Bukefalos 28 år!

Är det bara jag..

Har du gjort någon form av skönhetsingrepp?

  • Ja

    Röster: 35 8,6%
  • Nej

    Röster: 374 91,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    409
Justja, glömde en sak. Jag har töjda örsnibbar (eller snarare, hålen/piercingarna i mina örsnibbar är töjda).  Om jag tröttnar på det och vill bli av med det, kommer jag att återställa det kirurgiskt. Det är något jag varit medveten om länge, och tagit med i beräkningen.
 
Har ju dock en massa tatueringar 😁
Tycker dock att välgjorda tatueringar blir vackrare även när de åldras i takt med människan så har inga planer på att föryngra dem heller.
Färgar håret men kommer låta det vara grått när den tiden är inne, grått hår är snyggt 😍
 
Inga ingrepp eller injektioner här. Jag är ju så otroligt nålrädd att det inte finns på kartan att genomgå oavsett om jag skulle vilja eller inte. Den enda inom närmaste kretsen som gjort ingepp är mor min som någonstans runt femtio fixade hängande ögonlock, hon är hemskt nöjd och jättefin. Det är verkligen ingenting man kan se att hon gjort.
 
OM jag hårdrar det så anser jag ju att färga håret är ett "skönhetsingrepp", det är ju inte min "naturliga" look.
Så jag ändrade mitt nej till ett ja. För jag har färgat håret sen jag var 30 minst, fick mina vita hårstrån tidigt.
Fast färga håret är inte ett ingrepp. Med skönhetsingrepp menas kirurgiskt ingrepp eller injektioner som görs av estetiska (och inte medicinska) skäl.
 
Fast färga håret är inte ett ingrepp. Med skönhetsingrepp menas kirurgiskt ingrepp eller injektioner som görs av estetiska (och inte medicinska) skäl.
ingrepp

  1. åtgärd som ger tydlig förändring, ofta om kirurgisk operationBesläktade ord: ingripa

    Källa
    https://sv.wiktionary.org/wiki/ingrepp

    .................................................
    Att det OFAST handlar om kirurgiska ingrepp innebär inte att det måste vara det. Eller hur ska jag tolka det ? Ska vi byta innebörd på ordet ingrepp ?
 
Jag skulle absolut inte räkna hårfärg, nagellack eller lös/akrylnaglar och liknande. Däremot har nog de flesta jag känner hål i öronen nu när jag tänker efter. Där är ju verkligen något som är så "normalt" att motsatsen är mer ovanlig. :) Jag gissar att det inte var det TS var efter däremot.
 
Snart 40 och inga ingrepp utöver tagit bort två födelsemärken som stod ut och skavdes av kläder.
Skulle väl ev kunna tänka mig tex bröstrekonstruktion om jag skulle få bröstcancer och behöva ta bort ett kanske, men inget i nuläget.
Inga hål i öronen, inget smink.
 
Nope. Hade jag tillräckligt med pengar för att det inte skulle göra något märkbart hål i plånboken hade jag snyggat till mina tänder med fasader eller något. Dom är gula, fula och ojämna.
 
Jag har gjort microblading eftersom mina ögonbryn inte syns (eller knappt ens finns för den delen). Skulle aldrig göra några injektioner eller dylikt och egentligen inte kirurgiska ingrepp heller. Undantaget vore att förminska brösten, om de inte minskar i omfång när/om jag går ner min övervikt hade jag kunnat operera dom, men inget annat.
 
Jag har inte gjort något skönhetsingrepp i form av kirurgi eller injektioner, däremot färgat håret och tatuerat mig.
Men det känns inte alls otänkbart att jag skulle pröva botox/fillers även om det inte ligger högst på priolistan just nu - först måste jag se till att fixa en gammal tatuering...

I vilken mån folk väljer att förändra sitt utseende är upp till dem. Så länge de själva är nöjda finns ingen anledning för mig att bry mig om vad de gör(även om jag så klart kan ha en personlig uppfattning om vad jag tycker är snyggt och fult).
 
Jag har opererat brösten, två ggr. Samt lagt fillers i dem före operationerna.
Fillers i läpparna tre ggr, men det var så längesen att allt är borta nu.
Microblading på ögonbrynen.

Kommer förmodligen göra om brösten de närmaste åren också. Och kanske göra något åt det fruktansvärt fula ärret efter mina kejsarsnitt också. Det är inte bara fult utan gör ont också.
 
Sant, blev bara lite häpen över att en vuxen kvinna lever i en omgivning där "alla" opererat eller sprutat in saker.
Genuint häpen. Vet att många gör det. Men just detta att känna att man är den enda, resulterade i ett oj från mig.
Okej, då misstolkade jag "oj":et.
 
Var går gränsen för ingrepp? Jag har själv tagit bort några hudflikar på mig själv med hjälp av en liten sax, för att jag tyckte de var irriterande. Så permanent ändring av utseendet, och med lite blodspill också - men klart på ca 1 minut, och sedan bara på med ett plåster.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 532
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 189
Övr. Katt Jag har två innekatter som jag vill kunna börja ha ute, till en början i kontrollerad form, och vill därför vänja dem vid sele. Den ena...
Svar
12
· Visningar
721
  • Låst
  • Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
355
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp