AC i bil farligt för barn?

Sv: AC i bil farligt för barn?

Min sambo är stenhård med Ac:n. 2 grader lägre temperatur i bilen än vad det är ute säger han. Annars kan man tydligen få diverse åkommor.;) Jag brukar inte alls lyssna på det när jag är själv i bilen, men när han är med, ja, då är det 2 grader som gäller.
 
Sv: AC i bil farligt för barn?

*kl*
Jag är superkänslig för drag, AC, öppna fönster, vanlig fläckt, allt! Jag får först en ilande smärta i nacken ner i armen och upp mot ansiktet om jag sitter kvar i draget domnar hela sidan bort, och blir typ förlamad och tappar känseln. MÝCKET obehagligt! Har man väldigt otur då så är det tydligen inte säkert att man blir helt bra igen... :crazy:
Jag är jätterädd för att min lilla grabb ska vara likadan och försöker undvika så mycket drag som möjligt. Inget fan av AC alltså och har den endast på korta korta stunder och då alltid riktad så att det inte drar på någon i bilen. Skulle aldrig köra med öppna fönster!

Självklart gör man som man vill i sin bil men det kanske är bra att läsa om andras erfarenheter av AC. Alla är ju olika, även våra barn reagerar på olika sätt.
 

Liknande trådar

Övr. Barn vet inte ens riktigt vad jag vill med detta eller vad jag egentligen vill skriva, me. Behöver nog bara skriva av mig... Jag har mått...
2 3
Svar
49
· Visningar
9 126
Senast: Treo
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 965
Senast: cirkus
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 789
Äldre Vi köpte för några månader sedan en begagnad bil från en bilhandlare. När vi tittade på bilen frågade vi särskilt om AC:n fungerade...
2
Svar
22
· Visningar
5 445
Senast: domesticus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp