vid misshandeln och eftersom det är ganska basic och du vill göra det gällande att saker och ting är så väldigt självklart, borde du veta att även om jag inte bokstavligen sagt tidigare i tråden att jag gjorde anmälan mot förövaren i mitt fall, att åtminstone sjukvården gjort det baserat på händelseförlopp och skador då det är sjukvårdens skyldighet.Jag kommenterade film som bevisning, inget annat.
Då tycker jag du skall läsa inläggen igen och jämföra så ser du nog likheten. Jag har aldrig skrivit ett ord om att han skall få en gräddfil pga kändisskap.
Nej, jag kommenterade inte utifrån särskilda fall utan generellt, då det var så jag uppfattade ditt inlägg när du skrev att det är skrämmande (möjligt att du använde andra ord) att en film räknas som starkare bevis än fysiska skador. Därför skrev jag också att just det är rimligt, för att jag syftade på att en film bör vara starkare bevis mot en specifik person.Men du gjorde en jämförelse utan att ta hänsyn till faktiska basic omständigheter. Jag har gällande mitt eget fall sagt att jag fått sjukhusvård för skador jag fått vid misshandeln och eftersom det är ganska basic och du vill göra det gällande att saker och ting är så väldigt självklart, borde du veta att även om jag inte bokstavligen sagt tidigare i tråden att jag gjorde anmälan mot förövaren i mitt fall, att åtminstone sjukvården gjort det baserat på händelseförlopp och skador då det är sjukvårdens skyldighet.
Tycker att det är ett märkligt system att det ska behöva ta så lång tid och nu när det även finns klipp, vittnen mm. I fall som dessa när häktningen beror på att man vill undvika flykt så borde man kanske skynda på processen något så slipper presidenter och hela världen engagera sigDet finns flera anledningar att ta sig för pannan och misströsta när det kommer till det svenska rättssystemet, men i just hanteringen av det här ärendet (utifrån tillgängliga uppgifter i media) har jag svårt att se att vi ska ha något att skämmas för? Ge fan i att sparka på folk som ligger ner när du är utomlands är en ganska bra tumregel om man vill slippa sitta inlåst.
Tycker att det är ett märkligt system att det ska behöva ta så lång tid och nu när det även finns klipp, vittnen mm. I fall som dessa när häktningen beror på att man vill undvika flykt så borde man kanske skynda på processen något så slipper presidenter och hela världen engagera sig?
Tycker att det är ett märkligt system att det ska behöva ta så lång tid och nu när det även finns klipp, vittnen mm. I fall som dessa när häktningen beror på att man vill undvika flykt så borde man kanske skynda på processen något så slipper presidenter och hela världen engagera sig?
Den som blir förföljd såklart.Vem är offret?
Ok, då förstår jag hur du tänker, Jag tänker att detta är något för rätten att ta tag i. Vet inte vad som har hänt före, efte eller under. Jag vet faktiskt inte hur jag ska bedöma detta.Den som blir förföljd såklart.
Är det meningen att kvinnor som blir förföljda (och slagna på rumpan i detta fallet) också ska ta ansvar för situationen? Ska de också ta en taxi och åka därifrån?
Fast det är ju också en konstig parallell att dra. Om en blir så provocerad av idioter att en reagerar med att misshandlad en person, då kanske en ska hantera situationen utifrån det. Typ avlägsna sig från situationen och låta polis hantera det.Den som blir förföljd såklart.
Är det meningen att kvinnor som blir förföljda (och slagna på rumpan i detta fallet) också ska ta ansvar för situationen? Ska de också ta en taxi och åka därifrån?
Sällskapet gjorde det, de gick ifrån och bad vänligt killarna att sluta följa efter. En av killarna är väldigt närgången och drar ett headset i ansiktet på en känd persons livvakt. En rejäl smärt. Killen är uppenbart hög som en lyktstolpe. Jag vet inte, men i min värld handlar detta om en mycket obehaglig situation för sällskapet som tydligt försöker kommunicera och avvärja bråk. Tycker du att de skulle ha googlat numret till polisen och satt sig ner och väntat? Vem i helaste friden skulle göra det, vare sig du är från Harlem eller Svenljunga? Men, sällskapet från Harlem har en livvakt med sig - av en anledning. Det är en viss skillnad kan jag tycka.Fast det är ju också en konstig parallell att dra. Om en blir så provocerad av idioter att en reagerar med att misshandlad en person, då kanske en ska hantera situationen utifrån det. Typ avlägsna sig från situationen och låta polis hantera det.
Folk som var på plats när ASAP greps såg att han satt över en liggandes kille och mottade slag efter slag. Jag menar killen ligger ju ner?! Man får inte använda nödvärns våld då ju, sålklart att ASAP blir gripen då, som vilken annan person. Så jag är glad att han är gripen och sitter häktad. Alla är lika inför lagen.![]()
Om vi ska dra parallell till ditt eget fall så skulle jag säga att det är sorgligt om inte du fick bättre stöd och att din gärningsman gick fri, inte att ASAP nödvändigtvis ska släppas fri.Men du gjorde en jämförelse utan att ta hänsyn till faktiska basic omständigheter. Jag har gällande mitt eget fall sagt att jag fått sjukhusvård för skador jag fått vid misshandeln och eftersom det är ganska basic och du vill göra det gällande att saker och ting är så väldigt självklart, borde du veta att även om jag inte bokstavligen sagt tidigare i tråden att jag gjorde anmälan mot förövaren i mitt fall, att åtminstone sjukvården gjort det baserat på händelseförlopp och skador då det är sjukvårdens skyldighet.