Adventskalendertråden 2021

Fick hem denna idag
16335410134386126677204369335694.jpg
 
Vinoteket har en vinkalender. 🍷 Synd att jag inte är så förtjust i rött vin.
Ser att Vinoteket har en adventskalender med 24 småflaskor vin..... Det här var ju inte så bra. Frågan är nu - muesli/gröt eller vin???
(Ser nu att @Elendil redan nämnt den!)

Såg också den! 1500 för en adventskalender känns lite dyrt egentligen, men för 24 flaskor vin är det ju inte så dyrt! Och jag har verkligen inget emot att det är massa rött vin :angel: Så himla praktiskt med småflaskor också!

En liten del av mig hoppas på att jag inte ska kunna dricka vin till jul, en annan del tycker jag verkligen förtjänar det efter helgens missfall.

Lär oavsett inte dricka en flaska om dagen :laugh: Så det kan ju vara kul att ha lite olika att välja på sen!

Får nog bli en sån :angel:
 
Tänkte köpa Rituals för tredje året i rad, har verkligen uppskattat dom tidigare år men kikade på innehållet och tappade intresset totalt. Får se om den stora är bättre, men förra året var det produkttyp som jag är rätt ointresserad av. Frågan är vad tusan jag skulle ha istället? Kahls eller choklad känns nära till hands...
 
Såg också den! 1500 för en adventskalender känns lite dyrt egentligen, men för 24 flaskor vin är det ju inte så dyrt! Och jag har verkligen inget emot att det är massa rött vin :angel: Så himla praktiskt med småflaskor också!

En liten del av mig hoppas på att jag inte ska kunna dricka vin till jul, en annan del tycker jag verkligen förtjänar det efter helgens missfall.

Lär oavsett inte dricka en flaska om dagen :laugh: Så det kan ju vara kul att ha lite olika att välja på sen!

Får nog bli en sån :angel:
Jag tjuvkikade lite på vilka viner som finns i kalendern och blev ännu mer frestad.... Elände!!!
 
Jag ska vara med en pussel adventskalender swap på Facebook! Det ska bli himla kul att få ett pussel hemskickat som är uppdelat i 24 delar och där motivet på lådan ska vara övertäckt. Jag har precis delat upp det pussel jag ska skicka och slagit in locket :)
 
Såg också den! 1500 för en adventskalender känns lite dyrt egentligen, men för 24 flaskor vin är det ju inte så dyrt! Och jag har verkligen inget emot att det är massa rött vin :angel: Så himla praktiskt med småflaskor också!

En liten del av mig hoppas på att jag inte ska kunna dricka vin till jul, en annan del tycker jag verkligen förtjänar det efter helgens missfall.

Lär oavsett inte dricka en flaska om dagen :laugh: Så det kan ju vara kul att ha lite olika att välja på sen!

Får nog bli en sån :angel:

Funderar på att istället för att köpa kalendern köpa fem lite dyrare viner, en till varje helg och en till jul. :up:
 
Är det bra viner alltså? Jag har inte tittat så noga vilka det är, men blev lite snål när jag räknade på att det är över 69 spänn per miniflaska :o Så säg gärna att det är värt det! :cool::D
Ingen aning - men en av flaskorna hade en häst på etiketten :-D Det var inga viner jag nånsin hört talas om, så därför blev jag nyfiken mest. Mao vågar jag inte säga om de är bra eller inte - nån annan här som tjuvkikat och som vet? (Det lutar nog för min del åt mueslin/gröten istället. Kanske....)
 
Jag klickade hem skincitys igår, för fjärde året i rad. Var lite tveksam till om jag skulle prioritera det i år eftersom jag går på graviditetspenning och ska vara föräldraledig snart, men ändå bestämde jag mig för att jag skulle unna mig den lyxen 😇.
Det är ju oftast små produkter och kanske inte de man ”behöver” utan de som känns lyxiga och spännande att prova. Jag tycker kanske 1699 kr är lite överprisat för den, och irriterar mig lite på att priset går upp varje år… men designen är sjukt fin i år iallafall!

Jag har dessutom önskat mig kicks stora hudvårdskalender i julklapp, efter att ha tjuvkikat på innehållet på youtube och sett att den har SJUKT bra innehåll och många fullsizes. Då skulle jag vara kittad minst hela föräldraledigheten 🙌🏼😄.
Barnet i mig skulle också älska att få en kalender den 24e så jag får öppna alla luckor på en gång 😁
 
Tänkte köpa Rituals för tredje året i rad, har verkligen uppskattat dom tidigare år men kikade på innehållet och tappade intresset totalt. Får se om den stora är bättre, men förra året var det produkttyp som jag är rätt ointresserad av. Frågan är vad tusan jag skulle ha istället? Kahls eller choklad känns nära till hands...

Lakritsfabrikens 😍
Ska unna mig en sån jag, även om jag hade varit lite mer sugen på någon skönhets eller hudvårdskalender 😁
 
Tänkte köpa Rituals för tredje året i rad, har verkligen uppskattat dom tidigare år men kikade på innehållet och tappade intresset totalt. Får se om den stora är bättre, men förra året var det produkttyp som jag är rätt ointresserad av. Frågan är vad tusan jag skulle ha istället? Kahls eller choklad känns nära till hands...
Doftljusen i Rituals 🤮

Men resten använder jag eller ger bort
 
Har du koll på om det är samma te/noveller som förra året? Min mamma gillade den och jag funderade på att beställa en åt henne, men är inte så pepp om det är samma innehåll.
Den jag köpte är den med 24 noveller och inget te alls. Den hade de inte ens förra året (för rörigt med pandemin, sa de) men de 24 ska vara sådana som inte ingått i 2018 eller 2019 års novellkalender.
 
Lakritsfabrikens 😍
Ska unna mig en sån jag, även om jag hade varit lite mer sugen på någon skönhets eller hudvårdskalender
Ledsen, men här kommer ingen jäkla lakrits över tröskeln! Jag förvaltar mitt kvarts-finska arv mycket dåligt på den punkten :D
Doftljusen i Rituals 🤮

Men resten använder jag eller ger bort
Instämmer med @tigerflicka att jag för det mesta uppskattar doftljusen. Eller ja, 50/50 kanske. Däremot var det andra produkter och framför allt linjer jag är väldigt ointresserad av i årets. I den dyra kalendern tyckte jag mycket fokus verkade ligga på doft förra året. Jag jobbar på sjukhus så parfym är no-no, och uppskattar sällan såna där rums-doftstickor. Men ska kika lite på årets innehåll!
 
Ledsen, men här kommer ingen jäkla lakrits över tröskeln! Jag förvaltar mitt kvarts-finska arv mycket dåligt på den punkten :D

Instämmer med @tigerflicka att jag för det mesta uppskattar doftljusen. Eller ja, 50/50 kanske. Däremot var det andra produkter och framför allt linjer jag är väldigt ointresserad av i årets. I den dyra kalendern tyckte jag mycket fokus verkade ligga på doft förra året. Jag jobbar på sjukhus så parfym är no-no, och uppskattar sällan såna där rums-doftstickor. Men ska kika lite på årets innehåll!
Jag har köpt den stora, och drömmen vore typ 15 duschskum, några bodylotion och så ljusen. 😍
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 163
Senast: Karminnie
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
709
A
Ridning Jag behöver hjälp och önskar tips, råd och tankar från alla som kan, vill och orkar reflektera över min situation. Mitt inlägg är långt...
2 3
Svar
59
· Visningar
11 949
Senast: Anonym
·
Hästmänniskan Ville nog mest skriva av mig, men också få lite råd/tips. Ska väl börja "från början" antar jag. Började rida på ridskola när jag...
Svar
1
· Visningar
1 257
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Anlägga blomrabatt
  • Semester.

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp