Adventskalender 2021 - öppningstråden

IMG_20211206_060806.jpg


Dagens:

Fudge med havssalt från Cartwright & Butler. Jag gillar egentligen inte fudge men då allt annat i kalendern har varit så himla gott har jag ändå förhoppningar om den här :D
Svart pepparkakste från Kahls. Jag brukar gilla julte så jag tror på den här också!
Müsli med mycket choklad i sig från MyMuesli. Ska enligt hemsidan innehålla: Kakao quinoa crunchy som träffar cashewnötter, mörka chokladbitar och rostade och karamelliserade hasselnötter täckta i mörk choklad. Låter ändå okej :D

Hårspray från Schwarzkopf i perfekt storlek! Jag är så trött på alla stora flaskor hårspray, en mindre är så mycket smidigare!
Parfym från Sniphs. Luktar något citrusaktigt, enkel att bära!
Blush i fin färg från MAC
Fotexfoliering från Skin Treat i Kicks Hudvård
Tre ansiktsmasker från BodyShop
En FOREO Ufo Mini i Zalandos. Har velat testa en sån hur länge som helst! Måste bara köpa hem några Foreomasker!
Resekit och hårnålar i Nordic Feels första. Den tredje uppsättningen jag får från NordicFeel i år, det här var också med i kalendrarna som krediterades.
Och i NordicFeels andra kalender (Mixed) fick jag - återigen - en eyeliner från Xlash. Jag hade inte någon lucka 6 alls i kalendern men däremot två stycken lucka 3 med samma innehåll. Jag tror dock att jag har större användning av den här eyelinern än av den riktiga lucka 6 som verkar vara två ansiktsmasker(?) så jag är inte missnöjd.
 
20211206_074056.jpg

Ser fram emot denna! Men vilket sjå jag hade med att hitta lucka 6! Så fanns där en lucka som det stod öppna här och där var både 6 och 10, kanske nån mer. :D
Teet idag var ett rött julte, fruktigt roiboos med apelsin, med avrundning av vanilj, kryddor och ett bett från rosépeppar. Varför ska det vara apelsin i allt?! :cautious:
 
666C4743-826A-437A-963F-2A9682F7A71E.jpeg


Müsli med choklad, älskar! Den första jag kan tänka mig köpa för framtida bruk.
Lila överstrykningspenna.
Vitt te med blåbär och ”elderflower”, orkar inte översätta. Gott!
Karameller med havssalt, goda.
Pralin med klassisk karamellsmak, god.
Varm choklad med karamell smakas ikväll.
 
Tror att det var lakrits med chokladöverdrag på M idag. Den smaken är iaf ok. V smakade som vanligt nästan inget, men skulle vara blodapelsin med mandarinpuder. Kinder levererade som vanligt, jag behövde verkligen en tomte!

Jag tror att det är nån slags trasa för ansiktet från Body shop, sen var det handkräm från Clinique (vad är cuticle?) och vitt nagellack från Technic. Oklart hur jag ska använda det. Jag har ju aldrig så långa naglar så jag kan göra fransk manikyr.

86EC094C-E76B-446D-B062-1CCC5BF0944B.jpeg
 
Tror att det var lakrits med chokladöverdrag på M idag. Den smaken är iaf ok. V smakade som vanligt nästan inget, men skulle vara blodapelsin med mandarinpuder. Kinder levererade som vanligt, jag behövde verkligen en tomte!

Jag tror att det är nån slags trasa för ansiktet från Body shop, sen var det handkräm från Clinique (vad är cuticle?) och vitt nagellack från Technic. Oklart hur jag ska använda det. Jag har ju aldrig så långa naglar så jag kan göra fransk manikyr.

Visa bifogad fil 81005
Cuticle är nagelband :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 355
Senast: MiniLi
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
56 891
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 650
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 359
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp