Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Eftersom det lite då och då före serverbytet som gjordes natten mot lördag skapades trådar om att Bukefalos är segt tänkte jag skapa en tråd för att se om någon märkt någon skillnad.

Vissa verkar ha haft mer problem än andra tidigare. Vore intressant att höra hur det ser ut nu.

Allt är inte optimerat än och den här helgen har väl trafiken varit lite lägre än vanligt.
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Att man råkar ut för något konstigt ett par tre gånger om dagen, om man är inne mycket, tror jag nog att vi kanske får leva med.

De senaste halvtimmen har jag råkat ut för att det segat lite vid ett par tre tillfällen till, så visst verkar det vara något som segar lite.

Men jag har fått intrycket av att vissa har det segt hela tiden de är inne, att det i princip aldrig går snabbt, är det så.
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

I går var det segt fick ju ofta upp den tomma beige/bruna tomma skärmen utan att jag såg någon text, men i dag har det inte ens varit i närheten av seghet när man svarat på inlägg.

Jag är ju *host* inne ganska mycket så jag borde märkt samma sak i dag om det nu hade varit så.
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Men jag har fått intrycket av att vissa har det segt hela tiden de är inne, att det i princip aldrig går snabbt, är det så.


Ja. Så har jag det alltid.

Men det kan ju bero på att jag har sämsta internetupkopplongen i Bukes historia.
:D

Just Buke fungerar bra här nu trots att jag surfar på en uppkoppling som får Fred Flinta att framstå som supersurfaren :)
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Ingen av er har alltså problem nu, inte värre än med andra sidor?

Finns det några som har problem nu så får ni gärna svara på mina frågor.
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Näpp.. nu är det klockrent trots att det är många inne samtidigt.

Lovar pipa till så fort det segar.


Tack Gunnar.
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Jag har inte problem hela tiden. När det har segat så har det varat under en kortare stund, nån enstaka gång under ett par timmar. Då har hela buke varit som sirap. Nu rullar det på finfint däremot. När det segar så blir det "sidan kan ej visas" vad man än klickar på för länk inom forumet.

Det är alltså inte konstant segt, utan stundvis bara. Kan inte se nåt mönster heller.

Själv har jag BBB 100mb-bredband, windows xp, hyfsat ny dator o IE 6.0
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

*duckar*
Jag tycker fortfarande den grå kanten är lite för ljus :crazy: går det inte att mörka ner den liiiite till så den delar av trådarna lite mer i forumlistan? *bow* *ber jääääättesnällt*
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

*duckar*
Jag tycker fortfarande den grå kanten är lite för ljus :crazy: går det inte att mörka ner den liiiite till så den delar av trådarna lite mer i forumlistan? *bow* *ber jääääättesnällt*

Sorry, helt fel tråd. Skyller på sena timmen :crazy: :o


Nåt som däremot hör till tråden är :

Nyss kom jag inte in här alls. Inte nåt forum, inte startsidan, ingenting. 00.00 var klockan, o 00.03 kom jag åter in igen. Bara en upplysning. :D
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Mitt fel, gjorde en körning som tar mycket kraft just då, skall försöka låta bli att återupprepa det ;)
Jag ville dock komma i säng i något sånär tid i dag.
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

radeeeeerat :p
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Mitt fel, gjorde en körning som tar mycket kraft just då, skall försöka låta bli att återupprepa det ;)
Jag ville dock komma i säng i något sånär tid i dag.

Då vet vi vad den segningen berodde på :bow:

Sova?? Gör du sånt?? :eek: :angel: :D
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Gick och lade mig halv fyra i morse. Råkade ut för lite strul med databasen som gjorde att jag tvingades stänga ner ett par timmar i natt för att fixa lite.
Förhoppningsvis har nästan ingenting förvunnit ;)
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Hoppla! :crazy: Sånt är inte kul.
Gör du bara liveuppdateringar?
Tycker det känns lite vanskligt så vi testar alltid på en forumversion hemma först, o applicerar på nätet sen när vi ser att det fungerar. Moddar och sånt kan ju ställa till det rätt rejält. :crazy:

Nu kör vi visserligen phpBB, vet inte hur stor skillnad det är mellan forumtyperna?

Har du fått sova lite i natt i alla fall då, så du inte börjar kasta användare högt och lågt om några timmar? :rofl:
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Uppdateringar av färger med mera, samt ändringarna på förstasidan samt trådarna hade inget att göra med de databasproblem som uppstått, men visst är det så att man borde göra den typen av saker på ett icke-live forum. Men det blir inte lika spännande och så blir det inget rabalder från alla användare ;)

Ca fyra timmar fick jag väl sova, så akta er för att reta mig idag ;)
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

:rofl: Nä, det ska ju vara lite spännande oxå :rofl:
Vi fick minska ner vår databas en aning när det började bli svårt att säkerhetskopiera den förra helgen :rofl: Nu prunar vi inlägg som är äldre än 3 månader. Är de så gamla så är de ju inte aktuella ändå. Är det någon som saknar nån tråd får de väl starta en ny då :angel:

Men du har rätt i att det är kul att göra ändringar o se om nån märker nåt :angel: Vi gjorde en sån igår, o satte en tävling om vem som upptäckte den först. Priset var valfri rank :rofl:
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Nu var det "sidan kan inte visas" en stund..
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

testade nyss att gå in på Snacksidan, eftersom det är just denna som brukar ta längst tid (inte LÅNG, men längst) och jädrar vad fort det gick! så fort har det aldrig gått förrut! allt annat funkar fint också! jag är imponerad att sidan funkar så bra som den gör med tanke på hur "stor" den är! :bow:
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Eftersom det lite då och då före serverbytet som gjordes natten mot lördag skapades trådar om att Bukefalos är segt tänkte jag skapa en tråd för att se om någon märkt någon skillnad.

Vissa verkar ha haft mer problem än andra tidigare. Vore intressant att höra hur det ser ut nu.

Allt är inte optimerat än och den här helgen har väl trafiken varit lite lägre än vanligt.

Ja, jag tycker nog att det går något snabbare nu. Visserligen så sitter jag fortfarande på modem men det funkar fint för min del. Ibland så kommer det upp "sidan kan inte visas! men inte alls ofta.
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

Just nu segar Buke jättemycket för mig, får ofta upp en helt tom beige sida där det står "klar".
 
Sv: Är sidorna snabbare nu, fungerar allt bra?

*knapplån*


Gunnar, är det nåt speciellt på G nu?
Jag har inga problem att logga in, men det verkar vara flera som inte kommer in eller som är inne som åker ut...?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Förra helgen drog ner mig i en rejäl grop som jag inte trodde var möjlig. Jag hade ingen aning om att en marknad kunde dränera en på så...
Svar
1
· Visningar
793
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 966
Senast: Yeah but
·
L
  • Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 317
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 353
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp