Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Eftersom det lite då och då före serverbytet som gjordes natten mot lördag skapades trådar om att Bukefalos är segt tänkte jag skapa en tråd för att se om någon märkt någon skillnad.

Vissa verkar ha haft mer problem än andra tidigare. Vore intressant att höra hur det ser ut nu.

Allt är inte optimerat än och den här helgen har väl trafiken varit lite lägre än vanligt.
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Har haft lite problem stundvis, o så har det hållt i sig några minuter åt gången. Senast för typ en halvtimma sen, så gick det att se förstasidan, men inte forumen. Då blev det "sidan kan ej visas".
Det är nån gång om dagen det händer.

Jag har inte heller IE 7.0, utan 6.0.
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

kl

Igår kväll, tror jag det var, segade det en hel del.
Jag har den senaste versionen av IE, och alla andra sidor fungerar hur bra som helst.
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Här segade det samtidigt som hos malumblub och jag har firefox...
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Jag missade ju att skriva att det var inte bara Buke som segade på IE 7.0 utan även www.usabil.nu (jag skulle visa henne bilen jag håller på att köpa).

Bägge funkade som de skulle i Firefox.

Även jag har haft problem här nu under kvällen men det tror jag mer beror på BBB än på Bukes server. För jag hade problem med telefoni och TV oxå, jag är helkund hos BBB :crazy: .
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Jag har också haft bekymmer till och från både igår och idag men jag har Firefox, senaste versionen. Kanske ska pröva med ie då? :D
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Man får ju experimentera :idea:

Jag har 4 webläsare som jag alternerar mellan, IE 7.0, Firefox 2.0., Opera 9.20 och Flock 0.7.12 men Firefoxen är numera den jag använder mest. Innan var Opera min "huvudläsare".
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Jag har Mozilla och Opera och här har det inte varit några större störningar/segheter som jag inte kunnat härleda till annat än sonens spelande över nätet :cool:

Tycker det funkat bra under rätt lång tid nu faktiskt :banana:

IE använder jag nästan aldrig.
Endast på skk's avelsdata då IE är den enda webbläsare som den funktionen fungerar i :eek: :crazy: :eek:
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

* putt & kl

Dom senaste dagarna har jag fått felmeddelandet "sidan kan inte visas" och det är bara Buke som knasar,
Kommer in till slut
har rensat historik,cookies m.m. men det löser inte problemet
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Jag har samma problem, vet inte om Gunnar håller på med nåt på sidan som orsakar detta...
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Just nu har jag problem med att det ibland är mycket segt att visa trådar. Visa forum går snabbare, men just trådar är ibland mycket segt.

EDIT: Jag tar tillbaka det jag sa om forumen, de segar också. Hela siten trött...
 
Senast ändrad:
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Har faktiskt ytterligare ett litet problem???
Jag får inte mail-meddelande på alla trådar jag prenumererar på alla gånger. Har inställt på "omedelbar". (har hänt tidigare också)

eller försvinner dom i cyberrymden?

Jag ska säga till nästa gång det händer och i vilken tråd.
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Det fungerade inte för mig heller, kom inte in förrens nu efter ett antal försök.
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Jag vet inte om det beror på min dator eller buke, men jag tycker inte alls det har blivit snabbare och det funkar inte problemfritt. I mellanåt så kommer det upp "Sververn hittades inte" eller så händer inget när man klicker på te.x svara-knapparna eller på nya forum...
Känns som det är buke som är problemet och inte min dator eftersom alla andra sidor funkar.
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Jag åkte på en database error för fem, kanske tio, minuter sen.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Förra helgen drog ner mig i en rejäl grop som jag inte trodde var möjlig. Jag hade ingen aning om att en marknad kunde dränera en på så...
Svar
1
· Visningar
792
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 966
Senast: Yeah but
·
L
  • Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 317
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 352
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp