Är detta mitt ansvar?

Sv: Är detta mitt ansvar?

Samma sak gäller för mina barn - hellre att ungen får en alvedon för mycket/kommer till sjukhuset/VC utan mig om läget är allvarligt.
Hellre en alvedon för mycket kan ju vara livshotande för allergiska.
Den info jag har fått är att vi lärare inte får ge eleverna medicin. Dels pga ev allergier som vi inte vet och dels pga vi inte vet hur många lärare eleven frågar efter medicin av, dvs de kan få i sig för mycket.
Däremot försöker vi alltid ha med en bil på idrottsdagar etc ifall olyckan skulle vara framme och har inte fått höra att vi inte får köra elever. Jag var faktiskt in på en VC med en elev som fick sy ett elakt sår i benet en gång. Får kanske fråga rektorn vad som egentligen gäller.
 
Sv: Är detta mitt ansvar?

Eller så sker det i början av terminen med ny gympalärare de har hunnit träffa två gånger. Känns säkert OK men inte helt roligt för en del elever.

Nej, för all del, och det är ju inte heller roligt att skada sig. Men att skolan/barnomsorgen skulle stå mer eller mindre handlingsförlamad på grund av underliga regler om ingen förälder kan rycka ut, tycker jag är extremt konstigt.

Varför ska man överhuvudtaget överlåta ansvaret för sina barn till organisationer som inte kan ta hand om de olyckshändelser som nästan garanterat inträffar förr eller senare?

Det vore intressant att veta vad som verkligen är regelverket, och vad som är underliga övertolkningar av personalen.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 871
Senast: Snurrfian
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 138
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Långt och ganska rörigt inlägg Hej alla. Skriver detta anonymt då jag inte vill outa mig själv eller familjen. Jag är bonusförälder...
Svar
13
· Visningar
2 337
Senast: Killaloe
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 118
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp