Bukefalos 28 år!

A$AP Rocky

Status
Stängd för vidare inlägg.
I det där fallet utfärdades inget strafföreläggande utan påföljden meddelades genom dom.

Då är du mer insatt än vad jag är, jag utgick enbart från artikeln som länkades som ett bevis på det svenska rättsväsendets strukturella rasism. Oavsett så var poängen att den stora skillnaden i fallen är att den ena erkände brott och den andra nekar. Inte artisternas respektive hudfärg.
 
Då är du mer insatt än vad jag är, jag utgick enbart från artikeln som länkades som ett bevis på det svenska rättsväsendets strukturella rasism. Oavsett så var poängen att den stora skillnaden i fallen är att den ena erkände brott och den andra nekar. Inte artisternas respektive hudfärg.

Stod i artikeln från Expressen. :)
 
Stod i artikeln från Expressen. :)
Ah, måste missat den länken.

Inte riktat direkt till dig, utan snarare ett tillägg till mitt föregående inlägg, ytterligare en omständighet som skiljer sig mellan fallen är att G-Eazy greps i samband med brottstillfället vilket ger ett annat utrednings- och bevisläge än vad som verkar föreligga i det här fallet
 
Se där! Får hoppas att de är ”snabba” med asap Rocky så slipper man skämmas alltför mycket över svenska rättsystemet :D

Det finns flera anledningar att ta sig för pannan och misströsta när det kommer till det svenska rättssystemet, men i just hanteringen av det här ärendet (utifrån tillgängliga uppgifter i media) har jag svårt att se att vi ska ha något att skämmas för? Ge fan i att sparka på folk som ligger ner när du är utomlands är en ganska bra tumregel om man vill slippa sitta inlåst.
 
Larv.

Mitt ex sparkade ner mig i en dyngstack med ansiktet neråt och sparkade mig i huvudet och i ryggen vilket gav mig skador jag fick sjukhusvård för. Det blev inget åtal, fallet lades ner.

Det är lång, aldrig tidigare skådad kötid för dömda brottslingar i sverige som går ute på våra gator och väntar på att kriminalvården ska ringa och säga till när det är dags att checka in. Just saying'.

Fanns det en film som visade händelseförloppet? Jag gissar nej, då har man ett helt annat bevisläge tyvärr. Nu finns händelseförloppet dokumenterat på film och åklagaren har utefter den bedömt att gärningsperson kan gripas och häktas. En gärningsperson som redan fått lite specialbehandling då han fick genomföra sin konsert först (vilket har kritiserats internt).

Släpps han åker han hem till USA och kommer aldrig stå till svars för sitt brottsmål det går vidare till domstol. Det är jag övertygad om.
 
Fanns det en film som visade händelseförloppet? Jag gissar nej, då har man ett helt annat bevisläge tyvärr. Nu finns händelseförloppet dokumenterat på film och åklagaren har utefter den bedömt att gärningsperson kan gripas och häktas. En gärningsperson som redan fått lite specialbehandling då han fick genomföra sin konsert först (vilket har kritiserats internt).

Släpps han åker han hem till USA och kommer aldrig stå till svars för sitt brottsmål det går vidare till domstol. Det är jag övertygad om.
Well, om definitionen är sådan att virala korta filmklipp är starkare bevis än fysiska skador så har världen utvecklats åt ett håll där värderingar är allt annat än friska.
 
Well, om definitionen är sådan att virala korta filmklipp är starkare bevis än fysiska skador så har världen utvecklats åt ett håll där värderingar är allt annat än friska.

En film som visar brottet är självklart stark bevisning. Bilder på fysiska skador även så, men bilder på skador visar inte hur skadorna har uppstått eller vem som orsakat dem. Antal vittnen är också en faktor att väga in, ord mot ord ger ett svårare läge än om det finns vittnen eller bild/film.
 
Senast ändrad:
Fast just det är väl rimligt? Fysiska skador säger ju att offret blivit utsatt för brott, men inte nödvändigtvis av vem. En film fångar ju i regel personen som utfört brottet.
I mitt fall finns en anmälan av brottsoffret, dvs mig. Sådan finns inte i asps fall av den som trakasserade asaps hela följe.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp