Adventskalendertråden 2026!

Bukefalos 30 år!

Äntligen! :love: Jag kör helt klart triss i år igen, tyckte det var så spännande att skrapa ifjol 😅 Nog en te eller kaffekalender för lite mysfaktor, brukar "alltid" ha te men skippade förra året. Funderar också på att testa något i kategorin bok/spel/pussel för första gången, kanske EXIT eller liknande? (Hoppas hitta många bra tips i den här tråden! :D)

Det lutar mot Pen Store som jag haft varje år sen dom började med adventskalender, men jag har inte bestämt mig än. Har så många konstnärsprylar redan att den kanske inte har så mycket att komma med.

Nån godiskalender lär det bli. Funderar på en Lindor med egenvald blandning, så slipper jag problemet att jag alltid får slänga nån sort pga tycker inte om.

Kom på att jag ju också har en adventsbok jag inte läst. Jul, jul, kvinnornas jul.

Har tidigare läst både Selma Lagerlöfs jul och Kvinnornas jul som är i samma serie. Lite blandad kvalitet på novellerna, men trevliga att läsa. Efter att ha läst dem på läsplatta ville jag ha dem som riktiga böcker då de är så fina och såg då att det fanns en tredje, så köpte alla tre och har då en kvar till i år. Vet faktiskt inte om det är någon ny på gång.

Kom på att jag ju också har en adventsbok jag inte läst. Jul, jul, kvinnornas jul.

Har tidigare läst både Selma Lagerlöfs jul och Kvinnornas jul som är i samma serie. Lite blandad kvalitet på novellerna, men trevliga att läsa. Efter att ha läst dem på läsplatta ville jag ha dem som riktiga böcker då de är så fina och såg då att det fanns en tredje, så köpte alla tre och har då en kvar till i år. Vet faktiskt inte om det är någon ny på gång.
Ohhh, vilken är det tredje? Jag har fått de två tidigare (som fysiska böcker) av mamma och tycker om dem, även om jag håller med om att de är lite ojämna (eller jag är ingen novellperson och har kanske högre tröskel för att uppskatta något i den kategorin?). Det är väldigt mysigt med en ”saga” om dagen i advent liksom.

Ohhh, vilken är det tredje? Jag har fått de två tidigare (som fysiska böcker) av mamma och tycker om dem, även om jag håller med om att de är lite ojämna (eller jag är ingen novellperson och har kanske högre tröskel för att uppskatta något i den kategorin?). Det är väldigt mysigt med en ”saga” om dagen i advent liksom.
Den tredje är "Jul, jul, kvinnornas jul".

Om jag tolkar Instagram rätt så släpper Horsebrands sin imorgon? Jag gillade den förra året så om sista luckan är bra vill jag ha den igen.
Dottern vill ha Kicks, de släpps 17/9.

Liknande trådar

• Secret Easterbunny 2026
  • Öppningstråden för adventskalendrar 2023!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka