Bukefalos 28 år!

är han idiot eller inte?

Knuzze

Trådstartare
Är så att jag håller på att dejta en kille, vi har träffats ett flertalet gånger.
Vi hade träffats 1 gång tidigare innan en fest som slutade med att vi skulle "sova" tillsammans, han däckade direkt, spydde ner golvet osv.. hör inte hit kanske men, han är verkligen ångerfull för det som hände den kvällen. Då han ofta ber om ursäkt när samtalet om just den festen kommer upp.

Vi kunde inte träffas på 3 veckor pga personliga skäl, han jobbar väldigt mycket och åt 2 företag samtidigt.
Dock så har han ringt varje kväll i dessa 3 veckor.

Så han är ofta väldigt trött, och så skulle han bjuda på middag i veckan, dock så ringer han och säger att han fick jobba över men kommer och hämtar mig 23.30 om de är okej, så kunde vi kolla på film.
Visst sa jag, kom och hämta mig då!
Grejen var det att han skulle hämta mig direkt efter jobbet, när han kommer till mig har han redan vart hemma, eldat i öppna spisen, och är nyduschad!
Han skrev när han åkte in till hålan där vi bor, och omöjligt att han skulle hinna göra allt det på den tiden... Frågan var om det var en dålig bortförklaring för att slippa middagen eller inte ? Tycker dock de är konstigt att han skulle hämta mig så dags som 23.30 om han inte ville träffa mig, då han skulle upp kl 5 dagen efter. Vi hade det sjukt mysigt och allt kändes sjukt bra.

Han är väldigt osocial av sig när det gäller sms och liknande, han är svår att få tag i, när han inte hörde av sig igår alls så vart jag småsur och skrev "men skit it då! :( "
Då fick jag ett svar om att han höll på att fixa varmvattensberedaren, pga att han fick världens stöt. kändes som en bortförklaring, men han har ändrat sitt språk ifrån "vännen" och liknande "kompisuttryck", till typ "raring", "gullet", "sötis" osv...

Grejen är den att han är killen som aldrig bundit sig i ett förhållande!
Hans bröder som en nära vän har bra kontakt med, är förvånade över hur "seriöst" han tar mig, och de tycker att det är förutsägbart att det kommer bli något! Då han brukar vara den som träffar en tjej 2ggr och sen slutar han höra av sig, skiter i att svara på sms, samtal osv..

Gash!! :crazy:
Är han seriös, eller inte?
Ser han det som ett spel, eller inte?
Är han idiot, eller inte?
Är det dåliga bortförklaringar, eller inte?
:(:(:(:(:(:(
 
Sv: är han idiot eller inte?

Om han är en idiot lr inte är ju svårt att svara på, är det så brukar man upptäcka det förr lr senare.

Men känner väl igen mej hur killen beter sej, jag är nog väldigt lika dan. Har fått höra flera ggr att jag spelar svår, och att jag beter mej som en kille när det kommer till att höra av sej osv :p hehe.

Jag tycker det är väldigt jobbigt med killar som är för på och hör av sej hela tiden, utan att de vill något. Speciellt när man har mycket att göra, vilket det känns som jag nästan jämt har nu när jag pluggar. Menar alltså i början när man träffat nån och inte riktigt vet vad man tycker om personen än, eller känner den så bra.

Nu vet ju inte jag om killen du träffar fungerar som jag, men ibland kanske det kan vara bra att sansa sej lite och se om den andra tar kontakt då :).

Sen om han har ringt dej varje kväll, och ni träffats på kvällen fast han börjar tidigt så tror jag inte han är ointresserad iaf! :)
 
Sv: är han idiot eller inte?

Som svar på din fråga i rubriken och om man läser det du beskriver om honom så nej han är ingen idiot. Men om han är intresserad av något mer seriöst med dig, det är omöjligt att svara på.

Du kommer säkerligen få många olika svar. Vissa tycker att dom har sådant behov av "egentid" att dom knappt svarar på sms och det måste omgivningen acceptera och respektera.
Jag anser nog att jag har hyfsat stort behov av att vara ensam, men jag skulle inte ignorera sms för det känns bara barnsligt.
Hade den jag varit tillsammans med valt att inte svara på sms som denne läst och haft tid att svara på, bara för att visa mig att personen ifråga behöver massor av egentid..

Tjaaa, bye bye baby sådana fjanterier har inte jag tid med.
 
Sv: är han idiot eller inte?

Om han är en idiot lr inte är ju svårt att svara på, är det så brukar man upptäcka det förr lr senare.

Men känner väl igen mej hur killen beter sej, jag är nog väldigt lika dan. Har fått höra flera ggr att jag spelar svår, och att jag beter mej som en kille när det kommer till att höra av sej osv :p hehe.

Jag tycker det är väldigt jobbigt med killar som är för på och hör av sej hela tiden, utan att de vill något. Speciellt när man har mycket att göra, vilket det känns som jag nästan jämt har nu när jag pluggar. Menar alltså i början när man träffat nån och inte riktigt vet vad man tycker om personen än, eller känner den så bra.

Nu vet ju inte jag om killen du träffar fungerar som jag, men ibland kanske det kan vara bra att sansa sej lite och se om den andra tar kontakt då :).

Sen om han har ringt dej varje kväll, och ni träffats på kvällen fast han börjar tidigt så tror jag inte han är ointresserad iaf! :)



Jo jag förstår vad du menar med sms osv, och jag är likadan men kan bli att man får ett "godmorgon, hur mår du ? Puss!" sen hör jag inget av honom fören kvällen dagen efter typ.. x)
 
Sv: är han idiot eller inte?

Ang. att han inte hör av sig kan ju bero lite på att han jobbar väldigt mycket. Är han stressad, har dåligt med tid och är väldigt trött är ju inte mobilen det man prioriterar först om. Och på jobbet smsar man inte tycker jag ;)
 
Sv: är han idiot eller inte?

Ta det lugnt ;)

Att han åkte hem först och eldade i spisen och duschade ser jag bara som positivt. Det v ar varmt och mysigt när du kom dit och klart som fasen han vill vara ren och lukta gott när tjejen kommer ;)

Angående messet så var han ju uppenbarligen upptagen.
Om varmvattensberedaren börjar ge stötar känns ju det rätt akut att fixa :crazy:
Klart viktigare än ett sms. Han tänkte väl att han får kolla det när han får tid.
 
Sv: är han idiot eller inte?

Håller med Mirre: Ta det lugnt ;)
Klart han vill vara fräsch när ni ses och det tar ju ingen längre tid att orda det.
Han ringer dig varje kväll och du tycker han är svår att få tag i när han uppenbarligen jobbar mycket?
Det är lätt att glömma sms om man är upptagen när man får dem.
 
Sv: är han idiot eller inte?

Det absolut bästa du kan göra är väl att, nästa gång ni ses, sätta er ner och prata och så får du förklara hur du tänker och känner. Då får han också möjlighet att förklara hur han ser på saken. Lite kommunikation skadar aldrig, tvärt om brukar det vara ganska nödvändigt att kunna prata om sånt här om man nu ska ha ett fungerande förhållande ;)
 
Sv: är han idiot eller inte?

Ta det lugnt och sluta utgå ifrån att han "bortförklarar" saker, det kan aldrig leda i någon bra riktning. Är du genuint bekymrad över det så fråga honom rakt ut.

Och sen är jag nog likadan som andra som skrev i tråden. "Babbel sms" (dvs sådan utan direkt viktigt innehåll) kan bli liggande båd 3, 24 och 36 timmar. Det betyder enbart att jag har haft fullt upp med annat.
 
Sv: är han idiot eller inte?

Han är verkligen ingen idiot:)

Jag skulle inte ens funderat om jag vore du, förstår inte vad du tycker är så fel?
Att han vill dusha och tända en brasa innan ni ses?
Typ alla skulle nog dushat innan..

Prata i tele varje kväll?träffar dig på natten fast han ska upp fem?
Jag skulle kalla honom väldigt intresserad:)
vad begär du egentligen?
 
Sv: är han idiot eller inte?

Haha, okej då!
antagligen jag som är orolig bara (a)
Ska ta och lugna ner mig! xD
 
Sv: är han idiot eller inte?

Låter som att du behöver slappna av och inte tänka över varenda liten detalj, varenda litet sms och vartenda ord han säger. Alla ar vi olika, vi fungerar på olika sätt och hur ska han kunna veta exakt hur du vill att en kille ska bete sig och vara? Vi tjejer är så himla bra på att ta livet för serriöst och VARANDRA för serriöst. Ta det lugnt, se hur det går, svarar han inte på ett sms direkt så anta inte att han gör det för att vara dum utan för att han kanske är upptagen och glömt kolla telefonen. Sen om han visar sig vara en idiot är en annan sak, men det vet man inte förrän man lärt känna varandra lite bättre! :) :)
 
Sv: är han idiot eller inte?

blev inte mer av honom!
Efter att inte hört av sig på 4 dagar, skulle träffats i onsdags, men då hörde han inte av sig, ringt honom 3 ggr, inget svar, och vet att allt är okej med honom då jag sett honom på stan men inte hunnit fram innan han försvunnit ! :)
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 619
Senast: cewe
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 981
Senast: LovingLife
·
Relationer Jag hade lagt killar på hyllan efter jag träffade en psykopat/narcissist som jag bröt med i somras. Har jobbat väldigt mycket och grävt...
Svar
12
· Visningar
5 181
Senast: Milosari
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 504
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp