Bukefalos 28 år!

Är stall 1 h för långt bort?

Sv: Är stall 1 h för långt bort?

Jag tror det fungerar ypperligt med din plan!
Jag tänker inte jämföra med mitt eget avstånd eftersom det inte relevant.
Vill du ha häst under dessa premisser lät ju det stallet bra också, med duktiga medryttare och fullinackordering blir ju inte belastningen så hög på dig.
Men det är nog bra att som du sa prova att vara medryttare där eller liknande en period för att se hur du kommer att trivas, att hästarna sköts som avtalat etc fundera även på hur det blir om medryttarna strular och du får flera pass/vecka, hästen blir skadad etc
 
Sv: Är stall 1 h för långt bort?

älskade buke människor! ni är bäst!

tusen tack för era inlägg!! jag tror det blir till att prova att vara medryttare, få känn på stallet och tiden det tar att köra, och sen tänka igenom det igen.
 
Sv: Är stall 1 h för långt bort?

Min ena inackordering kör i ca 45min utan trafik för att komma till mitt stall. Hon säger det är värt varenda minut :) Hon kommer ca 3-4dgr/v de andra dagarna är det jag som har koll på hästen (lösdrift). Jag vet ju om läget så jag hjälper gärna till för att hästen skall kunna stå här. De dagarna hon kommer så fixar hon allt med mockning, vattning o påspackning. Så när hon inte är här är det jag som fixar :) Det skulle jag ju gjort ändå så på det här viset får jag dagar när jag är ledig från stalltjänst! Skönt ;)

Jag tycker absolut du skall satsa. 45min när man är van är inte mycket, speciellt inte om man kan bo vid en australiensisk strand ;)
 
Sv: Är stall 1 h för långt bort?

Jag har 3,5 mil enkel väg till jobbet och det är på dåliga vägar samt i stadstrafik så det tar ca 45 min och nästan en timme vintertid.
Jag hade hästen uppstallad nära jobbet ett år, och trodde att det skulle bli smidigt. Det var det visserligen när jag jobbade, men: det vägde ändå inte upp det trots att man jobbar 5 dagar av sju :crazy: När man var ledig, för att inte tala om sjuk, var det HEMSKT att måsta pendla så långt. Aldrig kunna åka ut 2 gånger på en dag tex....

så jag trivs bäst att ha det som så att hästen står uppstallad jättenära hemmet, och sen pendlar jag längre till jobbet....
 
Sv: Är stall 1 h för långt bort?

Jag åker buss, tåg och går i 1 timme och 45 min enkel väg till stallet ca 6 dagar i veckan :) men min häst är så underbar så det är värt det :)
 
Sv: Är stall 1 h för långt bort?

Om jag inte hade haft något annat alternativ att välja på (eller som jag tyckte var godtagbart) hade jag inte tvekat en sekund. Hästar är en så viktig del av mitt liv att jag utan att tveka skulle ha kunnat pendlat den sträckan om det behövdes.

Hade det inte varit fullservice eller en person vars kunnande jag litade på, hade jag dock blivit mer tveksam just för de gånger som man själv eller hästen blir sjuk. Men det verkar ju inte vara ett problem i ditt fall.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 170
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
736
Senast: yamyam
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
12 388
Senast: Blyger
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 438

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Vilken ras passar mig?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp