Bukefalos 28 år!

Sv: Äntligen

Ja man får väl gratulera till den svarta hästen då! :)

Måste erkänna att jag inte har så stor koll på det här med färger men DENNA är registreras som svartbrun. På vintern är han helt svart men på sommaren blir det som synes mycket brunt i honom. Mamman är fux och pappan svartbrun (Napoletano).

Här och här syns han som föl.
 
Sv: Äntligen

*knapplån*

Har haft id-kontrollant ute idag och min häst (på bilden ovan) kommer står registrerad som svart i passet. Han står idag som mörkbrun.

Passade såklart på att fråga hur det är med färgen svart egentligen och de f å r ha vita tecken och de f å r ha bruna hår - däremot tror jag inte en häst som är brun på mule och i flankerna reggas som svart. Benämningen rapp används inte längre. Inte heller de äldre benämningarna på fuxar, tex svettfux mfl, används. Nu är de fuxar punkt.
 
Sv: Äntligen

Reggad svart
Men blir lite brun/röd på sommaren.
Skinnet är svart iaf
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
3 980
Senast: shia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
915
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Jaha då var det dags för nästa häst att bli dålig. Jag kanske inte ska ha häst :( Nu är jag gnällig och deppig men hoppas att jag kan...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 578
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
5 610
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp