Adventskalendertråden 2021

Hur har chokladen i Ikeas kalendrar varit tidigare år?
Jag skulle gärna köpa mig en Bodyshop-kalender i år igen men ekonomin håller absolut inte för såna utsvävningar. Men någon kalender ska jag väl ha, kanske kan det bli Ikea.

Jag som mest gillar mörk och lite bittrare choklad tyckte den var riktigt bra trots att det var ljusare choklad. Den kändes absolut inte "billig" även om det var rätt milda smaker.
 
Lyckades du knipa en? Så sjukt dåligt skött av Lyko.

De har ända sedan de la ut kalendern på hemsidan för några veckor sedan hänvisat till att man ska bevaka kalendern för att få mail om när den släpps. När jag läste igenom kommentarerna på Lykos hemsida läste jag att de så sent som i morse svarat en kund att de inte kan ge ett exakt klockslag för släppet, men att man får ett mail när kalendern går att köpa. Problemet är bara att massmailet skickades ut en halvtimme efter att kalendern var slutsåld... :rage:

Jag är varken sur eller speciellt upprörd över att jag inte lyckades köpa kalendern, eftersom alla(?) kalendrar görs i en begränsad upplaga. För två år sedan ville jag köpa en kalender som sålde slut på en minut och då var jag helt enkelt för långsam när jag knappade in mitt kreditkort. Det är sånt som händer, följande år hade jag sekunderna på min sida. Det som stör mig är att Lyko vägrat säga vilken tid den släpps och när de väl släpper den så får de inte ut infon som lovat innan eller samtidigt som den släpps.

Säg bara ett klockslag, eller att man bör kika in regelbundet under hela dagen och be inte folk att vänta på att bevakningsmailet trillar in.
Nä, jag hade inte en chans. Satt i möte med en av våra viktigaste kunder på förmiddagen, mötet drog rejält ut på tiden och jag kunde inte gärna ursäkta mig med att jag bara skulle gå och köpa en julkalender :laugh:

Jag tycker också att det är riktigt dåligt skött av Lyko. Framförallt tycker jag att deras svar på kritiken är urusel. Kundtjänsten svarar arga kunder med inlägg fulla med smileys och hänvisar till en av deras andra kalendrar som inte är i närheten av 24K. Kom igen liksom 🤦‍♀️
 
Jag tycker den är bra ☺️

Jag som mest gillar mörk och lite bittrare choklad tyckte den var riktigt bra trots att det var ljusare choklad. Den kändes absolut inte "billig" även om det var rätt milda smaker.
Strålande, tack! Då blir det nog en sån.
Och efter att ha kikat på videos på Bodyshops kalendrar för i år känns det inte ett dugg trist längre, herregud :laugh:
 
Jag vet inte om den redan nämnts i tråden, men jag har lagt Mymueslis finaste kalender i varukorgen, bara inte skickat iväg beställningen än då den är dyyyyr.... Men jag älskar den verkligen till utseendet och tror jag skulle gilla deras myssli. SÅ fina förpackningar dessutom, jag faller ju för sånt.
 
Jag vet inte om den redan nämnts i tråden, men jag har lagt Mymueslis finaste kalender i varukorgen, bara inte skickat iväg beställningen än då den är dyyyyr.... Men jag älskar den verkligen till utseendet och tror jag skulle gilla deras myssli. SÅ fina förpackningar dessutom, jag faller ju för sånt.
Jag hade deras müsli-kalender förra året, men tyckte att det var lite för sött. Mkt choklad och annat sätt i müslin. Men vissa var jättegoda.
 
Hur har chokladen i Ikeas kalendrar varit tidigare år?
Jag skulle gärna köpa mig en Bodyshop-kalender i år igen men ekonomin håller absolut inte för såna utsvävningar. Men någon kalender ska jag väl ha, kanske kan det bli Ikea.
Jag tycker chokladen har varit sådär, men de flesta har gått att äta ändå, men så äter jag mest mjölkchoklad och liknande med mesiga smaker i vanliga fall. :p Hade jag inte vetat varifrån chokladen kom, skulle jag absolut trott att det var någon dyrare choklad.
 
Jag har hängt i dessa trådar i flera år men aldrig köpt mer än en chokladkalender. Tänkte att nu fan får det vara nog så beställde Niveas! Kollade lite halvt på bilderna med innehåll och det verkar vara sånt som jag ändå behöver/kan tänka mig testa. Tydligen finns det en tysk och en svensk version men tog den billigare som är den tyska. Den är stor och fin:love1: Längtar tills det är dags att börja öppna!
 
Jag vet inte om den redan nämnts i tråden, men jag har lagt Mymueslis finaste kalender i varukorgen, bara inte skickat iväg beställningen än då den är dyyyyr.... Men jag älskar den verkligen till utseendet och tror jag skulle gilla deras myssli. SÅ fina förpackningar dessutom, jag faller ju för sånt.
Jag hade deras kalender förra året med müsli, gröt, te och ngt annat. Såå nöjd och sedan dess äter jag deras ena gröt till frukost varje dag 😍
 
Ser att Vinoteket har en adventskalender med 24 småflaskor vin..... Det här var ju inte så bra. Frågan är nu - muesli/gröt eller vin???
(Ser nu att @Elendil redan nämnt den!)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 163
Senast: Karminnie
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
709
A
Ridning Jag behöver hjälp och önskar tips, råd och tankar från alla som kan, vill och orkar reflektera över min situation. Mitt inlägg är långt...
2 3
Svar
59
· Visningar
11 949
Senast: Anonym
·
Hästmänniskan Ville nog mest skriva av mig, men också få lite råd/tips. Ska väl börja "från början" antar jag. Började rida på ridskola när jag...
Svar
1
· Visningar
1 257
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp