adslmodem + wlan = osant

Scorpan

Trådstartare
MORR!
Så har äntligen mitt trådlösa nätverkspaket kommit, glad ihågen började jag fixa med det i går när jag inser att mitt adslmodem med usbanslutning inte är kompatibelt med bredbandsroutern...

Nu har jag tre alternativ:

1. Skicka tillbaka nätverksgrejern

2. Skaffa mig ett ethernetmodem

3. sätta in adslmodemet på min stationära dator, koppla in bredbandsroutern i den och den bärbara till routern och förhoppningsvis kunna surfa via den stationära...


Vem har sagt att datorer är kul?
:mad:
 
Datorer regerar! ;)

Skaffa ett ethernetmodem och släng USB-skiten. Ett litet hål i plånboken, men det är det värt, för USB-porten uppfanns inte för att man skulle surfa genom den. USB suger till det ändamålet. :devil:

/Ingen vän av USB ;)
 
*skrattar*

Har i princip redan gjort det. Har fått tag på ett ethernetmodem - ska bara hämta det så är jag back in the game! :cool:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Nu ska vi se om den samlade kompetensen här på buke kan hjälpa mig.... Har 2 datorer som är kopplade till internet via en router från...
Svar
6
· Visningar
1 356
Senast: swemale
·
IT & mobiler Har Vista, tidigare fungerade allt super, men på sista tiden så kopplar laptopen mig upp & ned hela tiden från vårt trådlösa bredband...
Svar
7
· Visningar
873
Senast: Spirit
·
IT & mobiler Har en stationär dator med adslmodem, och ska nu koppla in en bärbar med en router emellan. Har några frågor om detta: 1. Hur tar jag...
Svar
4
· Visningar
2 819
Senast: honung
·
IT & mobiler Jag rotade nyss fram vår gamlagamlagamla... dator (som vi köpte som ny någon gång under andra halvan av 90-talet) och hittade i den en...
2
Svar
21
· Visningar
2 714
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp