Adventskalendertråden 2021

Barnkalendrar som vi har gjort

- legosats uppdelad i 24 delar som följer beskrivningen
- pussel uppdelat i 24 delar
- nissehyss med brev
- Pixi-bok
- experiment
- kalender-saga
Jag hade velat ha tips på klandrar till barn som börjar bli för stora för ovanstående men för små för att sluta med adventskalender.
 
Jag hade velat ha tips på klandrar till barn som börjar bli för stora för ovanstående men för små för att sluta med adventskalender.

Min dotter är där nu. I år kommer hon få adventspaket istället. D.v.s. 4 paket lite större paket istället 24 små. Så gjorde min mamma när jag började bli stor. Min dotter tycker att det känns bra. Svårt att komma på 24 små vettiga paket nu.
 
Min dotter är där nu. I år kommer hon få adventspaket istället. D.v.s. 4 paket lite större paket istället 24 små. Så gjorde min mamma när jag började bli stor. Min dotter tycker att det känns bra. Svårt att komma på 24 små vettiga paket nu.
Vettigt… men vi vuxna hade gärna haft kvar dragkraften som ex ett litet lego-paket har betytt för barnens motivation att gå upp på morgonen.
 
Perfekt med en kalendertråd, jag behöver inspiration!

Jag brukar alltid ha en tekalender, eller två och maken fick förra året en whiskeykalender.

Mannen vill inte ha samma i år, det finns fortfarande kvar såhär ett år senare... Så jag måste komma på något nytt. Och barnen brukar få varsin schelichkalender men de börjar vara lite samma lika. Funderar på om det är dags att kanske göra någon egen kalender till barnen, eventuellt med adventspaket nu när de börjar vara lite äldre.

Jo, yngsta dottern har fått en extra med luktljus pga att hon älskar sånt, små värmeljus att tända varje morgon till frukost. Så himla mysigt :D
 
Vill du ha en bra lakritskalender så säger jag Lakritsroten. Såå bra förra året iaf 😁😍
Ingen frukt i den?
Jag tycker det är vidrigt med viol, hallon osv i lakrits.
Älskar lakrits, hård, mjuk, salt söt, gärna med choklad eller nöt. Men icke frukt.

Tar gärna emot tips på lakritskalender från rutinerade mumsare :p
 
Ingen frukt i den?
Jag tycker det är vidrigt med viol, hallon osv i lakrits.
Älskar lakrits, hård, mjuk, salt söt, gärna med choklad eller nöt. Men icke frukt.

Tar gärna emot tips på lakritskalender från rutinerade mumsare :p

Kan varit någon av 24 som var med viol, och lika med hallon. Men nä, inte massa frukt. Den var så bra, 😁
 
Hittade en adventskalender från yankee candle på nätet. Visserligen från 2020 men tänker att doftljus blir väl inte gamla? Kostade betydligt mindre än årets version.
20210831_165341.jpg

Kommer antagligen komplettera med "stunder i advent" när den släpps.
 
Hittade en adventskalender från yankee candle på nätet. Visserligen från 2020 men tänker att doftljus blir väl inte gamla? Kostade betydligt mindre än årets version.
Visa bifogad fil 76312
Kommer antagligen komplettera med "stunder i advent" när den släpps.
Såg den förrut idag och tänkte på sambon som har haft pippi på Yankee candle och vi har en hel del här hemma. Men fick faktiskt kastat två nyöppnade i veckan för de ville inte brinna. Han trodde de var 2-3 år gamla.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 137
Senast: Karminnie
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
708
A
Ridning Jag behöver hjälp och önskar tips, råd och tankar från alla som kan, vill och orkar reflektera över min situation. Mitt inlägg är långt...
2 3
Svar
59
· Visningar
11 945
Senast: Anonym
·
Hästmänniskan Ville nog mest skriva av mig, men också få lite råd/tips. Ska väl börja "från början" antar jag. Började rida på ridskola när jag...
Svar
1
· Visningar
1 254
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp