Sv: Adoptera hund
Köpe en 2-årig hanhund på Hundrondellen i år. Tittade runt på olika sighter o fastnade just där

Vi har fått en väldigt speciell hund, ser inte ut som någon annan
jag sett i detta land. Han är en Podenco Andaluz Grande. Hade aldrig hört talas om denna ras innan.
Ser ut som en riktig byracka,vit strävhårig med rättuppstående öron med rosa inslag

ska se ut så!
Hittades bunden i Portugal med kätting runt halsen som hade vuxit in

Kom efter 1 år till jourhem i Sverige där han togs till vet som opererade bort ärrvävnad 2 ggr.Sen kunde han vrida skallen igen

Nu har pälsen börjat växa över dessa hemska minnen och hunden är så lycklig och vill så väl.
Har varit hos oss 3 mån och det har hänt massor i hans utveckling. Han var rumsren direkt,äter bra, mkt lekfull o valpig.
Vaktig men människoglad (var reserverad fr början, särskilt mot män)
Lydnaden kommer vartefter, han kan gå fot, sitt, ligg, inkallningen tränar vi på..det är såå underbart att springa, och som han springer

Vi har egen gård så han har ytor att träna på. Koppel o lina på promenader.
Adoption var inte meningen fr början,skulle minsann ha valp(svenskfödd) som innan,men så blev det inte.
Har inte ångrat mig ett dugg, detta är 6:e hunden i mitt hundliv o absolut den smartaste,roligaste,tacksammaste varelse man kan träffa på. Om det är rasen eller omständigheterna vet jag inte. Så här långt är vi jättenöjda med valet iaf

Kan varmt rekommendera Hundrondellen.
)