Adventskalender 2021 - öppningstråden

M var lakrits och choklad igen, sådär smak. V var fläder igen, så samma mäh där. Kinder var choklad med puffar, gott!

Duschgel från Body Shop, glitternagellack från Technic och läppglans från Clinique. Det sistnämnda tog jag på mig inför dagens gruppmöte och det känns väldigt mjukt och trevligt, utan att bli kladdigt.

E8DBDA6B-ACD6-40EC-B30A-A8F94C8E5431.jpeg
 
Jag måste säga att jag än så länge är vrålnöjd med grötkalendern. Jag ser fram emot att gå upp och äta frukost varje morgon, så det fyller ju verkligen sitt syfte :D Idag var det blueberry cheesecake.

Min enda invändning är att portionerna är 45 gr, trots att deras "normala" portionsberäkning på hemsidan är 60 gr. Så det känns lite snålt och jag behöver ofta komplettera med något för att bli helt mätt.

Jag är inte lika overwhelmed över lakritskalendern, men det beror ju mest på att jag inte är någon totalt lakritsfantast utan faktiskt köpte kalendern för att utforska lakrits då jag börjat tycka om det det senaste. Förstår att lakritsälskare tycker kalendern är toppen! Men jag kommer nog ha lakrits kvar en bra bit in på nästa år :D
 
Jag måste säga att jag än så länge är vrålnöjd med grötkalendern. Jag ser fram emot att gå upp och äta frukost varje morgon, så det fyller ju verkligen sitt syfte :D Idag var det blueberry cheesecake.

Min enda invändning är att portionerna är 45 gr, trots att deras "normala" portionsberäkning på hemsidan är 60 gr. Så det känns lite snålt och jag behöver ofta komplettera med något för att bli helt mätt.

Jag är inte lika overwhelmed över lakritskalendern, men det beror ju mest på att jag inte är någon totalt lakritsfantast utan faktiskt köpte kalendern för att utforska lakrits då jag börjat tycka om det det senaste. Förstår att lakritsälskare tycker kalendern är toppen! Men jag kommer nog ha lakrits kvar en bra bit in på nästa år :D
Jag äter deras gröt i stort sett varje dag nu sedan jag hade kalendern förra året. Så så gott. 😋 Just nu väntar jag på ett nytt paket 🤩
 
Jag äter deras gröt i stort sett varje dag nu sedan jag hade kalendern förra året. Så så gott. 😋 Just nu väntar jag på ett nytt paket 🤩
Vad får du för kostnad per portion då? Jag köper ju ICAs fiberberikade havregryn för typ inga pengar alls och funderar på om jag är för snål att köpa MyMüeslis gröt eller inte. 🙈
 
Ingen bild idag för jag har ”redan” börjat äta/dricka upp mina grejer :p

Hallon/vanilj från Karamelleriet - goda.
”Superchoc” från MyMüsli - med vit chokladkrisp, gott!
Varm choklad med rubychoklad från Chokladhuset - inte en favorit. Jag gillar ändå rubychoklad, men kanske inte att dricka.
Moodpills med körsbärssmak - överraskande goda!
Rooiboste med äpple, jordgubb, blåbär, tranbär och kanel. Ska smaka senare.
 
Cleansing gel från Yves Rocher, perfekt format för resor :)

I Lykos 24K var det Cream-to-oil cleanser från Mesoestetic, för torr/känslig hud. Rejäl förpackning på 100 ml :) 👍 Får se om jag testar den själv eller ger bort, jag har mer åt normal/blandhud så den kanske skulle passa någon annan bättre? Även om min hud säkert inte tackar nej till den :D

Salt lakrits från Haupts, innehåller 9% rålakrits från Kalabrien som är den finaste/dyraste i världen(?). Riktigt god 😊
Tycker dock att denna kalendern är orimligt svår att öppna 😏 Man river upp sig när man ska plocka upp luckan och läsa texten på insidan 🥺 Eller är det bara jag som har dålig teknik? 🤣

IMG_20211209_125514.jpg
 
Jag har kalendern från Malmö chokladfabrik, smakerna har varit bra och intressanta hittills (förutom att jag slänger de med lakrits :p). Men själva chokladen är jag faktiskt inte så imponerad över, den är ganska trist.
Jag hade den förra året och jag gillade den inte heller. Den var ätbar (förutom vissa smaker 😅), men verkligen tråkig. För det priset vill man ju gärna att den ska vara godare än valfri chokladbit man kan köpa i mataffären :meh:
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 581
Senast: MiniLi
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
58 034
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 945
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 694
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp