Bukefalos 28 år!

Är det något party på Gotland på sommaren?

Ramona

Trådstartare
Som rubriken lyder, är det något party på Gotland på sommaren? Tänkte ta en sväng dit, men vill ha lite håll-i-gång så att säga. ;)

Eller ska man åka någon annanstans ifall man vill ha sol och bad samt party?
 
Sv: Är det något party på Gotland på sommaren?

Känner du till Stockholmsveckan i Visby? Det är party och håll i gång i en vecka. Vet inte om det är sådant partajande du är ute efter, men googla och kolla.
 
Sv: Är det något party på Gotland på sommaren?

Om man inte är där under Stockholmsveckan då? Är det kul då? Behöver ju inte värsta partyt hela natten, men i alla fall lite uteliv.
 
Sv: Är det något party på Gotland på sommaren?

Almedalsveckan? ;)
Nog för att jag är politiskt intresserad, men lite roligare än så ska vi ha. :)

Vi vill må bra, bada lite, sola lite, äta lite, festa lite. Lösa världsproblemen på en uteservering typ.
 
Sv: Är det något party på Gotland på sommaren?

Om man inte är där under Stockholmsveckan då? Är det kul då? Behöver ju inte värsta partyt hela natten, men i alla fall lite uteliv.

Som jag har förstått det är det uteliv hela sommaren på gotland men under stockholms veckan är det hysteriskt. Men om ni bara är ute efter öppna ställen och folk så tro jag gotland kan passa er bra, frågan är bara om det går att hitta ett boende i visby nu, det brukar ta slut ganska så fort.
 
Sv: Är det något party på Gotland på sommaren?

Säsongen är ganska kort, Almedalsveckan är nog bra party, och resten av juli. Har försökt party i augusti (medeltidsveckan), men det är totalt dött.
 
Sv: Är det något party på Gotland på sommaren?

Tycker det är bättre drag på Öland faktiskt.
 
Sv: Är det något party på Gotland på sommaren?

och där var det tokdött i somras.
Gotland i juli är nog garanterat party skulle jag säga.
 
Sv: Är det något party på Gotland på sommaren?

Som rubriken lyder, är det något party på Gotland på sommaren? Tänkte ta en sväng dit, men vill ha lite håll-i-gång så att säga. ;)

Eller ska man åka någon annanstans ifall man vill ha sol och bad samt party?

Det beror på vad man menar med party, om det är att så i kö och betala för mycket för maten och ölen, så funkar nog vilken turistfälla som helst.

Däremot kan Gotland vara trevligt, regnigt, soligt och badbart. Partyt brukar mer hänga på rätt människor.
 
Sv: Är det något party på Gotland på sommaren?

Nog för att jag är politiskt intresserad, men lite roligare än så ska vi ha. :)

Vi vill må bra, bada lite, sola lite, äta lite, festa lite. Lösa världsproblemen på en uteservering typ.

Det där ska du nog kunna få i Visby. Inte bara under Stockholmsveckan. Det är mycket folk där under juli speciellt och finns en del uteställen. En snabb googling med slumpvisa datum i juli visade att det finns hotell att boka fortfarande.

Själv vistas jag på Fårö ett par veckor varje sommar. Där kan man snacka dött :D Fårögubbar och gummor. Stockholmare med en väldigt speciell stil, typ gummistövlar och kjol, som cyklar omkring på gamla damcyklar och köper bullar och surdegsbröd från bageriet. Några restauranger. Sol, bad och promenader. Det är allt.
 
Sv: Är det något party på Gotland på sommaren?

Tänk på att uteställena i visby har öppet till två, något kan få tillstånd till tre, annars är det efterfester som gäller här...
Så är du ute efter party all night long är det nog bättre nån annanstans, i somras var det rätt dött tyckte jag. I och försig satt jag hemma med bebis ;) , men enligt bekantskapskretsen som va ute!
 
Sv: Är det något party på Gotland på sommaren?

Där kan man snacka dött :D Fårögubbar och gummor. Stockholmare med en väldigt speciell stil, typ gummistövlar och kjol, som cyklar omkring på gamla damcyklar och köper bullar och surdegsbröd från bageriet. Några restauranger. Sol, bad och promenader. Det är allt.

Det låter inte så dumt, tycker jag, förutsatt att det är hyfsat väder och att maten på restaurangerna är god och inte löjligt dyr. Böcker kan man ju ta med sig. :D
 
Sv: Är det något party på Gotland på sommaren?

Det låter inte så dumt, tycker jag, förutsatt att det är hyfsat väder och att maten på restaurangerna är god och inte löjligt dyr. Böcker kan man ju ta med sig. :D

Fårö är en speciell plats med sina hedar och kalkstensmurar, förtvinade små tallar och milslånga sandstränder. Skulle det vara garanterat bra väder skulle det vara perfekt! Det går att hitta ok mat till hyfsade priser. Samt underbara bullar och surdegsbröd :)
 
Sv: Är det något party på Gotland på sommaren?

Fårö är en speciell plats med sina hedar och kalkstensmurar, förtvinade små tallar och milslånga sandstränder. Skulle det vara garanterat bra väder skulle det vara perfekt! Det går att hitta ok mat till hyfsade priser. Samt underbara bullar och surdegsbröd :)

Fårö är enligt mig en av Sveriges vackraste platser! :love: Dessutom väldigt brittiskt med färister och får som traskar omkring överallt vid vägarna när de inte är i sina egna hus med vasstak. :D

Partaj i Visby? Jajamen. Inte bara Stockholmsveckan och andra utan även Almedalsveckan är faktiskt party och just du Ramona skulle kanske gilla vibbarna där då med en massa media- och politikerfolk och lobbyister och jag vet inte allt. Det är liksom inte alls bara torra partiföredrag utan fullt av folk från kommunikationsbyråer and what have you.

Maten på Gotland? Fantastisk. Saffranspannkaka, glödhoppa, mullbärsparfait, te från Kränku, underbara dessertostar...:d Min favoritrestaurang 50 Kvadrat ligger där. Förvisso fine dining men inte så att det ruinerar. Gillar även italienska Isola Bella (italienska på riktigt), det gammeldags värdshuset Lindgården (med sin mullbärsparfait från trädet i trädgården) och inte minst Frimis "Bistra Haren" med grill under öppen himmel vid en klosterruin. Gotland any time!!!
 
Sv: Är det något party på Gotland på sommaren?

Fast när man kollar in priserna att åka till Gotland är det ju banne mig billigare att åka till Spanien eller någonting annat.
Bara färjan inkl bilen (paketpris) gick ju på 3.200:-. Sen tillkommer hotell eller B&B på det, plus bensin förstås. Tänker man torsdag-söndag blir det nästan 3000:- för resan dit och boende per person. Lite väl för en helg på Gotland.

Nu behöver vi förslag på annat istället som inte är lika dyrt att ta sig till. Lite party, lite bad, lite roligt. Danmark kanske?
 
Sv: Är det något party på Gotland på sommaren?

Fast när man kollar in priserna att åka till Gotland är det ju banne mig billigare att åka till Spanien eller någonting annat.
Bara färjan inkl bilen (paketpris) gick ju på 3.200:-. Sen tillkommer hotell eller B&B på det, plus bensin förstås. Tänker man torsdag-söndag blir det nästan 3000:- för resan dit och boende per person. Lite väl för en helg på Gotland.

Jo visst, så är det till Cornwall också. Båda är dock värda vartenda korvöre! Gotland är magi. Högskolan har på sommaren lägenheter som inte kostar så galet mycket.
 
Sv: Är det något party på Gotland på sommaren?

Båstad säger jag.

Bra hålligång hela sommaren, det finns bra restauranger och shopping samt sandstrand inne i stan och andra fina badmöjligheter runtomkring. Naturen runtomkring är också jättefin.
 
Sv: Är det något party på Gotland på sommaren?

Är du säker på att du kollade alla avgångar ordentligt och närliggande dagar? Gotlandsfärjan kan vara extremt billig om man åker rätt dag och tid vad jag märkt.

De kanske höjt priserna iofs men jag har aldrig forslat man och barn o bil fram och tillbaka för 3200 vad jag minns. Men jag kanske minns fel, för över ska vi ju oavsett.

Men det är nog bättre att åka måndag till torsdag än torsdag till söndag.

I övrigt brukar jag undvika festande, men skulle tro att allt är öppet jämt för festande, de flesta veckor. Ngt som kallas Kallbadhuset var populärt för ett par år sedan i alla fall tex http://kallisvisby.se/. Almedalsveckan är inte politiska samtal (mest) utan det drösar in fulla politiker, marknadsförare och organisationer från alla hörn och kanter och de är överallt hela tiden, det är svårt att ta sig fram. Det är nog en hysteriskt dyr vecka, men galet festande. Det peakade kanske förra året iofs, de var helt galna. Stockholmsveckan är nästan lugnare då.

Att bo, inne i Visby, kan nog vara väldigt dyrt däremot.
 
Senast ändrad:
Sv: Är det något party på Gotland på sommaren?

Det där ska du nog kunna få i Visby. Inte bara under Stockholmsveckan. Det är mycket folk där under juli speciellt och finns en del uteställen. En snabb googling med slumpvisa datum i juli visade att det finns hotell att boka fortfarande.

Själv vistas jag på Fårö ett par veckor varje sommar. Där kan man snacka dött :D Fårögubbar och gummor. Stockholmare med en väldigt speciell stil, typ gummistövlar och kjol, som cyklar omkring på gamla damcyklar och köper bullar och surdegsbröd från bageriet. Några restauranger. Sol, bad och promenader. Det är allt.

Du glömmer ju bort Kutens bensin! :)
 

Liknande trådar

Fritid Vi tänkte besöka Gotland (på försäsongen) i sommar med vår 4-åring. Vår första gång där! Tips på vad vi inte får missa och plats som är...
Svar
1
· Visningar
238
Senast: Karfitsa
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag börjar bli lappsjuk av att bara vara på "Steg till arbete" mån-fred för föreläsningar, anteckningar, diskussioner, pappersifyllande...
Svar
1
· Visningar
273
Senast: IngelaH
·
Hemmet Kom att fundera på det här med gillestugor, kanske för att vi har två stycken och att jag just nu sitter i en... Vad har ni för...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 154
Senast: tuaphua
·
Mat I december ska jag ha två kalas på samma helg, och ska bjuda på tårta. För att göra det hela så ekonomiskt som möjligt tänker jag göra...
2
Svar
26
· Visningar
1 276

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp