Adventskalendertråden 2021

Det gick väl undan förra året också, ångrade att jag inte köpte den då! Men detta år var jag inte lika såld på innehållet, fast det var helt ok.

Japp, det gick undan förra året också. Jag hade ingen aning om att de har olika "lager" för olika länder. Har alla förköpt den innan man spoilat innehållet, för jag försökte köpa den samma dag som den första spoilern kom upp på en engelsk sida och den fanns i lager i flera dagar efter det på den engelska sidan?

Nu är jag istället sugen på Glossybox, ifall innehållet är det samma oavsett vilket land man beställer ifrån.
 
Japp, det gick undan förra året också. Jag hade ingen aning om att de har olika "lager" för olika länder. Har alla förköpt den innan man spoilat innehållet, för jag försökte köpa den samma dag som den första spoilern kom upp på en engelsk sida och den fanns i lager i flera dagar efter det på den engelska sidan?

Nu är jag istället sugen på Glossybox, ifall innehållet är det samma oavsett vilket land man beställer ifrån.
Den svenska Glossybox brukar skilja sig mot den brittiska och tyvärr vara sämre. (Enligt min uppfattning)
 
Japp, det gick undan förra året också. Jag hade ingen aning om att de har olika "lager" för olika länder. Har alla förköpt den innan man spoilat innehållet, för jag försökte köpa den samma dag som den första spoilern kom upp på en engelsk sida och den fanns i lager i flera dagar efter det på den engelska sidan?

Nu är jag istället sugen på Glossybox, ifall innehållet är det samma oavsett vilket land man beställer ifrån.
Asos har jag varit med om att det först står som slut och att det senare finns att köpa.
 
Jag var med i en frökalender via facebook förra året. Kul! 24 personer gjorde 25 fröpåsar och skrev sitt nummer på. Skickade till organisatören med frankerat svarskuvert. Fick tillbaka olika fröer i 24 numrerade små påsar/paket. Älskade det! Mitt i det mörkaste, att få odlingsinspiration och hopp om nytt liv då var toppen.

Jag blev förvånad över att det var så mycket blomsterfröer, hade inte tänkt att folk kunde dela annat än ätbart. :laugh: I år har jag gått med i en med bara ätbara fröer. Det ser jag fram emot!





En måste inte köpa något om en inte vill för att få en kalender!

Edit: jo ett par frimärken.

Men det här lät ju högintressant! Berätta mer! Är det egna fröer man tagit själv då?
 
Men det här lät ju högintressant! Berätta mer! Är det egna fröer man tagit själv då?

Det är inte helt uttalat, men förra året verkade det vara nästan bara egna frön i den jag var med i. Det gör att det mest är sådant som är lätt att ta frö på. Jag siktar på nyzeeländsk spenat i år. Förra året blev det mest mariatistel, men några kuvert fick annat och någon enstaka fick överblivna roliga köpefröer (tror jag skickade lite rankspenat tex). Det finns inget uttalat om att alla påsar måste ha samma innehåll.

Fb-gruppen jag hittat min kalender i heter fröbytarna och så här års finns massor av inlägg om kalender, så det går att välja ätbart, tomatkalender, chilikalender, blandat. De brukar ha deadline 1 november så än finns gott om tid att ta frö och pyssla påsar. Jättekul grej verkligen!
 
Det är inte helt uttalat, men förra året verkade det vara nästan bara egna frön i den jag var med i. Det gör att det mest är sådant som är lätt att ta frö på. Jag siktar på nyzeeländsk spenat i år. Förra året blev det mest mariatistel, men några kuvert fick annat och någon enstaka fick överblivna roliga köpefröer (tror jag skickade lite rankspenat tex). Det finns inget uttalat om att alla påsar måste ha samma innehåll.

Fb-gruppen jag hittat min kalender i heter fröbytarna och så här års finns massor av inlägg om kalender, så det går att välja ätbart, tomatkalender, chilikalender, blandat. De brukar ha deadline 1 november så än finns gott om tid att ta frö och pyssla påsar. Jättekul grej verkligen!

Kul! Tack för tipset!
 
Tack för tipset om det märket! Är ju nära mig och jag älskar doftljus men ogillar att köpa paraffinljus. Har inte hittat något vettigt alternativ men detta märket lät väldigt lovande! Både julkalendern och årskalendern hade ju gett en möjlighet att hitta favoriter :)

Jag gillar Klinta skarpt. Man kan även med gott samvete smörja in huden med deras ljus. Vegetabiliska.
 
Bestämde mig för EXIT kalendern. Dags att växa upp ifrån godiskalendern, jag är redan bra på att äta godis 😆 Ska bli kul, jag gillar klurigheter :)
 

Bifogade filer

  • 20210915_171953.jpg
    20210915_171953.jpg
    265 KB · Visningar: 38
Nu har jag beställt en kalender med handgjorda praliner, det blev en dyr kalender (485 kr +frakt) men hantverk kostar. Ska bli kul, alltid bara haft billiga chokladkalendrar tidigare (utom förra året, då kostade den ändå 149 kr men var skittråkig)
Det är verkligen värt det! Jag har ju sparat kalendern (som är små lådor i en granformad ram) så jag kan fylla på själv varje år, brukar landa på ca 300 kr. Bästa kalendern 😍
 
Nu har jag beställt en kalender med handgjorda praliner, det blev en dyr kalender (485 kr +frakt) men hantverk kostar. Ska bli kul, alltid bara haft billiga chokladkalendrar tidigare (utom förra året, då kostade den ändå 149 kr men var skittråkig)

Vilken?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 203
Senast: Karminnie
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
710
A
Ridning Jag behöver hjälp och önskar tips, råd och tankar från alla som kan, vill och orkar reflektera över min situation. Mitt inlägg är långt...
2 3
Svar
59
· Visningar
11 993
Senast: Anonym
·
Hästmänniskan Ville nog mest skriva av mig, men också få lite råd/tips. Ska väl börja "från början" antar jag. Började rida på ridskola när jag...
Svar
1
· Visningar
1 260
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp