Bukefalos 28 år!

Är det virus?

MinIan

Trådstartare
Vet inte vad som har hänt, jag klickar aldrig på länkar som jag inte känner till, så om vi har fått in nått virus i datorn så förstår jag inte hur den har kommit?

Det började iaf med att jag skulle in på fb, så kommer det upp en ny ruta framför min webbläsare (har firefox) där kommer det upp en liten grå fyrkantig ryta med en "ok knapp " och det står: Varning, denna sida kan innehålla bilder på folk som kanske känner igen dig"

Kollar adressen och det står nått liknande "hotgirls.com" :meh:
Så jag kryssar rutan, den har kommit upp flera gånger men jag trycker aldrig på ok, Så börjar en ny ruta komma upp, började då sambon skulle in på blocket, en ruta som säger att det är en internetundesökning från blocket.se och en kvinnoröst berättar att man kommer få en gåva som tack. Jag sa åt honom att kryssa rutan, men nu kom den igen, men för tv4play.se!
(la aldrig namnet på undersökningen på minnet, men den kommer troligen komma fler gånger)

+ så har vårt antivirus varnat för virus, den varnar alltid för virus då datorn står ett tag, om man går från datorn ett bra tag och då man kommer tillbaka så är det virusvarning, men ska man flytta/ta bort dem enligt antivirusprogrammet så finns de inte längre?

Gör separat scanning men det finns inget virus alls! vad är detta för nått?
Vad ska jag göra?
 
Sv: Är det virus?

Testa köra t.ex. Malwarebytes Anti-Malware och se om den hittar nåt & ta i så fall bort det.
 
Sv: Är det virus?

har testat det två gånger nu, de hittar 11 objekt men bara 3 av dem är markerade och det står ta bort markerade, så varför är 3 av 11 markerade? vågar man marklera allt och ta bprt det?
vet ju inte vad jag tar bort då :p

men den konstiga undersökningen med kvinnorösten dyker fortfarande upp, händer bara då man startar datorn för dagen och spelar ingen roll vilken sida jag är på, hotmail, blocket, facebook så dyker den upp och säger att jag ska delta i en undersökning för sidan jag är inne på.
 
Sv: Är det virus?

Oj, vad snabbt den kollade igenom datorn?
men det står

no trojan and virus found :(

ska ta en print nästa gång den dyker upp så kan jag visa er hur det ser ut..
 
Sv: Är det virus?

När Combofix är klar - starta om datorn - och posta hela innehållet i C:\Combofix.txt här
 
Senast ändrad:
Sv: Är det virus?

tack för din hjälp, men känns inget vidare att ladda ner många olika program, datorn är ett hemmabygge, funderar på att köpa eget operativsystem och installera om hela datorn..... just nu är det XP installerat, kan man köpa 7an?
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
25 26 27
Svar
537
· Visningar
14 545
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 065
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 307
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 654
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp