Bukefalos 28 år!

Ändra/höja SGI

BernT

Trådstartare
Kollade i min deklaration igår och insåg att jag har 30000 för lite i SGI, hur ändrar man det? Räcker det att ändra på försäkringskassans hemsida eller ska jag skicka in mina lönespecar? Får man det retroaktivt då? För jag skulle haft den rätta SGI (dvs nuvarande + 30000) redan från början.

Jag hinner inte (eller mest orkar inte) ta tag i det idag utan skjuter upp det lite lätt till imorgon så frågar här först :angel:
 
Jag bad min arbetsgivare ändra när man missade ta med min återkommande övertid.
Jag hade säkert kunna ändra själv och styrka med lönespecar men det blev enklare såhär.

Jag fick ersättning retroaktivt från det datum ändringen gällde (6månader bakåt). Men det blev ju i slutänden inte så många extra kronor ändå:cool:
 
Tänkt på att bara för att du har det I inkomst behöver det inte ge SGI. Tex bonusar och övertid som är mycket sällan räknas inte in. Däremot övertid som är återkommande varje månad räknas in, lönekontoret räknar då ut en genomsnittlig årsövertid och lägger till per månad.
 
Tänkt på att bara för att du har det I inkomst behöver det inte ge SGI. Tex bonusar och övertid som är mycket sällan räknas inte in. Däremot övertid som är återkommande varje månad räknas in, lönekontoret räknar då ut en genomsnittlig årsövertid och lägger till per månad.
+ @Magnum

Det är vanlig timlön så det ska räknas in. Jag bad FK räkna ut min SGI ganska tidigt iom att jag gick hem på graviditetspenning och då räknade vi på "hur det borde bli" men i efterhand visade det sig bli mer.
Jobbade visst jäkligt mkt mer än jag trodde. Får ringa imorgon (och sitta i kö med 300 andra, yey).
 
+ @Magnum

Det är vanlig timlön så det ska räknas in. Jag bad FK räkna ut min SGI ganska tidigt iom att jag gick hem på graviditetspenning och då räknade vi på "hur det borde bli" men i efterhand visade det sig bli mer.
Jobbade visst jäkligt mkt mer än jag trodde. Får ringa imorgon (och sitta i kö med 300 andra, yey).

Jag tror man kan ändra själv om man loggar in med bank-id på deras hemsida. Jag har för mig att jag gjorde så.
 
Det ska räcka att som första steg logga in och anmäla ändrad inkomst. Behöver FK ha in underlag kommer de begära det av dig eller din arbetsgivare.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 745
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 328
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 667
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
21 263
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp