Adventskalendertråden 2022

Måste också ha (minst) en kalender, tack snälla för att vi lyfter denna viktiga fråga redan nu! :heart :laugh:

Insett att skönhets-kalendrar inte alls är min grej, ska jag kosta på mig något sådant är liksom halva nöjet att välja själv. Möjligtvis någon med trevliga dusch-krämer eller något.

Däremot är jag lika pepp på ätbart och drickbart som i fjol, ääääälskade min popcornkalender (som jag har för mig att jag köpte till väldigt bra pris någon dag in i december) och ska definitivt ha någon med praliner även i år. Te är jag nog lite tråkigt enkelriktad för, beställer hellre några stora påsar av mina favoriter liksom :angel: men varm-choklad blev jag väldigt sugen på i fjol när det förevisades här. Delikatesskalendern såg ju verkligen inte så tokig ut den heller!
 
Däremot är jag lika pepp på ätbart och drickbart som i fjol, ääääälskade min popcornkalender
Jag måste erkänna att jag är helt främmande för att som vuxen lägga pengar på en kalender till mej själv, men så läste jag POP CORN!!!!!!
Och där drattade jag också dit!
Vad är det för kalender? köper var? är det färdig poppade popcorn? eller poppar man själv? Berätta allt!
Popcorn är högst upp på min beroende lista :o

* Jenny *
 
Jag måste erkänna att jag är helt främmande för att som vuxen lägga pengar på en kalender till mej själv, men så läste jag POP CORN!!!!!!
Och där drattade jag också dit!
Vad är det för kalender? köper var? är det färdig poppade popcorn? eller poppar man själv? Berätta allt!
Popcorn är högst upp på min beroende lista :o

* Jenny *

Jag tror det var denna:
https://www.bluebox.se/Joe-Sephs-Popcorn-Adventskalender eller
https://www.bluebox.se/Popcorn-Adventskalender-Joe-And-Sephs
I alla fall en av det märket, köptes från bluebox någon dag in i december och jag kommer inte ihåg vad jag betalade mer än att det definitivt inte var så fasligt mycket, men den var som sagt nedsatt lite då. Under 200 med frakt, förmodligen billigare.
 
Jag måste erkänna att jag är helt främmande för att som vuxen lägga pengar på en kalender till mej själv, men så läste jag POP CORN!!!!!!
Och där drattade jag också dit!
Vad är det för kalender? köper var? är det färdig poppade popcorn? eller poppar man själv? Berätta allt!
Popcorn är högst upp på min beroende lista :o

* Jenny *
We got another one :devil:

Dom är färdig poppade med olika smaker.
 
Jag tror det var denna:
https://www.bluebox.se/Joe-Sephs-Popcorn-Adventskalender eller
https://www.bluebox.se/Popcorn-Adventskalender-Joe-And-Sephs
I alla fall en av det märket, köptes från bluebox någon dag in i december och jag kommer inte ihåg vad jag betalade mer än att det definitivt inte var så fasligt mycket, men den var som sagt nedsatt lite då. Under 200 med frakt, förmodligen billigare.
Tusen tack!
Nu ser jag fram emot julen :love:

* Jenny *
 
Lucka åtta och nio-

After sun cooling shower gel
Shimmering body oil
 

Bifogade filer

  • 20220809_203232.jpg
    20220809_203232.jpg
    128,2 KB · Visningar: 10
Har ju kört en whisky kalender, och en rom kalender till sambon. Det har blivit hans julklapp.

I år vete tusan vad jag ska hitta på.

Tips? Gärna dryckesbaserat funderar på om det finns någon öl-kalender eller liknande.
Jag köpte ölkalender från Hopt för några år sen, det var en rolig blandning med blandade ölsorter från många olika delar av världen. Den kan jag verkligen rekommendera!
 
Här blir det i vanlig ordning att fylla min gamla pralinkalender med praliner från den lokala chokladtillverkaren. Är också sugen på någon med skönhetsprodukter, inte smink dock. Hade Yves Rocher förra året och gillade den, men kanske finns något ännu roligare :angel:
 
Här blir det i vanlig ordning att fylla min gamla pralinkalender med praliner från den lokala chokladtillverkaren. Är också sugen på någon med skönhetsprodukter, inte smink dock. Hade Yves Rocher förra året och gillade den, men kanske finns något ännu roligare :angel:
Kicks var bra förra året. Och gillade verkligen att de hade delat upp så det var en för hudvård och en för smink.
 

Liknande trådar

Tjatter Nu när det börjar lacka mot jul så tänkte jag att det i hög tid för en adventskalendertråd! Har hittills fått något mejl från...
68 69 70
Svar
1 383
· Visningar
66 410
Senast: Blyger
·
Tjatter Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi diskuterar vilka kalendrar vi är nöjda med, vilka vi är mindre nöjda med, vilka vi kommer att köpa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 794
Senast: Habina
·
Kultur Startar tråden där vi kan ventilera allt om årets ESC, inför under och efter. Själv kommer jag nu köra spellistan på spotify, så kommer...
Svar
2
· Visningar
359
Senast: lingonben
·
Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 529
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp