Bukefalos 28 år!

Äppledryck?

Pia

Trådstartare
Vi har 18 äppleträd som alla ger en massa frukt så nu är trädgården full av äpplen igen. Jag skulle vilja göra en god måltidsdryck av dem som inte är så söt men ändå god.
Har prövar några olika recept men har inte varit nöjd med resultatet.
Så om ni har ett bra recept så dela gärna med er.
 
Sv: Äppledryck?

Vi åker till en fabrik på Ekerö/sthlm och framkallar äppelmust utan några som helst tillsatser. Bara fruktsaft. Sen har man i lite konserveringsmedel så att dunkarna med musten håller sig. Supergott och nyttigt!
 
Sv: Äppledryck?

Lite lång väg från Vara dessvärre.:D
Förr kunde man lämna in till Herrljunga Cider och få sina äpplen mustade. Nu får man ingen must längre, utan dom väger äpplena och så får man värdecheckar på cider att lösa in i butik.:mad:
 
Sv: Äppledryck?

Haha jo men jag tänkte om det fanns något liknande i närheten. Annars borde man ju kunna musta själv med rätt maskiner kanske.. Eller nån form av juicepress som tar flera äpplen åt gången :) För det är ju bara råsaft.
 

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 352
Senast: hundtant
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 810
Senast: Badger
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 445
Senast: Niyama
·
Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 643
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp