Är det fel på mig?

Om du lägger ett puzzel och en bit inte passar, är det fel på biten då? Om jag provar ett par byxor i affären och de passar dåligt, är det fel på byxorna då?
 
Men det är lättare sagt än gjort? Ni får det att låta så enkelt men det är det inte i verkligheten. :(
Enkelt och enkelt. Det är kanske inte så komplicerat, det betyder ju inte att det gör ont när någon inte vill vara tillsammans med en. Man får helt enkelt sörja och sedan gå vidare. De flesta människor har någon gång varit förälskade i någon utan att denna någon är förälskad tillbaka. Det gör ont men det betyder inte att det är något fel på någon av dessa personer. Det är tråkigt och ledsamt, men sådant är livet. Gråt och gå vidare. Försök göra sådant som gör dig glad, träffa vänner är bra till exempel.
 
Jag förstår bara inte vad TS hade förväntat sig för råd när hen gjorde tråden.
Som flera påpekat är det liksom sånt som händer.
Om du inte förstår så kan du fråga, trevligt. Att vara spydig i en sån här tråd känns i mitt tycke väldigt onödigt.

Uppenbarligen är det här något som för TS är väldigt jobbigt och som TS själv inte riktigt kan reda ut. För mig känns det då onödigt att vara så uppenbart huggig.
 
Men det är lättare sagt än gjort? Ni får det att låta så enkelt men det är det inte i verkligheten. :(
Nej, det är inte lätt alls. Man får försöka ta en dag i taget och till slut så kommer man över personen. Under tiden får man tillåta sig att bli ledsen, att bli arg, att älta lite, att bli frustrerad. Om du har bra vänner - prata så mycket du kan med dem!
 
Om du inte förstår så kan du fråga, trevligt. Att vara spydig i en sån här tråd känns i mitt tycke väldigt onödigt.

Uppenbarligen är det här något som för TS är väldigt jobbigt och som TS själv inte riktigt kan reda ut. För mig känns det då onödigt att vara så uppenbart huggig.

Vad är det du anser vara så himla otrevligt och "spydigt"? Jag kunde lika gärna lagt på en smiley i slutet. Jag ser liksom inte vad det är att "reda ut" - det är sånt som händer. Uppenbarligen är jag inte ensam i tråden att påpeka detta. Men jag kan ändra.

Ja, det är klart att det är. Men så är ju livet? Vad hade du förväntat dig, en mirakelkur?

Valfri smiley:
:D
:p
;)

Så.
 
@FrauleinLeo Om du inte vill förstå vad jag menar - fine. Jag tyckte det jag citerade såg spydigt ut och jag försökte bara förklara varför jag, som är spydig rätt ofta, inte skulle vara det i en sån här tråd.

Ja, jag vet att många i tråden inte heller ser vad problemet är men jag har inte sett nån som varit lika spydig. I såna här lägen kan jag tycka att det kan vara schysst att vara lite sympatisk, man behöver inte vara så jädra huggig jämt liksom.

Uppenbarligen är det här nåt som TS behöver reda ut. Annars hade hen inte startat tråden. Bara för att DU inte ser vad problemet är betyder det ju inte att TS inte har problemet. Men strunt samma, jag orkar verkligen inte tjafsa. Tror jag behöver en bukedetox eller nåt...
 
Om du inte förstår så kan du fråga, trevligt. Att vara spydig i en sån här tråd känns i mitt tycke väldigt onödigt.

Uppenbarligen är det här något som för TS är väldigt jobbigt och som TS själv inte riktigt kan reda ut. För mig känns det då onödigt att vara så uppenbart huggig.
Tack, det här är väldigt jobbigt för mig och det är inte så enkelt som det låter, att bara glömma och gå vidare. Jo i teorin kanske det är det, men det är så mycket som ska funka praktiskt också, som att kväva känslorna som alltid väcks så fort jag träffar/pratar med honom igen. Jag kan dessvärre inte undvika honom i och med att vi jobbar på samma ställe och byta jobb är inte aktuellt.
Så försöker bara "överleva" just nu.
Mina vänner jag hade har vänt mig ryggen, så jag vet inte riktigt vem jag ska prata med, de verkar inte riktigt vara intresserade av att umgås med mig längre..
 
Vad är det du anser vara så himla otrevligt och "spydigt"? Jag kunde lika gärna lagt på en smiley i slutet. Jag ser liksom inte vad det är att "reda ut" - det är sånt som händer. Uppenbarligen är jag inte ensam i tråden att påpeka detta. Men jag kan ändra.

Ja, det är klart att det är. Men så är ju livet? Vad hade du förväntat dig, en mirakelkur?

Valfri smiley:
:D
:p
;)

Så.
Nu tycker jag du är fjantig, visst det kanske är glasklart och enkelt för dig, men det behöver inte betyda att det är så för andra. Nej några mirakelkurer existerar inte ens någonstans, så varför skulle det göra det nu?
Om det nu är så glasklart och enkelt för dig, kan du då ha överseende med att det inte är så för mig och jag kan inte bearbeta processen optimalt?
 
Jag kan dessvärre inte undvika honom i och med att vi jobbar på samma ställe och byta jobb är inte aktuellt.
Nej, det där är ju jättejobbigt förstår jag! Jag avslutade en relation en gång med en person jag jobbade med (inte hela dagarna men vi sågs ibland på jobbet) och varje gång jag såg honom kändes det som att någon petade mig rakt in i ett sår eller nåt. Det suger men som tur är så går det över. Det viktiga är (tror jag) att inte falla tillbaka in i relationen utan vara benhård på att den är över (KK eller ej, det funkar inte med en on/off-relation om den ena är kär men inte den andra) och sen får man bara härda ut. Tyvärr alltså. Men det går, jag lovar!

Mina vänner jag hade har vänt mig ryggen, så jag vet inte riktigt vem jag ska prata med, de verkar inte riktigt vara intresserade av att umgås med mig längre..
Vad tråkigt! Klen tröst förstår jag men du kan ju skriva här om du behöver :).
 
Jag tror faktiskt att det är bra att du träffar honom varje dag, så till slut är du avtrubbad.
 
@FrauleinLeo Om du inte vill förstå vad jag menar - fine. Jag tyckte det jag citerade såg spydigt ut och jag försökte bara förklara varför jag, som är spydig rätt ofta, inte skulle vara det i en sån här tråd.

Ja, jag vet att många i tråden inte heller ser vad problemet är men jag har inte sett nån som varit lika spydig. I såna här lägen kan jag tycka att det kan vara schysst att vara lite sympatisk, man behöver inte vara så jädra huggig jämt liksom.

Uppenbarligen är det här nåt som TS behöver reda ut. Annars hade hen inte startat tråden. Bara för att DU inte ser vad problemet är betyder det ju inte att TS inte har problemet. Men strunt samma, jag orkar verkligen inte tjafsa. Tror jag behöver en bukedetox eller nåt...

Men alltså, det var givetvis inte med vilje som jag lät "otrevlig". Jag är inget jättefan av att använda smileys i vanliga inlägg, helt enkelt. Men du däremot har hunnit kalla mig otrevlig, huggig och spydig i bara några få inlägg. :confused:

Jag inser problemet. Vi är nog många som varit där. Jag förstår inte riktigt vad det är i just mina inlägg som skiljer sig från resten som försökt förklara att det är så livet är och att det knappast betyder att det är fel på TS för det. Ursäkta mig.
 
Nu tycker jag du är fjantig, visst det kanske är glasklart och enkelt för dig, men det behöver inte betyda att det är så för andra. Nej några mirakelkurer existerar inte ens någonstans, så varför skulle det göra det nu?
Om det nu är så glasklart och enkelt för dig, kan du då ha överseende med att det inte är så för mig och jag kan inte bearbeta processen optimalt?

Fast nu är det väl ändå du som är fånig. Ibland får man inte de svar man önskar och enda anledningen till att du pekar ut mig ur flocken i tråden som skrivit exakt samma saker som jag, i exakt samma ton, är för att @niphredil gjorde det. Jag är liksom inte den enda som skrivit i en neutral ton och förklarat att livet ser ut så och att det knappast betyder att det är fel på någon av er, varken dig eller killen. Men okej, jag ber om ursäkt och lämnar tråden.
 
Mina vänner jag hade har vänt mig ryggen, så jag vet inte riktigt vem jag ska prata med, de verkar inte riktigt vara intresserade av att umgås med mig längre..

Är det så, eller är det vad du tror? Kan det vara så att du varit så inne i ditt att tag att ni förlorat kontakten, eller har de tydligt visat att de inte vill träffa dig?
Nej, det är inte lätt med obesvarade känslor, men man överlever det! Med tiden kommer du att se på det hela på ett annat sätt, och det är OK att sörja en icke-besvarad kärlek! KRAM till dig:heart
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 279
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 032
Senast: Sasse
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 462
Senast: Shaggy
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 845
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp