Adventskalendertråden 2026!

Bukefalos 30 år!

Elendil

Trådstartare
Det är dags för årets tråd!

Även om det fortfarande är sommar så är det dags att börja titta på vilka kalendrar som vi vill öppna i december.

Kommer någon att köpa Cartwright’s & Butlers gigantiska kalender men den välkända (ökända 🤔 ) fruktkakan?

Vilka hästkalendrar kommer att hamna i våra hem? Vad kommer Horsebrands att stoppa i lucka 24?

Hur många kilo choklad och godis kommer vi att stoppa i oss under december och hur många koppar te/kaffe ska vi dricka?

I den här tråden stöttar vi varandra till ekonomiskt tveksamma beslut. Ingen kalender är för liten, eller för stor, för att diskuteras och alla tips är välkomna!

🎅🏼🎄🎁

Jag beställde en garnkalender i april. Här är kalenderns mood board. :love:

IMG_6999.webp

Oh! Som jag har väntat på att någon ska starta denna tråd :D

Jag kommer som vanligt att vela. Vela. VELA. Nivea är ett säkert kort men vissa år är det väldigt likt året innan så brukar försöka ha vartannat år. Kanske ska jag ha gröt? Den hade jag inte förra året. Kanske borde jag testa en ny? Borde jag köpa en med choklad? En med andra snacks? Ahhh:rofl:

Jag har förbeställt Vegan delights kalender. Det är choklad som jag verkligen verkligen gillar, tillverkas i Uppsala. Kommer absolut att beställa en pralinkalender från AD70 också, det känns självklart - har haft den i flera år nu och blir aldrig besviken.

Sen är jag kluven och får se om det blir någon "prylkalender". Har verkligen inte bestämt mig där, det finns ju flera bra men jag har en del andra utgifter planerade i höst och vinter.. Då ska det vara en som jag verkligen vill ha. Glossgods (smink) brukar ju vara grym och jag har lagt en bevakning på Essence (parfym). GlowID är en annan som verkligen brukar vara bra.

Senast ändrad:
Åh, justja, förra året beställde jag en box med Lindt Lindor i lösvikt från deras hemsida. (Inte en riktig kalender men tycker att det kan jämföras lite med många kalendrar som var typ en "säck" med grejer i förra året. :angel:) Det är också en stark kandidat i år - det var himla trevligt och kändes värt! Älskar Lindor!

Har ju faktiskt en sån kalender med ringar på där en ska knyta fast små paket. Mormor broderade den åt mig som liten, har haft den så länge som jag kan minnas och den är faktiskt fin att hänga upp. Kanske borde göra något med den i år.. 🤔

Ja! Yves rocher har helt ändrat utseende på sin vanliga i år och ska även ge ut en premiumvariant
De såg betydligt juligare ut än vanligt och premium ser trevlig ut:eek: Även den vanliga men vet med mig att deras småflaskor med skruvkork gör mig galen och dessa fanns mindre av i den större haha

De såg betydligt juligare ut än vanligt och premium ser trevlig ut:eek: Även den vanliga men vet med mig att deras småflaskor med skruvkork gör mig galen och dessa fanns mindre av i den större haha

Och jag tyckte vid första anblick inte riktigt om den vanliga haha men vänjer mig nog, haha. Ja den med! Aha ajdå.

Om Pärlan har en kalender med vanliga kolor, dvs inte med chokladöverdrag, kommer jag ha en sådan. Och min vanliga triss-kalender.
I övrigt bara om det dyker upp något väldigt speciellt. Jag har gått ner i arbetstid och försöker hålla igen på utgifterna för att kunna gå ner ännu mer längre fram.

Liknande trådar

• Secret Easterbunny 2026
  • Öppningstråden för adventskalendrar 2023!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Rintränings- och utställningstråd
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka