Adventskalender 2021 - öppningstråden

Visa bifogad fil 80990

Skincity: Medik8 rengöringsmousse. Kul för att jag velat prova den länge men som sagt, det känns verkligen inte som en premiumkalender i år.
GlowID: I'm From Mugworth sheetmask, en mask jag inte testat tidigare och ett märke jag knappt provat så det blir roligt. Den här kalendern levererar verkligen och jag är glad att köpte den!
IKEA: En holländsk kryddkaka och ett av presentkorten.
Rengöringsmoussen är bra, man blir verkligen ren :) 👍
 
Chokade svenskjävlar från Haupt idag 😁 De här fick jag även en burk med tillsammans med kalendern, så de har jag redan testat (burken är numera tom 😋) och de är faktiskt mycket lättare att äta än de originala 😍 Riktigt goda!

Lykos 24K gav två parfymdekanter från Zarkoperfume, hört talas om dem innan men aldrig testat något. Den ena heter e'L och den andra Pink Molecule. Spännande, får kolla upp dem närmare på nätet :)

Yves Rocher hade en läppstift, 56 Rouge Vertige satin. Blev lite nervös först då den såg ut att vara illröd enligt förpackningen, men det är en lite mörkare, kallare ton 👍 Har redan inköpt julens läppstift enligt makeupLinas guide, men det är ju inte fel att testa ändå :)

IMG_20211206_101902.jpg
 
Yves: rött läppstift, snygg färg! Använder främst rött läppstift när jag väl har nått så det är kul!
N&N: stimulation gel - förmodligen inget jag kommer använda
Mr C: nötkrisp igen, supergoda igen 😅
Mumin: spännande sak - svart te, äpple, arom av ugnsäpple
Snapchat-409989299.jpg
 
Tror att det var lakrits med chokladöverdrag på M idag. Den smaken är iaf ok. V smakade som vanligt nästan inget, men skulle vara blodapelsin med mandarinpuder. Kinder levererade som vanligt, jag behövde verkligen en tomte!

Jag tror att det är nån slags trasa för ansiktet från Body shop, sen var det handkräm från Clinique (vad är cuticle?) och vitt nagellack från Technic. Oklart hur jag ska använda det. Jag har ju aldrig så långa naglar så jag kan göra fransk manikyr.

Visa bifogad fil 81005
Vad tråkig vingummi-kalendern verkar vara, tycker att du alltid verkar skriva att de knappt smakar något :(
 
Idag hämtade jag min bodyshop-kalender (den gröna!) så här är lucka 1-6 :) Vitamin E är den serie jag använt mest förut så de är jag glad över! Duschtvål går alltid åt även om jag inte heller är så förtjust i just ros, men kan ju vara kul med tvål med lite doft efter flera år med billigast möjliga. Plåtburken blir spännande att prova. "Stenen" vet jag inte ens vad det är 😂

IMG_20211206_133023.jpg
 
Vad tråkig vingummi-kalendern verkar vara, tycker att du alltid verkar skriva att de knappt smakar något :(

Ja, jag undrar om jag har nåt fel på mina smaklökar, så jag inte kan uppfatta de "subtila" smakerna. Men tyvärr kommer jag inte köpa vingummi eller marshmallow igen, de var rätt tråkiga bägge kalendrarna. :( Hellre då en Kinder-kalender och en med finare chokladpraliner (tror jag ska återanvända vingummikalendern och stoppa in pralinerna där!).
 
image.jpg


Har inte uppdaterat på ett tag. Här är iaf Lumene och Kicks smink hittills. Är supernöjd med allt förutom dagens läppenna. Använder inget sånt alls så den ska ges bort. Har en släkting med väldigt knaper ekonomi och hennes tonårsdotter älskar smink och hudvård. Tänkte att hon skulle få allt som jag inte vill ha + en hel del utrensat från mitt tidigare förråd. :)
 
Dagens varm choklad var Orange Hot Chocolate. Tyckte inte den smakade så mycket apelsin, men drack till frukost och hade inte riktigt tid att njuta av den. Tror jag ska dricka på kvällen framöver i stället.

Ingen vinst på triss.

Har svårt att avgöra vad det var för smak på dagens pralin från Johannas choklad. Bildmässigt såg det ut som espresso eller dubbelnougat men smakade inte som någon av dem. Vad tyckte ni andra som har den kalendern?
 
Ikea: Typ en tjockare pepparkaka, god ändå.
Nivea: En BB-cream som jag hade mycket svårt med att översätta den tyska texten men verkar vara "one fits all" så kan funka i färgton men annars borde den gå att ha på sommaren. Eller nu, min foundation är slut så får se hur jag ser ut imorgon när jag ska på stan :laugh:
 
Dagens varm choklad var Orange Hot Chocolate. Tyckte inte den smakade så mycket apelsin, men drack till frukost och hade inte riktigt tid att njuta av den. Tror jag ska dricka på kvällen framöver i stället.

Ingen vinst på triss.

Har svårt att avgöra vad det var för smak på dagens pralin från Johannas choklad. Bildmässigt såg det ut som espresso eller dubbelnougat men smakade inte som någon av dem. Vad tyckte ni andra som har den kalendern?

Var helt övertygad om att det var hasselnöt, var så väldigt tydligt, så jag kunde inte förstå förvirringen, men jag inser att det var gårdagens pralin jag åt nyss! :laugh::o Den var f.ö SÅ. FANTASTISKT. GOD. Mer tack! :love: Har tyckt att ett par av de tidigare varit lite tråkiga, men denna vägde upp med råge :d

Letade upp pappret nu, hade glömt det :o så vet inte riktigt vill smak de tidigare haft, men den idag skulle jag gissa på dubbelnougat! Också mycket god! :d
 
Dagens varm choklad var Orange Hot Chocolate. Tyckte inte den smakade så mycket apelsin, men drack till frukost och hade inte riktigt tid att njuta av den. Tror jag ska dricka på kvällen framöver i stället.

Ingen vinst på triss.

Har svårt att avgöra vad det var för smak på dagens pralin från Johannas choklad. Bildmässigt såg det ut som espresso eller dubbelnougat men smakade inte som någon av dem. Vad tyckte ni andra som har den kalendern?

Min smakade helt klart espresso, vilket jag inte är så förtjust i eftersom jag inte dricker kaffe.
 
Letade upp pappret nu, hade glömt det :o så vet inte riktigt vill smak de tidigare haft, men den idag skulle jag gissa på dubbelnougat! Också mycket god! :d
Min smakade helt klart espresso, vilket jag inte är så förtjust i eftersom jag inte dricker kaffe.
Men det här hjälpte ju...
Smakmässigt tror jag på dubbelnougat, tyckte inte det smakade kaffe. Men när man köper den i större bit har den två färger av brunt inuti och det hade inte denna.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 341
Senast: MiniLi
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
56 826
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 612
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 322
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp