Bukefalos 28 år!

Är han oskyldig?

intedendutror

Trådstartare
Skaffade ett anonymt nick då jag inte vill bli igenkänd av folk jag känner irl.

Mitt liv har vänts upp och ner från igår kväll. Jag är tillsammans med världens underbaraste kille sedan 6 år tillbaka. Vi brukar inte ha några direkta problem men för två år sedan kom jag på honom att sex-smsa med en tjejkompis till honom. Efter mycket om och men så förlät jag honom och de sa upp kontakten, trodde jag...

Igår satt jag hemma hos en vän och en av hennes gamla kompisar börjar skriva. Denne vän visar sig ha varit tillsammans med (och har barn med) den personen som min sambo och pojkvän sex-smsat med tidigare. Han skriver till min vän att min pojkvän har träffat den här tjejen i smyg i 4 år och att de har kontakt och träffas med jämna mellanrum. Enligt denne så smsar de väldigt mycket med varandra osv.

Vi frågar om lite mer detaljer och han nämner bland annat att min pojkvän ska ha skjutsat hem henne i torsdags i en röd volvo suv. Lägligt nog var jag på hoppträning vid den tiden och han kom hem från en jobbresa i sin jobbil... en röd volvo suv...

Killen säger att han har sett sms från honom och även sett bilder han ska ha skickat, och bett honom dra åt helvete. Enligt hans flickvän ska hon sagt att min pojkvän var kär i henne. Och han ska tydligen ha varit där och hälsat på med sin motorcykel förra sommaren... och följt med min sambo på jobbresa då han är iväg en del med jobbet i perioder.

Jag åkte självklart hem och frågade ut min sambo om allt detta. Han erkände att de haft sporadisk sms-kontakt, men att det ska ha varit hon som hört av sig och det inte varit något snusk inblandat. Jag vet inte vad jag ska tro. Sambon förstår ju att det är svårt att tro på att han är oskyldig, men han säger att han aldrig skulle göra så mot mig, och att han skulle erkänt om det var sant då han tror att en sådan sak ändå skulle komma fram förr eller senare. Och han kan säga det och verkligen se mig i ögonen...

I min värld finns det tre möjligheter. Antingen ljuger min sambo, eller så ljuger hennes pojkvän av någon outgrundlig anledning för att sabba. Eller så är det den här tjejen som möjligen träffat någon annan och messat med någon annan än min sambo, men döpt honom till hans namn i telefonen och skyllt på att det skulle vara han som hon träffar då pojkvännen sa att han "accepterat det då det pågått så länge". Det låter otroligt men den kvinnan litar jag inte på för fem öre.

Vem ska man egentligen lita på? Det finns detaljer som stämmer lite för bra, men han nekar ju, och jag trodde ändå att jag kunde lita på honom efter såhär lång tid. Det känns som om jag skulle märkt om de messat massor också så jag oftast frågar sambon vem det är när han får sms och och vad denne ville om det är en gemensam vän. Jag har sagt att han får ta kontakt med henne och försöka få ur henne hur allt hänger ihop om han nu är oskyldig, annars kommer jag ta kontakt med henne.

Jag vet inte riktigt vad jag vill ha ut av detta. Men det kanske skulle vara skönt att få era synvinklar av det hela. Tror ni jag kan lita på vad min sambo säger? Hur skulle ni känt om ni var i samma sits?
 
Sv: Är han oskyldig?

Eftersom det finns så många frågetecken så hade jag inte litat på honom. Vem är mest trovärdiga av dom? Varför skulle hennes expojkvän ljuga?
Din sambo vet hur du känner inför henne och det går faktiskt att kolla någon i ögonen och ljuga. Har själv gjort det och så jävla svårt är det inte.
 
Sv: Är han oskyldig?

Jag skulle pratat med tjejen ifråga istället, visst ska du lita på din sambo men med alla detaljer som stämmer väldigt bra känns det lite olustigt.
Jag har blivit ljugen rätt upp i ansiktet om otrohet, så pass mycket att de snackade ihop sig så båda ljög för mig (en bättre vän till mig som han var otrogen med).
 
Sv: Är han oskyldig?

Det ÄR inte svårt att kolla ngn i ögonen o ljuga som matmissbrukaren säger.. Känns alldeles för mkt detaljer för ngn som inte vet hur din sambos jobb bil ser ut tex.

Jag skulle inte litat på sambon. Många år tillsammans garanterar ju tyvärr inte ärlighet :/
 
Sv: Är han oskyldig?

Svarar alla...

Jag fick honom att erkänna att de träffats igår. Jävla as som ljög mig rakt upp i ansiktet! De hade träffats i perioder i typ 1,5 år. De har träffats i smyg när jag har varit iväg på jobb eller annat. Det var han som skjutsade henne i torsdags. Tydligen har hon pussat på honom och han har pussat tillbaka, ett flertal gånger!

Jag körde ut honom igår efter att vi pratat. Jag orkade inte ha honom här inatt... Nu vet jag inte alls någonting. Jag älskar den här killen och han är allt jag har! Jag kan inte se ett liv utan honom. Men han säger att han inte vet vad han känner för varken mig eller henne så innan han kommit på det spelar det ju ingen roll om jag förlåter honom eller inte... Han har inte legat med tjejen, men det som gör ondast är ju att han inte berättat det för mig, och inte ens när jag frågade om det! Han sa att han tänkt berätta länge, men var rädd för min reaktion.

Känner mig så tom och sviken... Natten har varit skitjobbig och jag har legat och gråtit och skrikit av ångest. Vad gör jag nu..?
 
Sv: Är han oskyldig?

Jag körde ut honom igår efter att vi pratat. Jag orkade inte ha honom här inatt... Nu vet jag inte alls någonting. Jag älskar den här killen och han är allt jag har! Jag kan inte se ett liv utan honom. Men han säger att han inte vet vad han känner för varken mig eller henne så innan han kommit på det spelar det ju ingen roll om jag förlåter honom eller inte...

Då tycker jag att du börjar med att föreställa dig ett liv utan honom nu på direkten. Och jag kan tänka mig att det är ett jäkligt härligt liv!
Han är uppenbarligen inte tillräckligt kär i dig för att värdesätta dig eller er relation, och du förtjänar bättra.
Han är inte allt du har.

Nu lägger vi skiten åt sidan och pratar girlpower.
Ring en vän, stanna i sängen, ät choklad till frukost, gör en plan. Nu kan du ju faktiskt göra PRECIS VAD DU VILL. Utbildning? Se på bättre filmer? Resa? Flytta? Internetdejta? Tapetsera om? Skicka ett tackkort till killen som berättade för dig?
 
Sv: Är han oskyldig?

Jag älskar den här killen och han är allt jag har! Jag kan inte se ett liv utan honom.

Jag tycker också du ska se ett liv utan honom, även om det känns svårt. Han kommer inte sluta gå bakom ryggen på dig eller sluta ljuga. Han vet inte vad han känner för er, det är inget att ha.
Ta dig ur det här och gå vidare, det finns underbara människor att älska och bli älskad av som inte ljuger.
 
Sv: Är han oskyldig?

... han är allt jag har! Jag kan inte se ett liv utan honom.

Nej då, du har dig själv också. Det är dessutom någon du kan lita på!

Vad gäller att se ett liv utan honom är det inget du behöver fundera på, det kommer att lösa sig alldeles automatiskt om du väljer att separera.

För nu behöver du bara andas, sov om du kan, ät om du kan men se till att få i dig vatten. Prata, gråt, skrik och väsnas om du måste. Tid för hårda beslut kommer så småningom, men först måste du komma igenom chocken.

KRAM!
 
Sv: Är han oskyldig?

Var glad att du blivit av med honom istället!
Vill du verkligen vara tillsammans med en sån som han?
Du förtjänar bättre. Spill inga tårar över honom mer än nödvändigt. Helt ok att ligga i sängen i en vecka och äta choklad men sen tycker jag du ska glädjas åt ditt nya liv utan skitstöveln.
 
Sv: Är han oskyldig?

Hoppar in och svarar fast jag egentligen är för gammal. Snubblade in på tråden via förstasidan och känner att jag vill dela med mig av mina erfarenheter.

Var tillsammans med en man i över 12 år, och hade under kanske ett halvår en obehaglig känsla av att allt inte stod rätt till. Och mycket riktigt, han hade något ihop med en av mina vänner.

Jag älskade honom och var beredd att förlåta, jobba på det och gå vidare. Han sa att han älskade mig men inte trodde att känslorna han hade för henne skulle minska. Så det gick inte. Jag fick avsluta relationen.

Mådde riktigt dåligt, åt inte och grät massor av gånger varje dag. Det kändes helt surealistiskt att leva ett liv utan honom. Jag hade aldrig ens funderat på det, vi hade varit tillsammans sedan tonnåren.

Med tiden blev det bättre, jag slutade gråta och må dåligt. Och till slut lyckades jag faktiskt bli lycklig igen. Även om jag aldrig trodde jag skulle bli det när mitt liv rasade samman.

Nu fyra år senare är jag förlovad med världens underbaraste man, och vi planerar bröllop till sommaren. Och jag har kommit till en punkt där jag är tacksam över att min förra relation brakade samman. Trots att jag upplevde den som väldigt bra innan, så är den relation jag har nu så himla mycket bättre.

Så det jag vill säga, med min erfarenhet, är att våga bryta ihop och avsluta. För istället för att vara halvolycklig, så kommer du bli olycklig nu men lyckligare sedan.

Lycka till!
 
Sv: Är han oskyldig?

Då tycker jag att du börjar med att föreställa dig ett liv utan honom nu på direkten. Och jag kan tänka mig att det är ett jäkligt härligt liv!
Han är uppenbarligen inte tillräckligt kär i dig för att värdesätta dig eller er relation, och du förtjänar bättra.
Han är inte allt du har.

Nu lägger vi skiten åt sidan och pratar girlpower.
Ring en vän, stanna i sängen, ät choklad till frukost, gör en plan. Nu kan du ju faktiskt göra PRECIS VAD DU VILL. Utbildning? Se på bättre filmer? Resa? Flytta? Internetdejta? Tapetsera om? Skicka ett tackkort till killen som berättade för dig?

:banana: exakt!
 

Liknande trådar

Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 819
Senast: Shaggy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 120
Senast: Whoever
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 202
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Den 7 Februari 2023 ändrade jag mitt liv för alltid. Jag gick upp för en bro som en man kom ner som kvinna. Det var en ganska kall...
15 16 17
Svar
328
· Visningar
45 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridstrumpor!
  • Ta föl för första gången!!

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp