Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Eftersom det lite då och då före serverbytet som gjordes natten mot lördag skapades trådar om att Bukefalos är segt tänkte jag skapa en tråd för att se om någon märkt någon skillnad.

Vissa verkar ha haft mer problem än andra tidigare. Vore intressant att höra hur det ser ut nu.

Allt är inte optimerat än och den här helgen har väl trafiken varit lite lägre än vanligt.
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Inte vad jag vet, konstigt.

Fler som har problem får gärna beskriva vad som händer.
Kolla gärna att klockan på datorn går rätt, och att cookies inte blockeras på något sätt.
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Kan Firefox blocka cookies helt plötsligt av sig själv?
Funkade finfint igår, men idag inte alls.

Andra sidor funkar. Bara Buke som strular.

Och nu har cookies-blockering kollats. Inget där.
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Har ni rensat bort kakorna, kanske något blivit knas, även om jag inte förstår riktigt vad.
Att andra sidor fungerar får jag ofta som skäl vid problem, ibland kan det vara en relevant information. I detta fall kan det kanske vara det om de andra sidorna kräver cookie-baserad inloggning?
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Jag hade oxå problem ett tag..sidan ville inte laddas och så loggades jag ut, eller så var d bara så segt så det inte hände nått..men nu är dte bra igen!!
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Löste det sig av sig själv eller gjorde ni något. Vill gärna veta :)
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Ok, då vet jag om några fler frågar.
Om du inte har hund skaffa en och rasta den, sedan bör allt fungera igen. ;)
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

vi (modern & jag) hade också problem i dag mitt på dan med att logga in. 12-tiden ca
sidan bara "laddade" hela tiden men inget hände...

ps:funkade inte att gå ut med hunden hos oss ;-)
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Kan Firefox blocka cookies helt plötsligt av sig själv?
Funkade finfint igår, men idag inte alls.

Andra sidor funkar. Bara Buke som strular.

Och nu har cookies-blockering kollats. Inget där.

Vi hade lite problem med firefox på vårt forum. Det gick inte att logga in :confused: men sambon installerade firefox o testade lite. Hittade då en inställning där man kan bestämma vilka sidor som ska tillåta cookies, så man tvingar den att acceptera dem.

Kolla under: Verktyg/inställningar/sekretess. Klicka på Undantag. Sen skriver du in adressen www.bukefalos.com och klicka tillåt och kolla om det hjälper.

Nu vet jag inte om det var där du kollade, men andra kanske har liknande problem o hjälps med informationen, så jag skriver ut den här ändå :)
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Bra att skriva ut det, men eftersom Buke funkade innan och efter "pausen" utan att inställningar ändrades, så tror jag inte det är det.
Tror snarare att det är leverantören som haft nåt fel...?...men skumt att andra sidor fungerade som vanligt.
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Firefox kom ut med en uppdatering igår som hade med säkerheten att göra. Det kan ha påverkat.
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Just nu går det jättesegt, tar välidgt lång tid att ladda upp sidor...
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Är det bara jag som haft störningar de senaste dagarna?

Inte hela tiden och inte länge, men det händer ibland att sidorna inte laddas och/eller blir jättelångsega innan de reagerar.
Hände precis nyss, höll i sig nån minut, nu verkar allt funka igen...
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

jag har upplevt lite seghet, men inte så det stör.

händer mest när jag ska posta, då står det bara och snurrar och snurrar, utan att det händer nåt.
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

*kl*

Upplysning:
21.00-21.10 gick det inte att surfa alls på buke. Alla forum blev "sidan kan ej visas" när man försökte komma in.
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Är det bara jag som de senaste dagarna upplevt störningar i framkomlighet?

Kan inte specifiera de tidigare gångerna, utan bara den senaste;
skulle logga in för bara några minuter sen och då gick det inte att komma ens till första sidan. Google hittade Buke, men kunde inte visa sidan. Men Java-chatten funkade! :D Tråkigt att vara där själv bara.

Sen har det tidigare i dag varit segt att göra inlägg och ladda sidor, men det kan delvis vara min uppkoppling som gör't. Ska uppkopplingen påverka hur sidan reagerar? (Typ som när man trycker på svara och inget händer...?)
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Jag försökte logga in hemifrån en kompis idag och det gick illans segt så jag provade att byta från hennes webläsare (IE 7.0) till firefox och då funkade det kanon igen.

Naturligtvis var jag tvungen att försöka logga in på IE 7.0 här oxå när jag kom hem och det gick inte öht men funkade direkt med Firefox.

Har du IE 7.0 så bör du nog fundera på att byta webläsare eller stänga av nätfiskefiltret. Jag har förstått att just nätfiskefiltrer kan sega ner sidor totalt.
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

På denna dator är det inte ens vers 7.0 på IE, så då är det inte nätfiskefiltret.
Vet att jag inte var enda med problem med Buke när jag skulle logga in, så just idag var det nog inte webläsaren som påverkade.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Förra helgen drog ner mig i en rejäl grop som jag inte trodde var möjlig. Jag hade ingen aning om att en marknad kunde dränera en på så...
Svar
1
· Visningar
793
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 966
Senast: Yeah but
·
L
  • Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 317
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 353
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp