Är ni också hjärntvättade?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men varför annars uppföra sig som du gör och raljera så?
Hade någon med mina åsikter uppfört sig så hade det tagit hus i helvete vill jag lova. För det där med respekt verkar vara envägars.

Jag visar enligt er disrespekt för att jag vill diskutera problemets fler sidor. De sidorna är känsliga för många.
Men jag håller inte på och raljerar om PM, kritiserar enskilda personer etc. Och jag diskuterar inte andra användares matvanor. Det gör däremot en del av er. Det är intressant.

"Det är intressant"? :confused:
Ursäkta, men jag skulle nog ta och gå igenom dina egna inlägg igen.
Det är flera som påpekat att dina inlägg bara är dold fatshaming, men du vill inte ta till dig det.
Det är flera som påpekat att övervikt inte per automatik betyder ohälsa, men du vill inte ta till dig det.
Det är flera som påpekat att vi talar om strukturer och inte enskilda personer, men du vill inte ta till dig det.
Det är flera som påpekat att man inte får näringsbrist av att äta gifflar och pucko en lunch, men du vill inte ta till dig det.

Ser du inte bekymret?

Du var den första som nämnde att du minsann fått PM. Du är också den som sitter och kritiserar LDs val av lunch, ett skeende som för övrigt hänt en gång, och menar att hon minsann för kampen fel.

Men absolut, det är förstås vi som är lättkränkta. :meh:
 
Du vill inte ligga nära kosmetisk övervikt enligt BMI och därför äter du en uträknad mängd mat för att hålla den vikt du önskar. Det är ju helt ok om det nu är så du vill leva, ingen kommer tvinga dig att göra annorlunda. Men det som behöver belysas är att du undviker att hamna utanför normen (att bli "mullig" eller närma sig liten övervikt) och därför valt att begränsa ditt näringsintag.
1800-2000 passar visst alla, om de kan stå ut med att deras kroppar inte är skapta i BMI 20 (typ).

Nej det passar inte alla om man vill hålla sig inom normalvikt. En normalviktig kvinna på 155cm behöver betydligt mindre kcal än en på 180cm, eller för den delen en man på 180cm. Om man säger att allt är samma i övrigt.
Skulle jag snitta på den kalorimängden skulle jag vara tjock tillslut både visuellt och enligt bmi om jag inte tränar Mycket (!) varje dag. Dessutom skulle jag vara proppmätt dygnet runt alt äta bara skräp konstant.
Ligger mitt på "normalt" bmi med ett snitt på ca 1500kcal och måttligt med motion. 156cm lång.
 
Jag och säkerligen fler med väldigt låg förbränning skulle behöva tvinga mig själv till att överäta för att få i mig (för mig som person) så mycket som 2000 kcal/dag, så nej det passar verkligen inte alla, eftersom alla inte är exakta kloner.

Och det vore ju som en direktinbjudan med pompa och ståt till att utveckla ett osunt matbeteende.
Nej det passar inte alla om man vill hålla sig inom normalvikt. En normalviktig kvinna på 155cm behöver betydligt mindre kcal än en på 180cm, eller för den delen en man på 180cm. Om man säger att allt är samma i övrigt.
Skulle jag snitta på den kalorimängden skulle jag vara tjock tillslut både visuellt och enligt bmi om jag inte tränar Mycket (!) varje dag. Dessutom skulle jag vara proppmätt dygnet runt alt äta bara skräp konstant.
Ligger mitt på "normalt" bmi med ett snitt på ca 1500kcal och måttligt med motion. 156cm lång.
Jag tänker inte ta den här diskussionen. Har haft den förr på bukefalos och vet att det inte ger så mkt. Har redan skrivit precis hur jag menar på flera ställen i den här tråden, läs gärna där isf.

Jag vet inte vem som har påstått att alla har samma näringsbehov, inte jag.

Om ni tycker att ni är tjocka eller överdrivet mätta av normalt ätande så får det stå för er.
 
Men vad du gör är att du visar dig totalt tondöv gentemot de som verkligen har egen erfarenhet av det tråden var tänkt att handla om. Jag vet inte hur många gånger du upprepat det där om ohälsa nu, kan det vara uppåt 50?

Och raljera om PM - jag skulle säga att det inte är värre än att komma dragande med att man minsann fått stöd i PM från folk som själva inte vågar skriva.

Jag har sagt att jag hör deras åsikter och vissa håller jag med om och andra inte.
Det är väl inget konstigt att man inte tycker lika på ett diskussionsforum? Det är inte att vara respektlös.

Min sanning är min och deras deras. Sen argumenterar vi om det. Som man gör på såna här forum.
 
Frivilligt utsätter sin kropp? Det heter beronde.

Folk äter sig inte tjocka frivilligt.

Jag är beronde av socker och nikotin och nej man blir inte beroende frivilligt.

Du skriver att folk inte äter sig tjocka frivilligt, då undrar jag, vem tvingar dom? Man har väl ett val?

Jag var beroende av nikotin förut, jag rökte i 10-12 år, men det var ingen som tvingade mig? Jag rökte frivilligt.
 
Jag tänker inte ta den här diskussionen. Har haft den förr på bukefalos och vet att det inte ger så mkt. Har redan skrivit precis hur jag menar på flera ställen i den här tråden, läs gärna där isf.

Jag vet inte vem som har påstått att alla har samma näringsbehov, inte jag.

Om ni tycker att ni är tjocka eller överdrivet mätta av normalt ätande så får det stå för er.

Jag blir helt lagom mätt och belåten på den mängd mat jag äter tack så mycket , men jag är tämligen kortvuxen, medelålders och har väldigt låg förbränning, så 2000 kcal är inte normal mängd mat för mig och du skrev ju faktiskt att den mängden kcal/dag passar ALLA ;)

Vill man inte "ta" den diskussionen så skriver man istället att det passar de flesta friska vuxna kvinnor.
 
Jag blir helt lagom mätt och belåten på den mängd mat jag äter tack så mycket , men jag är tämligen kortvuxen, medelålders och har väldigt låg förbränning, så 2000 kcal är inte normal mängd mat för mig och du skrev ju faktiskt att den mängden kcal/dag passar ALLA ;)

Vill man inte "ta" den diskussionen så skriver man istället att det passar de flesta friska vuxna kvinnor.
Jag skrev det där inlägget utifrån en specifik diskussion med en specifik användare. Jag skrev 1800-2000 och inte bara 2000. Därikring är dessutom den nedre gränsen för vad dietister rekommenderar ang näringsintag. Sen kan man såklart behöva reglera uppåt om man är lång, har en hög normalvikt, är man eller väldigt fysiskt aktiv.
 
Jag har sagt att jag hör deras åsikter och vissa håller jag med om och andra inte.
Det är väl inget konstigt att man inte tycker lika på ett diskussionsforum? Det är inte att vara respektlös.

Min sanning är min och deras deras. Sen argumenterar vi om det. Som man gör på såna här forum.
Fast ärligt, du argumenterar inte mycket, du upprepar mest samma sak om och om igen.

Och jo, det är faktiskt respektlöst när någon beskriver en utsatt situation och någon annan hela tiden bankar henne i huvudet med något som hon a) redan vet, b) den här gången inte tänkte prata om. Du får antagligen henne (dem) att känna "Jag är inte bara tjock, jag är dum och omedveten och kommer dessutom att bli sjuk".

Vilken nytta tänkte du att det där nötandet om ohälsa skulle ha - att de tänkte "Så pass, då måste jag genast se till att bli smal?"
 
Det är ett val att inte göra något åt saken.
Precis på samma sätt som det är att sluta röka.
Och hur ska man göra något åt saken? Lyssna på moralpredikanter på nätet som ger råd ungefär lika mycket värda som rådet att springa en mil och sluta vara lat är värda för folk med brutna ben! Läser ni öht andra Bukefalisters inlägg och trådar om t.ex. psykiska, medicinska och sociala problem som gör födointaget problematiskt? Och äta måste man. Det är inte som cigg som man bara kan sluta med, om man nu varit dum nog att börja.

Och ja det är ett val att äta "fel" - men om hetsen var mindre skulle fler klara sig bättre och ha en sundare inställning till mat. Om skammen var mindre skulle fler våga till gym och badstränder... Detta är en alldeles utmärkt fråga i vilken det är en helt OK strategi att sköta sig själv och skita i andra.
 
Jag visar enligt er disrespekt för att jag vill diskutera problemets fler sidor. De sidorna är känsliga för många.
Men jag håller inte på och raljerar om PM, kritiserar enskilda personer etc. Och jag diskuterar inte andra användares matvanor. Det gör däremot en del av er. Det är intressant.
Okej, vilka flera sidor har du diskuterat, för enligt mig är dina inlägg väldigt enkelspåriga.
PM var det DU som först tog upp, att andra användare skriver PM till dig för att de, enligt dig, inte vågar eller orka skriva i tråden. Du skriver om LDs lunch, det är du som i inlägg efter inlägg, påpekar hur ohälsosamt och propagerande det är att hon, som enskild person, äter gifflar och dricker pucko till lunch!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 164
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 697
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 793
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 023
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hage
  • När fan slutar jag ramla av?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp