Är det barnsligt?

Asko

Trådstartare
Jag har hittat jättefina tillfälliga tatueringar (såna där som man har vatten på och sitter på huden ett tag) på Etsy och blir sugen på att använda dem. Det är ju perfekt egentligen då jag vill ha tatueringar men är rädd för smärta och så vill jag inte ångra mig senare. Så tillfälliga tatueringar borde ju vara perfekt egentligen!

Men samtidigt så blir jag tveksam och tycker att det känns lite barnsligt :o :( jag tänker att jag vill ha dem på jobbet tex, och det känns lite barnsligt som sagt. Om folk frågar om jag har skaffat mig en tatuering och jag svarar att det är bara något tillfälligt ... hur skulle ni reagera?
Jag arbetar i kommunhuset så det är väl en lagom seriös miljö men nära med IT etc så det är en rätt avslappnad miljö ändå. Vad säger ni?

Tillägg: Det är inte barnsliga motiv så att säga, utan fina bilder som skulle lika gärna kunna vara riktiga tatueringar.
 
Jag tillhör skaran som inte ser "barnsligt" som ett problem eller nått fult alls. Jag skulle reagera såsom att: "åhå, kul grej! Snyggt ju!"

Särskilt inom IT-miljöerna så brukar det ju vara väldigt avslappnat klimat, tycker jag! IT-folket på mitt kontor är mina favoriter att umgås just pga det. De är roliga, inte pretto, och kan glida runt med en hello kitty-tshirt på jobbet utan att bry sig.
 
Jag har hittat jättefina tillfälliga tatueringar (såna där som man har vatten på och sitter på huden ett tag) på Etsy och blir sugen på att använda dem. Det är ju perfekt egentligen då jag vill ha tatueringar men är rädd för smärta och så vill jag inte ångra mig senare. Så tillfälliga tatueringar borde ju vara perfekt egentligen!

Men samtidigt så blir jag tveksam och tycker att det känns lite barnsligt :o :( jag tänker att jag vill ha dem på jobbet tex, och det känns lite barnsligt som sagt. Om folk frågar om jag har skaffat mig en tatuering och jag svarar att det är bara något tillfälligt ... hur skulle ni reagera?
Jag arbetar i kommunhuset så det är väl en lagom seriös miljö men nära med IT etc så det är en rätt avslappnad miljö ändå. Vad säger ni?
Om någon frågar kan du väl bara säga att de är tillfälliga för du vill testa innan du tatuerar dig på riktigt?
 
Har funderat på samma :D
Det är väl bara det att de inte sitter så länge.
Ja, jag tänker att det är värt att prova iallafall. Folk på etsy kanske gör dem på olika sätt och en del kanske lyckats med att få dem att sitta kvar längre.
 
Jag tillhör skaran som inte ser "barnsligt" som ett problem eller nått fult alls. Jag skulle reagera såsom att: "åhå, kul grej! Snyggt ju!"

Särskilt inom IT-miljöerna så brukar det ju vara väldigt avslappnat klimat, tycker jag! IT-folket på mitt kontor är mina favoriter att umgås just pga det. De är roliga, inte pretto, och kan glida runt med en hello kitty-tshirt på jobbet utan att bry sig.
Ja absolut, jag älskar IT-folket :love: är lite avundsjuk på deras avslappnade stil :cautious:
Det är mera mina egna rädslor för att ses som lite barnslig som talar här.. :o
 
Ja absolut, jag älskar IT-folket :love: är lite avundsjuk på deras avslappnade stil :cautious:
Det är mera mina egna rädslor för att ses som lite barnslig som talar här.. :o

Jag tycker såhär.. Om man själv skäms för det - då verkar det lite konstigt. Men om man är helt okej med det själv och har inställningen att "why not, kul grej!" då kommer ingen se det som det minsta fel. Men jag förstår hur du tänker. Och tror samtidigt att vad sjutton, våga! Kör på! :)
 
Kör på!

Jag har sett samma mandala-mönster som en permanent tatuering på ett vuxet ben och som en tillfällig variant på en fyraårings mage. Som nygjorda var det inte någon större skillnad på varken kvalitet eller mönster. När gnugg-varianterna börjar flagna så kanske den vuxne reagerar mer än fyraåringen, men annars ser jag inger hinder.
 
Jag har hittat jättefina tillfälliga tatueringar (såna där som man har vatten på och sitter på huden ett tag) på Etsy och blir sugen på att använda dem. Det är ju perfekt egentligen då jag vill ha tatueringar men är rädd för smärta och så vill jag inte ångra mig senare. Så tillfälliga tatueringar borde ju vara perfekt egentligen!

Men samtidigt så blir jag tveksam och tycker att det känns lite barnsligt :o :( jag tänker att jag vill ha dem på jobbet tex, och det känns lite barnsligt som sagt. Om folk frågar om jag har skaffat mig en tatuering och jag svarar att det är bara något tillfälligt ... hur skulle ni reagera?
Jag arbetar i kommunhuset så det är väl en lagom seriös miljö men nära med IT etc så det är en rätt avslappnad miljö ändå. Vad säger ni?

Tillägg: Det är inte barnsliga motiv så att säga, utan fina bilder som skulle lika gärna kunna vara riktiga tatueringar.
Skit i om det skulle vara barnsligt! Kör på!
 
Kör på. Och äg det. :) Om någon ifrågasätter varför, så varför inte? Det är ju inte konstigt att säga att du kände för det, eller hade lust att prova vara tatuerad en stund och känna hur det känns. Eller vad 17 du vill svara. Det är det som är så fint med att bli vuxen. Man gör som man vill.
 
Jag hade antingen bara svarat att jag ville prova om någon ifrågasatte, eller skylla på att något random barn höll på och ville att jag också skulle ha ^^
 
Jag har hittat jättefina tillfälliga tatueringar (såna där som man har vatten på och sitter på huden ett tag) på Etsy och blir sugen på att använda dem. Det är ju perfekt egentligen då jag vill ha tatueringar men är rädd för smärta och så vill jag inte ångra mig senare. Så tillfälliga tatueringar borde ju vara perfekt egentligen!

Men samtidigt så blir jag tveksam och tycker att det känns lite barnsligt :o :( jag tänker att jag vill ha dem på jobbet tex, och det känns lite barnsligt som sagt. Om folk frågar om jag har skaffat mig en tatuering och jag svarar att det är bara något tillfälligt ... hur skulle ni reagera?
Jag arbetar i kommunhuset så det är väl en lagom seriös miljö men nära med IT etc så det är en rätt avslappnad miljö ändå. Vad säger ni?

Tillägg: Det är inte barnsliga motiv så att säga, utan fina bilder som skulle lika gärna kunna vara riktiga tatueringar.

Problemet är egentligen inte att andra tycker det är barnsligt. Problemet är OM du blir obekväm i det. Som att klä ut sig och gå maskeradklädd mot sin vilja genom stan. Typ.

Jag tycker det är fräckt, du kan ju alltid börja lätt och ta dig igen från fredag kväll (applicering) till måndag morgon.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 536
Senast: fejko
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 002
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 499
Senast: AlmostEasy
·
Kropp & Själ Alkohol är komplicerat. Kanske inte för varje individ men sett i stort perspektiv är alkoholen roten till så mycket ont som händer i...
16 17 18
Svar
358
· Visningar
17 918

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Just nu funderar jag på... Del 3
  • Köpa hus
  • GVFÖ 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp