Bukefalos 28 år!

Är det helt kört för MIG nu?? (jävligt långt inlägg!)

@lil-sis skakade fram massa fina, perfekta kläder sådär i "sista stund" och hann precis upp till mig med dem på sjukhuset innan transporten kom :love:
Så otroligt fint gjort och en massa besvär och krångel för min skull :o :love:


Hoppas det blir bra nu :) Urskogen låter inte helt fel och även det andra du berättar om :)

Sen tycker jag att @lil-sis, du fina människa är värd en eloge :bow:
Inte första gången du hjälper till och fixar och ordnar (inte bara för ts, även för andra)!
 
Hoppas det blir bra nu :) Urskogen låter inte helt fel och även det andra du berättar om :)

Sen tycker jag att @lil-sis, du fina människa är värd en eloge :bow:
Inte första gången du hjälper till och fixar och ordnar (inte bara för ts, även för andra)!
Alltså, det räcker nog inte med en eloge för @lil-sis :eek: hon är en stjärna, verkligen! :love:
:bow:

Jag har det bra här, fick hit dator och nedladdade PLL-avsnitten dessutom
.. Känner mig så bortskämd, och oändligt tacksam!!
 
Det borde ju finnas internet på boendet, om inte annat för att personalen ska kunna använda. Kolla om du kan få ta del av det?
 
Äh, folk verkar ju hitta hit också :D mormor kommer tydligen imorgon och pappa på söndag :D
Beslutet hade de skickat HEM till mig :rofl: och jag har plats här i en månad så det blir väl en månad då...
Haha bra att skicka beslutet dit. Hoppas allt blir toppen nu, lagas maten på boendet nu eller är det leverans där med?
 
Det borde ju finnas internet på boendet, om inte annat för att personalen ska kunna använda. Kolla om du kan få ta del av det?
Smart, ska kolla!

@lil-sis - det gör det alldeles säkert :)

@Sonic76 - de beställer, men det verkar finnas lite mer resurser här, och så ska jag be min far köpa med nudlar tills han kommer ner på söndag, det kan jag ju faktiskt koka själv på min lilla platta :D

Fick hit mina vanliga hud/hårvårdsprodukter så imorgon ska jag duscha ordentligt och lääääänge :love:

Ska bli intressant med mormor förresten, hon vet ju fortfarande inte att jag bytt namn så hon lär ju bli konfunderad...
 
Smart, ska kolla!

@lil-sis - det gör det alldeles säkert :)

@Sonic76 - de beställer, men det verkar finnas lite mer resurser här, och så ska jag be min far köpa med nudlar tills han kommer ner på söndag, det kan jag ju faktiskt koka själv på min lilla platta :D

Fick hit mina vanliga hud/hårvårdsprodukter så imorgon ska jag duscha ordentligt och lääääänge :love:

Ska bli intressant med mormor förresten, hon vet ju fortfarande inte att jag bytt namn så hon lär ju bli konfunderad...
Vad bra att du ändå har det som alternativ ju :)
Hoppas det blir nu den tid du behöver tillbringa där :)
 
Vad bra att du ändå har det som alternativ ju :)
Hoppas det blir nu den tid du behöver tillbringa där :)
Det tror jag, det verkar jättetrevligt, men de äldre liksom tittar nyfiket på mig som om jag gått vilse :D

Den första av dem som sa något frågade om jag hade ett barn i magen...:eek::eek:
(är ju inte mitt fel att magen stannade av på Ackis och inte velat samarbeta :cool: )

Fick sova lite i alla fall, och den tid jag sov sov jag nog väldigt gott ändå.
Vet att det kom in en sköterska i natt och kollade till mig (de frågade innan om det var ok) men jag kan inte haft problem att somna om i alla fall för jag minns det knappt :D

Undrar när det är frukost...
 
Vad glad jag blev av att läsa igenom den här tråden, buke är fantastiskt och DU är fantastisk! Vilken vändning du fått sen du startade tråden :up:
 
@Kivina - eller hur!
Buke är svårslaget när det gäller krishantering! :banana:

... Och mormors reaktion på namnbytet, hon trodde mig inte först, och sen ba "men det bryr jag mig inte om, jag tänker fortsätta säga xxxxxx" :cool:
Jag var förvisso beredd på det, därav att jag inte berättat det, men ändåååå. Hon kan väl försöka i alla fall? :cool:
 
Ja, jag får väl räkna med det, men de får väl skylla sig själva om de frågar t. ex. Vårdpersonal efter "xxxxxx" för de har ju ingen ANING om vem det är, på bara förnamnet :rofl:

Däremot blir det ju trist för mig eftersom jag typ avskyr gamla namnet och inte vill behöva se det mer egentligen...

De kan väl åtminstone försöka??



Förresten hörrni, kan axeln "gå av" igen utan att jag gör något speciellt nu?
Jag skulle byta, försiiiiiktigt, till nattskjorta och när jag hade tagit av ortrosen och skulle ta upp skjortan gjorde det så jääääääääävla ont, precis som när den blev bruten :eek:
Gick den av igen, eller blev det bara fel läge?
Hade medvetet tagit bort en oxycontin till natten, och typ 20 min tidigare tagit de andra medicinerna, men så fick jag ju ta den med...
Ska se om jag kan ta bort en ur morgondosen istället, de är ju så förbenat starka :/
Blir som en luddig gegga i huvudet av dem.
Inte kuuuul.

Nu däckar jag igen och hoppas mannen som jobbar natt kikar in lite smidigare sen än vad han gjorde när han kom och presenterade sig :rofl:
 
@Kivina - eller hur!
Buke är svårslaget när det gäller krishantering! :banana:

... Och mormors reaktion på namnbytet, hon trodde mig inte först, och sen ba "men det bryr jag mig inte om, jag tänker fortsätta säga xxxxxx" :cool:
Jag var förvisso beredd på det, därav att jag inte berättat det, men ändåååå. Hon kan väl försöka i alla fall? :cool:

Namn är svårt, men jag tycker man ska försöka.
Nyfiken fråga; varför bytte du namn?
 
De kan väl åtminstone försöka??

En kan tycka det. Men nä, jag tror inte det. Jag tror inte det handlar om "försöka", jag tror mer det handlar om att du är döpt till det andra namnet o det är ett namn som är fast rotat sedan många år tillbaka. Det sitter. O krasst..så tror jag att du kommer alltid att lyssna till det gamla. Det sitter...varken man vill eller inte.

Det medicinska ger jag mig inte på, det vet jag finns andra som kan bättre.
 
En kan tycka det. Men nä, jag tror inte det. Jag tror inte det handlar om "försöka", jag tror mer det handlar om att du är döpt till det andra namnet o det är ett namn som är fast rotat sedan många år tillbaka. Det sitter. O krasst..så tror jag att du kommer alltid att lyssna till det gamla. Det sitter...varken man vill eller inte.

Det medicinska ger jag mig inte på, det vet jag finns andra som kan bättre.

Fast det är ju att säga att man skiter totalt i någon.
Ska man ignorera de som känner sig fast i kön och byter namn och kön också?
Jag har bytt andra- och tredjenamn eftersom jag ogillade dessa skarpt. Skulle bli tämligen apsur om någon envisades med att hålla fast vid dessa.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 479
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 416
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
15 237
Senast: Trott
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 621
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • När den sista dagen kommer ...
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Åkerfräken
  • Dressyrsnack 17
  • Hingstar som dött, 2024.

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp