Adventskalendertråden 2026!

Bukefalos 30 år!

Alltså jag var 500 meter från Johannas choklad i somras hade det uppskriven på listan. Typ när vi hade åkt 30 minuter kom jag på vad jag hade glömt. Får bli en johanna kalender iår...
Johannas hade jag inte hört talas om, så jag råkade liksom beställa kalender därifrån 🫣 Aldrig nånsin varit så tidigt ute förut, men jag minns inte om jag hade nån kalender alls förra året. Så visst behöver jag kompensera för det?

Åh, jag insåg tjusningen med adventskalendrar för vuxna tack vare förra årets tråd!

Köpte frökalender till min man vilken blev mycket uppskattad, kanske blir en sån till honom i år med. Köpte även en hundgodiskalender som var så mysig att öppna ihop med hunden och barnen, det blev en höjdpunkt på dagen när hunden lärde sig vad kalendern innebar och sedan blev det automatiskt dagens lilla träning när luckan hade öppnats.

Kommer inte ihåg märket på någon av dem, men de var tyska och jag köpte dem från Coolstuff.

Däremot kommer jag inte köpa någon Exit-kalender i år. För svårt för barnen, min man blev frustrerad och gav upp och jag satt envist kvar och klurade hur länge som helst på vissa luckor. En del var "smart-svåra" vilket var kul, men en del var bara långsökta och dumma kändes det som.

För mig blir det ingen Horsebrands i år, sista luckan har jag inget som helst behov av (tyvärr).

Blir nog en trisskalender eller liknande bara, om inte särbon förser mig med en godisvariant igen 😁
Behov och behov? :angel: god jul Ninna!
Screenshot_2026-08-22-07-43-15-86_1c337646f29875672b5a61192b9010f9.webp

Horsebrands är släppt nu, sista luckan är fiiiin :love:

På ett sätt blev jag glad att det var det i sista luckan för det har jag inget behov av, prinsessan fick ett nytt sådant från Eskadron nu på sommarrean. Så då sparar jag ju de pengarna, men å andra sidan så finns det ju flera andra fina hästkalendrar där ute… 😇

Jag vill ha någon med ädelstenar, men den som verkar bäst har vi ju redan haft 🙃
(National Geographic)

Jag hade ju en förra eller förrförra året, något billigt Kina-skit. Jag rekommenderar inte något sådant. Jag köpte den mest på skämt, jag var rätt säker på att det skulle vara katastrof! :D

Liknande trådar

• Secret Easterbunny 2026
  • Öppningstråden för adventskalendrar 2023!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka