"Är du gravid?" Nej det är jag inte!"

Jodå, fick även frågan när jag var smalare. Då var det tydligen mina pms-svullna bröst som folk menade på var tyyyyyydliga tecken på att jag var gravid. :meh:

Jag brukar mest bli sur och påpeka att det är oerhört oförskämt och något perverst att stå och spana in någons kropp på det sättet. Låt mig ha min barbamammakropp med tillhörande bloating efter matintag och laktosintolerans ifred liksom, den är inte till för omvärlden att glo på. 🤷‍♀️
 
Jag och ett par kollegor pratade lite om en tredje kollega, som kommit från semestern lite rund om magen. Vi var överens om att magen blivit större, men tänk om det var en semestermage! Så vi höll tyst och låtsades som ingenting. Ett par månader senare var magen försvunnen och vi var lättade över att inte ha frågat om nån bebis… :crazy:

Själv ser jag ganska gravid ut, men ingen har vågat fråga mig. Kanske för att jag är singel?

Däremot har jag länge tänkt testa mammabyxor, så det ska jag nog våga mig på nu!
 
Jag och ett par kollegor pratade lite om en tredje kollega, som kommit från semestern lite rund om magen. Vi var överens om att magen blivit större, men tänk om det var en semestermage! Så vi höll tyst och låtsades som ingenting. Ett par månader senare var magen försvunnen och vi var lättade över att inte ha frågat om nån bebis… :crazy:

Själv ser jag ganska gravid ut, men ingen har vågat fråga mig. Kanske för att jag är singel?

Däremot har jag länge tänkt testa mammabyxor, så det ska jag nog våga mig på nu!
Förstår verkligen inte varför man ens ska diskutera kollegors utseende på det viset? Varför vara så fixerade vid kvinnors magar att man har diskussioner med andra bakom ryggen på sina kvinnliga kollegor?
 
Jag och ett par kollegor pratade lite om en tredje kollega, som kommit från semestern lite rund om magen. Vi var överens om att magen blivit större, men tänk om det var en semestermage! Så vi höll tyst och låtsades som ingenting. Ett par månader senare var magen försvunnen och vi var lättade över att inte ha frågat om nån bebis… :crazy:
Men fy tusan vilket vidrigt beteende, att diskutera någons kropp/utseende. Hur någon ser ut har ingen annan absolut ingenting med att göra!
 
Jag har fått frågan. Dels när jag hade magkatarr och mådde väldigt illa på morgonen. Då tyckte jag det var jobbigt för jag ville väldigt gärna ha barn. Har också fått frågan när jag helt enkelt hade käkat massa chip. Då brydde jag mig inte lika mycket för jag hade redan barn och var äldre och tryggare i mig själv, även om det inte var direkt kul att höra. Jag är väldigt liten och tunn så minsta mensmage syns direkt liksom…
 
Men gud, det känns ju jättemärkligt att diskutera en kollegas mage?

Det var väl mest en som frågade för att bekräfta att hen inte inbillade sig, men vi var överens om att det lika gärna kunde vara nåt annat än bebis. Vi hade lite dåliga minnen från tidigare, då en annan kollega inte ens själv fattat att hon var gravid förrän i sjunde månaden.
 
Jodå, fick även frågan när jag var smalare. Då var det tydligen mina pms-svullna bröst som folk menade på var tyyyyyydliga tecken på att jag var gravid. :meh:

Jag brukar mest bli sur och påpeka att det är oerhört oförskämt och något perverst att stå och spana in någons kropp på det sättet. Låt mig ha min barbamammakropp med tillhörande bloating efter matintag och laktosintolerans ifred liksom, den är inte till för omvärlden att glo på. 🤷‍♀️
Jag är en sådan som inte brukar märka om någon är gravid direkt, alltså inte förrän det är rätt så uppenbart så att säga, så det förvånar mig att folk ens påtalar det för andra människor sådär. Tittar man på andra så?

En person informerade mig om sin graviditet för att det nu tydligen syns och man lägger märke till det, jag själv var helt ovetande och hade inget märkt :D
 
En gång när jag hade en kameraväska under jackan (midjeväska), så var det en tjej som frågade om jag väntar smått.
Det roliga var att hon som ägde hästen jag skötte/red var med då och hon var gravid men hade inte sagt det åt så många än. Så vi fnissade lite efteråt.
Nu är jag så tjock så det syns att jag bara är tjock :( , inte gravid.
 
Aldrig fått frågan, förutom när jag var gravid och det var uppenbart. Då kändes det helt okej. Till och med kul. Tyckte om när folk pratade med mig om graviditet och bebis.
Däremot har jag inte frågat nån själv.
Men jag förstår på ett vis ändå varför. Graviditet är för många spännande och fascinerande. Därmed inte sagt att det är rätt att fråga rätt ut eller spekulera. Man behöver inte kommentera nån slags kropp tycker jag.
 
Det är andra gången jag får frågan om jag är gravid. Första var en kollega på jobbet som hintade om att jag skulle vara föräldraledig O_o.

Andra gången var det en äldre dam jag skulle hjälpa med väskan. Hon sa, "Men du är ju gravid!" Svarade: "Nä" . Då sa hon "Verkligen?" :meh:. Jag var inte beredd på den kommentaren. Blev faktiskt ledsen av flera olika anledningar fast jag förstår att hon frågade av omtanke.

Får man inte ha putande mage utan att folk ska tro/fråga om man är gravid?

Har någon annan fått denna fråga utan att ha varit gravid? Vad kände ni då? Vad svarade ni?
Sååå många gånger. Och när man svarat nej få följdfrågan - är du säker? Alltså va, varför skulle jag inte vara säker?
Avskyr den frågan och känner mig aldrig så tjock som då. Blir riktigt ledsen.
 
Sååå många gånger. Och när man svarat nej få följdfrågan - är du säker? Alltså va, varför skulle jag inte vara säker?
Avskyr den frågan och känner mig aldrig så tjock som då. Blir riktigt ledsen.
Så oförskämt :rage:! Jag fick ju samma. Som att de vet bättre än en själv om man är gravid...
Vad brukar du svara?
 
Misstänkte att det var många som fått frågan, tyvärr :banghead:. Kan folk bara mind their own business och låta folks kroppar få vara i fred!

Jag har redan komplex för min mage. Den är oproportionerligt stor av flera anledningar (fett, uppblåst och gud vem vet). Jag kan knappt ha på mig något i min garderob som jag känner mig bekväm i och som inte trycker hårt på magen (kanske får testa mammabyxor som någon nämnde). Jag vill inte heller att någon ska tro/fråga om jag är gravid. Jag har inga barn och inte lång tid kvar på mig. Så känner press utifrån och att folk kan kolla, särskilt på jobbet. Längtar nästan till jag är i ickefertil ålder så de fattar att det inte är graviditet.
 

Liknande trådar

Relationer Fundering efter att ha läst i en dagbokstråd och att en kollega frågade mig om jag menade det jag sa positivt. Vi människor...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 610
Senast: Snowball
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 417
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 375
Senast: tuaphua
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 881
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp