äggkläckningsmaskin? Tips!

Sv: äggkläckningsmaskin? Tips!

gud så söta du har!:love: Tack för tipset men jag har faktiskt köpt en för en dryg vecka sedan :) Plats för ca 20 ägg . Fungerar bra än sålänge :)

Ja de är ju de där med att vi vill ju ha en särskild ras och uppfödaren hade inga utan endast ägg att sälja så då blev det att vi köpte ägg av honom:)
 
Sv: äggkläckningsmaskin? Tips!

Jag ser inga konstiga påståenden.
"samt fr a Swats konstiga påståenden om att man inte kan få tama höns via naturruvning."

Det finns annat som också är diskutabelt, men eftersom Swat valt att avsluta sin medverkan här så avstår jag från vidare kommentarer därvidlag.

LIA
 
Sv: äggkläckningsmaskin? Tips!

Mina kycklingar i fjol släpptes ut när de var några veckor gamla i en inhägnad på ca 14 kvm (varför skulle de behöva ha det trångt i utegården bara för att de inte är natur-ruvade :confused: )


Faktum är att 14 kvm är trångt.

Det är inte ens 4*4 meter.
 
Sv: äggkläckningsmaskin? Tips!

Jag menar såsom att leta fram mat måste väll vara medfött?



Nej, inte riktigt.

Dessutom, om de nu får gå fritt, så väljer hönan, letar fram vad som är bra för kycklingen. Jag lovar, att då slipper man kolla rumpan och tvätta med tops-de slipper helt enkelt ränneskita.
 
Sv: äggkläckningsmaskin? Tips!

1 kvm per 3-6 veckorskycklingar är knappast trångt..

De vuxna hönorna har ju "en aning" mer yta
 

Liknande trådar

Ridning Min häst är livrädd för att rida in i vår skog, är rätt säker på att det är pga älgflugor som vi blev attackerade utav i början av...
Svar
0
· Visningar
455
Senast: Cs218
·
Övr. Hund Undrar hur ni gör efter stallet med era hundar. Leriga från topp till tå oftast, speciellt okt-april Tvättar ni dom med schampo varje...
Svar
19
· Visningar
1 034
Senast: Ketrawzc
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 254
Senast: LiviaFilippa
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 505
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp