Bukefalos 28 år!

Är det någon som vet något om detta sto?

cillaj

Trådstartare
Hej alla.
Jag har ett Fullblods sto här hemma på gården och vill ha reda på mer om detta:) Hon heter Heart of valentine och är född 1998.Vore mycket tacksam om någon har lite info om henne:bow:
 
Sv: Är det någon som vet något om detta sto?

Lilla Hjärtat!:love: Jag red henne när hon var i träning och jag har hennes 3-åring efter Shawdon.

Hjärtat var en av mina favoriter - hon är väldigt bestämd och man måste räkna ut hur hon vill ha det - då är hon underbar.

Jag red henne inte som tvååring men då var hon vindsnabb och vann i sin första start och sedan var hon tvåa i ett större lopp. Sedan fick hon nog starta på lite för mycket fast hon kanske hade behövt vila och tänka över sitt liv lite grann. När jag började rida henne tog jag över henne från en annan ryttare som hade problem med att hålla Hjärtat så hon drog upp hennes huvud vilket ledde till att Hjärtat fick ont i ryggen och blev arg och sur.

Jag släppte tyglarna och lät henne galoppera med huvudet nere i backen och det gillade hon mycket bättre. Jag red henne ett tag men sedan gick hon till aveln och eftersom hon var såpass bra tog ägaren henne till en "fin" hingst utomlands (minns inte om det var Frankrike eller England) men fölet blev dvärg. På långt håll såg han jättefin ut men när man kom närmare var han en ponny. Sedan fick hon några avkommor till men dom visade inte heller något.

Min Donna är tre nu och kvalade i november men hon är en olycksfågel av stora mått. Hon ser ut som någon slags broderidyna men för dagen är det inte något större fel på henne (ta i trä). Hon råkade ut för en olycka i släpet efter kvalet så jag håller på att få henne trygg i det innan vi åker in och tränar igen men det verkar gå bra. Hon är klok och trevlig men har ett väldigt humör som hon har ärvt från mamma..

Lycka till med Hjärtat! Ska du använda henne i aveln?
 
Sv: Är det någon som vet något om detta sto?

Hej:laugh:
Vad kul att få reda på lite om hjärtat:bow: Ja hon är en mycket bestämd dam med humör det har jag förstått,men väldigt gosig att pyssla med.
Hon har stått en längre tid i avel innan hon kom till mej för ca 2veckor sedan.

Skulle sätta mej upp och rida henne förra helgen,men det tyckte dårakt inte hon,det slutade med att jag satt på rumpan i sanden:rofl:
Men skam den som ger sej:cool:

Jag ska använda henne till western ridning är tanken.
 
Sv: Är det någon som vet något om detta sto?

Det tror jag hon kan passa bra till. Låt henne bara bestämma ganska mycket själv - hon är klok och vettig så hon kan nog räkna ut vad som är bäst.

Ge henne en stor kram från mig och Donna.:D
 
Sv: Är det någon som vet något om detta sto?

Du lade händelsevis inte en westernsadel på henne direkt? I så fall är det inte konstigt om hon reagerade. Jag tror inte att hon som köpte henne från Sten har ridit på henne och i så fall är hon inte riden på typ 10 år och bara i mjuka galoppsadlar. Hon var alltid ganska känslig i ryggen så en stor, stel westernssadel skulle hon säkert reagera på. Börja försiktigt och tänk på att hon förmodligen aldrig är "ridhäst-riden".

Lycka till med henne!
 
Sv: Är det någon som vet något om detta sto?

Jo det gjorde jag.Då var det ju inte så konstigt:eek:För när jag hämtade henne så sades det att hon hadde varit riden mycket,men inte dom sista 2åren för hon hadde åring vid sidan.Har du någon bild på Donna vore kul att se?Jag ska krama henne och ge en puss från dej.
 
Sv: Är det någon som vet något om detta sto?

Det kan inte ha varit så länge för Donna är född hos Sten Thynell 2009 och fram till dess hade hon avgjort inte varit riden sedan hon lämnade banan.

Har du FB? Där har jag massor av bilder på Donna och hennes sår..:p

Men de flesta är ganska gamla. Får ta ett nytt på henne idag.:laugh:
 
Sv: Är det någon som vet något om detta sto?

Ja det har jag:laugh: ska gå ut och kolla sen.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Radannons Hej! Jag är en tjej som fyller 16 år i Maj. Jag letar efter något ställe där jag kan jobba lite extra på helger och lov. Främst i...
Svar
0
· Visningar
644
Senast: Ise
·
Avel Hej Mitt ridponny / swb sto (kannan farfar) är typ 125-126 nu, vart de sen 5-6 mån. Verkar inte växa mer just nu. Är det helt kört att...
Svar
6
· Visningar
1 071
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
217
Senast: 95johsv
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
38
· Visningar
4 609
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp