Är mässingspännen utdöende?

Fibusen

Trådstartare
Har mässing på sadel/stigbyglar,och jag letar nu ett nytt träns då strl Cob inte längre sitter optimalt,men HERREGUD vad omöjligt det ska vara!

Finns hur många snygga träns som helst,men hittar jag äntligen ett snyggt med mässingspännen så går det bara att få det i svart (ska ha mörkbrunt). Finns hur många mörkbruna träns som helst,men "alla" har silverspännen.....

Är det både mörbrunt och har mässingspännen så är det antingen pullarnosgrimma,eller remont,vilket jag inte heller vill ha....

GÅR det att få tag på ett enkelt mörkbrunt träns med mässingspännen med "vanlig" nosgrimma,eller ska jag helt enkelt ge upp och köpa med silverspännen?
 
Sv: Är mässingspännen utdöende?

Det tycker jag inte, det finns ju en mängd med träns i den storleken och färgen med mässingspännen, men oftast lite dyrare har jag märkt.
BR tränset Jos Lansink, After Riding tränset POLO, Equilook tränset Bahama med flera. Googla så finner du salusidorna :bump:
 
Senast ändrad:
Sv: Är mässingspännen utdöende?

Jag letade också!
För mig är Mässingsspännen hela grejen! Silverspännen ser ofta så tråkiga ut i form och utförande...

Därför fick jag helt enkelt sy ett eget träns..
wpid-img_1443.jpg

Nosgrimman har jag köpt, eftersom den som ska höra till tränset inte riktigt är klar ännu =P
wpid-20121122_124712.jpg

wpid-img_20121122_1255471.jpg
 
Sv: Är mässingspännen utdöende?

Jag gissar att det följer trender, som så mycket annat i handeln.

Vet du precis vad du vill ha, och är villig att betala en hacka, så kan en skicklig sadelmakare med största sannolikhet hjälpa dig.
 
Sv: Är mässingspännen utdöende?

Om du beställer ett Dyon träns har jag för mig att du kan välja själv om du vill ha silver eller mässingsspännen :)
 
Sv: Är mässingspännen utdöende?

Tack för alla tips! Har hittat ett HV polo nu tack vare en vän som har lite mer koll än jag,som jag tror ska passa! ;)
 
Sv: Är mässingspännen utdöende?

Och jag som letar efter mörkbruna träns med silverspännen och remontnosgrimma, men hittar bara mässingsspännen och vanliga nosgrimmor. :mad:

Jag tror helt enkelt att det är svårt att hitta Det Perfekta Tränset när man har höga krav och vet exakt vad man letar efter.
 
Sv: Är mässingspännen utdöende?

Och jag som letar efter mörkbruna träns med silverspännen och remontnosgrimma, men hittar bara mässingsspännen och vanliga nosgrimmor. :mad:

Jag tror helt enkelt att det är svårt att hitta Det Perfekta Tränset när man har höga krav och vet exakt vad man letar efter.

Dyon ;)
Trevligt läder, vettig prislapp, finns i mörkbrunt med remontnosgrimma och silverspännen :)
 
Sv: Är mässingspännen utdöende?

Har du kollat Gold Medal?

Både Hera och Asteria är mörkbruna med mässingfärjade spännen.

Jag är mest förtjust i Hera och skulle köpa ett sådant om hästen hade kunnat ha något annat än remontgrimma....
 
Sv: Är mässingspännen utdöende?

passa lädret bara, de jag sett har varit långt ifrån okej. Speciellt med tanke på priset.
 
Sv: Är mässingspännen utdöende?

Det borde gå. Jag har svart läder med mässingspännen och blir ofta irriterad när det finns brunt läder med mässing medan det svarta lädret nästan alltid har silverspännen. Det kanske är så att man oftast hittar det man inte vill ha?:)
 
Sv: Är mässingspännen utdöende?

Kolla islandsträns annars. Jag tänkte jag skulle ha ett sånt till mitt hack, men det har varit ren lögn i helvete att hitta ett brunt med silverspännen, alla har mässingsspännen!

Sen dessutom har jag ett Kieffer som är mörkbrunt med mässingsspännen, tror att alla deras Ulla Salzgeber har mässingsspännen(?), men de kanske inte tillverkas längre.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 125
Senast: Sirap
·
Övr. Katt Det här med att leta ny katt, fy sjutton vad jobbigt det är. :( Jag har ju de senaste 17 åren inte tagit in en ny katt i mitt hushåll...
Svar
9
· Visningar
1 234
Senast: Sassy
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 752
Senast: Mia_R
·
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 770
Senast: Buzzter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp