Ägglossning efter graviditet

Status
Stängd för vidare inlägg.
J

Jippo

Har sedan min mens återkommit efter förlossningen haft så :devil: ont i magen vid ägglossning :cry: Nu är det visserligen bara tredje gången och det kanske blir bättre, men hur har ni andra som varit gravida upplevt er menstruation och ägglossning efter förlossningen? Bättre eller sämre? och finns det något man kan göra (förutom p-piller eller andra hormonella preparat) eller kommer det vara såhär "forever and ever"... :eek:
 
Sv: Ägglossning efter graviditet

Det är skitpraktiskt att känna ägglossningen (som fortfarande gör jätteont) för då vet man när det är ""säker" period...
 
Sv: Ägglossning efter graviditet

:smirk: Visserligen... Men du menar alltså att dina ägglossningar (alltså smärtan) blev värre efter förlossningen och att det fortfarande är så? Det kanske är ganska vanligt till och med :confused: Jag har hört att mensen kan bli rikligare, men att även ägglossningssmärtorna skulle bli annorlunda hade jag inte fattat.
 
Sv: Ägglossning efter graviditet

Ja, så är det för mig iallafall. jag känner klockrent när det är ägglossning och jag kan tom känna vilken sida ägget kommer ifrån ! Jag har ondare av ägglossning än av mens. Däremot så har jag mindre mens än innan (tror jag - det var ju ett tag sen).
 
Sv: Ägglossning efter graviditet

Enligt min BM var det helt normalt att få mer ont efter man hade fött barn, även om de flesta fick mindre smärtor... Naturligtvis så har jag oxå fått mer ont när jag hade mens, jag var tvungen att ta smärtlindrande varje gång vilket jag inte har behövt tidigare, tar jag smärtlindrande för sent däckar jag ihop och kan inte stå upprätt tills pillret har börjat värka, vid ägglossning har jag "bara" ont men klarar mig utan smärtlindring.
Det kan bli bättre efter ett tag med det finns ingen säkerhet tyvärr... Så det är nästan det bästa med att vara gravid igen, slippa mensen och det onda!
 
Sv: Ägglossning efter graviditet

Japp, jag fick tillbaka ÄL på precis det sätt du beskriver. Först började jag känna av en molande värk över äggstockarna, sen fick jag migrän som höll i sig i fyra dagar. Ibland gick det inte att stå upp...

Hur vi lyckades ha sex så jag blev gravid under en sån pärs övergår mitt förstånd, lusten var ju inte på topp direkt.
 
Sv: Ägglossning efter graviditet

Det är alltså bara att bli gravid igen som hjälper alltså :D

Maken sa igår "hur 17 ska jag kunna ha sex med dig när du har såhär ont :confused: Det kommer nog inte bli nåt mer barn i den här familjen" Men vi får väl se :o

Fast det där med migränen känner jag också igen och det är INTE kul. Mitt magonda går skapligt över med alvedon iallafall.
 
Sv: Ägglossning efter graviditet

Xeline skrev:
jag känner klockrent när det är ägglossning och jag kan tom känna vilken sida ägget kommer ifrån !

Jag känner också vilken sida ägget kommer från, jättetydligt :) Fast igår hade jag mera ont liksom över båda äggstockarna och livmodern, så jag fick gå dubbelvikt. Inte kul.
 
Sv: Ägglossning efter graviditet

Jippo skrev:
Maken sa igår "hur 17 ska jag kunna ha sex med dig när du har såhär ont :confused: .

Sex frigör endorfiner och ökar smärtlindrande blodflöde i aktuella regioner = smärtstillande :idea: Förutom att man får något roligare att tänka på :cool:

Tim
(som "medicinerade" mot foglossningssmärtorna med hyfsat resultat :angel: )
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 077
Senast: Bapelsin
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
17 514
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 975
Senast: cirkus
·
Övr. Barn Måste eventuellt operera bort mina visdomständer lite halvakut. Någon som gjort det som gravid? Fick ni något smärtstillande efter...
Svar
10
· Visningar
5 291
Senast: Zewz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp