Bukefalos 28 år!

Äldre kastrerad mat tipps

Hundmat till äldre kastrerad hund

  • Mat

    Röster: 0 0,0%
  • Foder

    Röster: 0 0,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    0

rotterod

Trådstartare
8 årig rottweiler tik . Sterileserad ca 4 årsedan. Äter i dag ett foder halla aktiv 30/15 tror jag det var . Funderar på om man skall byta till seniorfoder eller laghit foder ?? Jag tycker hon har blivit lite svullen om magen . Tror hon väger 1,5 kg mer än hon brukar . Nu till min fråga vilket foder skall man välja . Vill inte ha ett svindyrt foder. Kollade på Magnussons mild och laghit. Standartdt mild. Axses för äldre hundar . Hjälp mig på vägen att hitta ett bra foder ej dyrt
 
Lightfoder innehåller mest en massa kolhydrater som gör dem ännu rundare om magen. Jag hade dragit ner lite på den vanliga maten istället alternativt bytt till ett normalfett foder. Jag vet många som är nöjda med Standardt mild.
 
Jag har suttit och kollat runt påbseniorfoder light foder . Det är fasen inte lätt att veta vad hunden mår bra på.
 
Jag hade skippat torrfoder och valt ett spannmålsfritt färskfoder. Tex Nordic Spannmålsfri tycker jag själv är bra.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag skulle behöva bra tipps på bra torrfoder. Äldre tik 9 år o en på 6,5 år rottweiler De är kastrerade , har ca 2,5 till 3 kg över...
2
Svar
31
· Visningar
4 935
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • FÅRtråden
  • Annonsera mera hundar 2
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp