Bukefalos 28 år!

Adventskalender 2021 - öppningstråden

_20211207_113740.JPG


Skincity: Filorga Meso-Mask i ministorlek, den åker i Tradera-lådan för jag tål inte Filorga, och ett rosa pannband.
GlowID: CLE Multicream, perfekt för den har jag sneglat på länge!
IKEA: Stracciatellapralin som var god.

Vi kan ju lugnt säg att Skincity fortsätter vara meh och GlowID levererar som f-n.
 
Visa bifogad fil 81151

Skincity: Filorga Meso-Mask i ministorlek, den åker i Tradera-lådan för jag tål inte Filorga, och ett rosa pannband.
GlowID: CLE Multicream, perfekt för den har jag sneglat på länge!
IKEA: Stracciatellapralin som var god.

Vi kan ju lugnt säg att Skincity fortsätter vara meh och GlowID levererar som f-n.
Men vad synd att du inte är så nöjd med Skincitys :( Kollade du på någon öppning av den innan?
 
Men vad synd att du inte är så nöjd med Skincitys :( Kollade du på någon öppning av den innan?

Nej, jag kollar bara att det är märken jag gillar som ingår. Jag är helt ok med att allt inte passar mig men det har som sagt varit snåla förpackningar, speciellt när det är fråga om rengöring. Skincitys kalender har ju tidigare varit lite av en benchmark när det gäller kalendrar i Sverige men med den här sänkte de sitt rykte totalt i mina ögon (jag köpte delvis just för att den varit så bra tidigare).

Nu får jag ju skylla mig själv att jag inte kollade mer på någon öppning tidigare så det är ju som det är. Men jag är som sagt glad att jag köpte GlowID också, den är hittills jättebra. Om den fortsätter så här kommer det inte att vara något jag inte kan använda.
 
Nej, jag kollar bara att det är märken jag gillar som ingår. Jag är helt ok med att allt inte passar mig men det har som sagt varit snåla förpackningar, speciellt när det är fråga om rengöring. Skincitys kalender har ju tidigare varit lite av en benchmark när det gäller kalendrar i Sverige men med den här sänkte de sitt rykte totalt i mina ögon (jag köpte delvis just för att den varit så bra tidigare).

Nu får jag ju skylla mig själv att jag inte kollade mer på någon öppning tidigare så det är ju som det är. Men jag är som sagt glad att jag köpte GlowID också, den är hittills jättebra. Om den fortsätter så här kommer det inte att vara något jag inte kan använda.
Usch vad trist! Kollar man på Grääs så verkar det som att det är flera företag vars kalendrar går lite upp och ner per år. Vissa år jättebra, andra år urdåliga. (Nästa år kanske Caias är grym 😂)

Är det här första kalendern GlowID släppt?
 
Usch vad trist! Kollar man på Grääs så verkar det som att det är flera företag vars kalendrar går lite upp och ner per år. Vissa år jättebra, andra år urdåliga. (Nästa år kanske Caias är grym 😂)

Är det här första kalendern GlowID släppt?

Japp, det är deras första.

Hade Skincity inte varit så dyr hade jag gnölat mindre men den var rätt dyr till ordinarie pris och jag tror den var dyrare än förra året. Förra årets var helt ok tycker jag.
 
Jag tar en lakrits i taget. Faktum är att chokladpralinen var rätt god till en början, tills lakritssmaken ökade i intensitet vill säga :p Alltså den smakade mycket lakrits. För en lakritsälskare hade den nog varit skitgod.

Sköljde ner den med karamellerna. Var rätt mycket syrligare jordgubbssmak än jag trodde det skulle vara, men de var goda!
 
På burken står det dock jordgubb och svarta vinbär :p
Intressant! Vi får göra en noggrann undersökning :D
Hade missat helt att det var hennes! Men så använder jag inget smink och de hudvårdsprodukter jag använder i ansiktet köper jag på salong hos min hudterapeut.
Inget instagram här heller. :laugh:
Tro mig, du har inte missat något 😂 Jag kan inte för mitt liv begripa hur Caia kan ha blivit så stora bara för att Bianca frontar märket. Lika lite som jag begriper hur någon kan köpa influencermärken överhuvudtaget, märken som bara uppkommit för att personen ifråga är känd för annat än sin kunskap inom hudvård/kosmetika/whatever.

Lite som det här: Onlinevinprovning med Måns Zelmerlöw, där man givetvis måste köpa hem hans viner. Kom igen liksom.
https://www.upplevelse.com/vinprovning-zelmerlov
 
Jag har varit dålig på att dela med mig av innehållet i min kalender från Feelunique, som förvisso varit ok men inget uppseendeväckande. Men idag så var det en sak som jag aldrig tar mig för att köpa själv, utan alla jag har kommer ifrån någon box eller kalender, sminkborstar! En ögonskuggborste från Delilah som var förpackad i en liten typ sammetspåse. Bara testat att dra på lite ögonskugga utan underlag/annat smink och måste säga att jag blev överraskad över hur bra den var. :D

EyeshadowBrush_510x@2x.progressive.jpg
 
Jag har varit dålig på att dela med mig av innehållet i min kalender från Feelunique, som förvisso varit ok men inget uppseendeväckande. Men idag så var det en sak som jag aldrig tar mig för att köpa själv, utan alla jag har kommer ifrån någon box eller kalender, sminkborstar! En ögonskuggborste från Delilah som var förpackad i en liten typ sammetspåse. Bara testat att dra på lite ögonskugga utan underlag/annat smink och måste säga att jag blev överraskad över hur bra den var. :D

EyeshadowBrush_510x@2x.progressive.jpg
Såg först bilden - en tändsticka?! O_o :rofl:
 
Tror att det var lakrits med chokladöverdrag på M idag. Den smaken är iaf ok. V smakade som vanligt nästan inget, men skulle vara blodapelsin med mandarinpuder. Kinder levererade som vanligt, jag behövde verkligen en tomte!

Jag tror att det är nån slags trasa för ansiktet från Body shop, sen var det handkräm från Clinique (vad är cuticle?) och vitt nagellack från Technic. Oklart hur jag ska använda det. Jag har ju aldrig så långa naglar så jag kan göra fransk manikyr.

Visa bifogad fil 81005
Är technic ett bra nagellack?
 
Jag blev så sugen på en kalender till (har ni hört den förut 🤣🤣) eftersom jag varit lite besviken på min Pukka-kalender. Såg att den tyska Essie-Kalendern låg ute för 379kr på Amazon. Fick tydligen 100 kr i rabatt om man aldrig handlat där innan och 279kr är för bra för att låta bli på den kalendern. Tog en kik på en öppning först och det såg riktigt bra ut 🤩

Ska komma på tisdag, håller tummarna
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 475
Senast: MiniLi
·
Tjatter Ok, då börjar vi. Trots massiv röstning för LH Cosmetics så tänker jag suga på den karamellen och istället öppna Essies kalender fram...
61 62 63
Svar
1 242
· Visningar
57 410
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 848
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 528
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp