Är det fel på mig?

Precis. Jag satt och filade på ett liknade inlägg, men så kom ditt och löste det åt mig.
Jag vill bara tillägga att jag dessutom kan tänka mig ligga med fler personer än vad jag vill ga förhållanden med, utan att det är något fel på dem.
Ja precis herregud många man kan tänka sug att ligga med men relation ? Nej tack :D och det är inget fel på dem utan oss som kombination ;)
 
Det som gör mig så kluven är att han dels säger att han vill vara singel och i nästa andetag grämer han sig över att han är singel. Borde det inte vara antingen det ena eller andra och inte båda två samtidigt?
Jag har så dålig erfarenhet av killar, så jag kan ingenting..

Fast det är ju hans bekymmer. Inte ditt.
Och visst kan man sakna ett förhållande ibland när man är singel, trots att man egentligen är nöjd över ens situation. Inte något märkligt med det heller.

Jag tror du läser in lite för mycket i det hela.
 
Det som gör mig så kluven är att han dels säger att han vill vara singel och i nästa andetag grämer han sig över att han är singel. Borde det inte vara antingen det ena eller andra och inte båda två samtidigt?
Jag har så dålig erfarenhet av killar, så jag kan ingenting..
Ser det inte som mera konstigt än att han tycker om att umgås med dig ev kk relation men inget mer. Det är tyvärr så ibland, ibland räcker inte känslorna för ett förhållande.
 
Jag skulle inte outa någons nick om det inte var ett troll. Och det är ju inte detta.
Nej, jag har inte påstått något av det :)

TS:
Vad det gäller din situation så håller jag med det många har skrivit, försök skaka av dig tankarna och känslorna och gå vidare. Det är inte lätt, men det blir oftast bättre så.
 
Det som gör mig så kluven är att han dels säger att han vill vara singel och i nästa andetag grämer han sig över att han är singel. Borde det inte vara antingen det ena eller andra och inte båda två samtidigt?
Jag har så dålig erfarenhet av killar, så jag kan ingenting..
Fast bara för att man inte vill vara singel så betyder det inte att man vill vara med vem som helst för att slippa vara singel.
 
Det är troligen rätt enkelt. He's Just Not That Into You

Han har kanske upptäckt att han inte kände dig tillräckligt för att vara kär i dig? Nu när ni umgåtts framgår det att det egentligen inte var så han trodde?

Vi kan bara gissa, men det är ju inte fel på någon av er bara för att det inte blir ett förhållande. Trots allt är det ju så med de flesta, det blir inget förhållande. Det är bara ett litet fåtal av alla världens människor man ingår en relation med...
 
Det måste ju va nått fel på mig när han vill ha mig men ändå inte (ha kakan och äta den samtidigt) och det känns som det är mig det är fel på, för om det inte vore fel på mig då skulle inte det här ha hänt..

I så fall är det väl fel på honom också, eftersom förut var det du som ville ha kakan och äta den samtidigt, inte vara ihop med honom. Nu är rollerna ombytta, och det betyder väl inte att det är fel på nån av er.
 
Fast det är ju hans bekymmer. Inte ditt.
Och visst kan man sakna ett förhållande ibland när man är singel, trots att man egentligen är nöjd över ens situation. Inte något märkligt med det heller.

Jag tror du läser in lite för mycket i det hela.
Men hur "dödar" man sina egna känslor då?
 
I så fall är det väl fel på honom också, eftersom förut var det du som ville ha kakan och äta den samtidigt, inte vara ihop med honom. Nu är rollerna ombytta, och det betyder väl inte att det är fel på nån av er.
Vadå eftersom förut ville jag ha kakan och äta den samtidigt? Nej, det har jag aldrig velat. Det enda har varit att jag inte var redo efter att precis ha gjort slut ett förhållande och direkt hoppa in i ett nytt. Jag behövde lite tid att hitta mig själv igen eftersom jag inte ens visste vem jag var och vad jag ville. Betyder det att man vill ha kakan och äta den samtidigt? Det visste inte jag.
Det jag menar i hans fall om att ha kakan samtidigt som man äter den är att han vill va singel, men typ ändå ha som ett förhållande när det passar honom, utan att va ihop på riktigt så att säga.
 
Vadå eftersom förut ville jag ha kakan och äta den samtidigt? Nej, det har jag aldrig velat. Det enda har varit att jag inte var redo efter att precis ha gjort slut ett förhållande och direkt hoppa in i ett nytt. Jag behövde lite tid att hitta mig själv igen eftersom jag inte ens visste vem jag var och vad jag ville. Betyder det att man vill ha kakan och äta den samtidigt? Det visste inte jag.
Det jag menar i hans fall om att ha kakan samtidigt som man äter den är att han vill va singel, men typ ändå ha som ett förhållande när det passar honom, utan att va ihop på riktigt så att säga.

Jag tänker att ens egna skäl alltid framstår som rimliga för en själv. Först ville du inte, och nu vill du. Och du tycker förstås du har goda skäl till det.

Och han ville först, och nu vill han inte - jag antar att hans skäl känns lika goda för honom som dina känns för dig? Även om du inte uppfattar dem som lika goda - han kanske inte uppfattar dina skäl som lika goda som hans heller?
 
Vadå eftersom förut ville jag ha kakan och äta den samtidigt? Nej, det har jag aldrig velat. Det enda har varit att jag inte var redo efter att precis ha gjort slut ett förhållande och direkt hoppa in i ett nytt. Jag behövde lite tid att hitta mig själv igen eftersom jag inte ens visste vem jag var och vad jag ville. Betyder det att man vill ha kakan och äta den samtidigt? Det visste inte jag.
Det jag menar i hans fall om att ha kakan samtidigt som man äter den är att han vill va singel, men typ ändå ha som ett förhållande när det passar honom, utan att va ihop på riktigt så att säga.
Är inte helt ovanligt att det är mer attraktivt när man inte kan få det man vill ha.... Just då ville du inte ha honom, och just kan trigga igång en hel del.
Nu vill inte han ha dig, det triggar igång något hos dig....
Att komma över är inte alltid enkelt men låt bara tiden ha sin gång, och kika efter något som är mer intressant.
 
Med den logiken så är det definitivt något fel på mig för honom.
Ibland vill man äta glass varje dag och ibland inte alls. Ibland så tycker man bäst om chokladglass ett tag innan man snöar in på jordgubbsglass. Ibland äter man massvis med jordgubbsglass men vill ändå inte förbinda sig till att bara äta jordgubbsglass eller ens säga att det är ens favorit.
Ibland tröttnar man helt på en viss glass.

Det innebär inte att det är något FEL på glassen utan det handlar om en själv.
 
Men alltså TS, bara för att människan inte vill vara ihop med dig är det ju inte något fel på dig? Jag har träffat massor av människor som inte velat vara ihop med mig, trots att jag gillat dem.
Och det är inget fel på honom pga att han inte vill vada ihop med dig heller.
Ni är två vanliga människor där den ene vill vara ett par, och den andre inte vill.

Händer hela tiden.
 
Det jag menar i hans fall om att ha kakan samtidigt som man äter den är att han vill va singel, men typ ändå ha som ett förhållande när det passar honom, utan att va ihop på riktigt så att säga
Jag förstår att det här känns jättetråkigt för dig! Förmodligen är ni bara ute efter helt olika saker helt enkelt och då blir det sällan bra. Försök att komma över honom och gå vidare!
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 278
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 032
Senast: Sasse
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 461
Senast: Shaggy
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 844
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp