Ärligt talat!?

Sv: Ärligt talat!?

Ja man måste verkligen gå sin egen väg och leta kunskap själv.
och som du säger experimentera.
Jag experimenterar både med min och hästens kropp :D
 
Sv: Ärligt talat!?

Susan skrev:
027_25a.jpg


I like big buts and I can not lie. :D :banana: :d
 
Sv: Ärligt talat!?

:angel: :D

Glömde berätta om mitt livs projekt med hovar och trimning och Kinesisk filosofi i en salig blandning, De hovslagare som nu är utbildade vill gå vidare och införa det som grund i alla hovslageriutbildningar.

Så går det när man är envis som synden och tror på det man gör :D

Ganska kul är det att jobba med äldre män som verkligen vet vad de snackar om, att ge dessa AHA upplevelser i deras eget yrke ger en mer än gåshud vill jag lova.

Jag jobbar bla: med en man i 55 års åldern som är expert på fång och kolik. Han har jobbat som hovslagare i jag vet inte hur många år.

Han beskrev ett fall för mig och jag berättade hur jag förmodade att den hästens hovar såg ut. Han blev ganska paff och sen när vi väl träffade hästen gemensamt så visade sig att jag hade rätt i varenda detalj.
Han anmälde sig genast som elev :D :angel:

Men nu var det ju Bäcken och Balans vi skulle snacka om va?

:o :o :o
 
Sv: Ärligt talat!?

Susan skrev:
Jag experimenterar både med min och hästens kropp :D

Ja sin egen kropp har man ju alltid tillgänglig sas :D

I busskön:

" Öppna höften, öppna höften, öppna höften..........*

-Vad sa du gräbba? Ska jag hålla käften?
 
Sv: Ärligt talat!?

Jag blir så glad när du berättar om dig, för då känns det som att inget är omöjligt. :) Man blir motiverad! :bump:
 
Sv: Ärligt talat!?

INGET är omöjligt, jag beslutade mig för att rida på den vågen, leva i det flödet, bara göra vad som känns bra och rätt att göra..och så sker också dagligen små mirakel :p (Och ibland jäkligt stora :D )
 
Sv: Ärligt talat!?

Håller med. :)
Fast jag har ju fått ge upp detta med att lära mig flyga.. det var inte bara att hoppa och missa marken. :D :p
 
Sv: Ärligt talat!?

Susan skrev:
Men forskningen har ju kommit fram till det som mina bilder visar :angel:

Överböjer du hästen fram så blockerar du länd och kors.
Det sa ju tom Marie Rhodin, men hon sa det på forskarsrpåk
Ja precis! Det ska bli jättespännande förresten när Marie väl får klart sin avhandling och se vad den kan tillföra som helhet.

Tänkte utveckla detta om resultaten av den där forskningen lite men tidsbristen är för stor.

Fast jag vet inte om det behövs - du sa ju just på ren svenska vad jag tänkte krångla till på fackspråk :D .

Det finns även kul resultat som helt stöder det Carola skriver med bäckenets lutning och höftvinkel.
 
Sv: Ärligt talat!?

Och det är det som är så härligt nu tycker jag.
att så många börjar tänka till och att vi lander bredvid varandra.

Hästen är inte en skum manick utan följer samma biomekaniska lagar som allt levande med ryggrad :D

I övrigt vill dig jag tacka dig för hjälpen på min resa, med att förstå.
Du har varit en utmärkt översättare av fackspråk för mig:bow: :bow: :bow:

hejja zesel

Vet inte om du känner 'lickety'

Hon fick ju en idé där att forska på psoas.

Vad skall du ha som examensprojekt - lika spänannde förmodar jag :D
 
Sv: Ärligt talat!?

Har varit frånvarande från buke ett tag, så "Lickety" känner jag inte. Hoppas hon hittar ett bra exjobb (- om du läser detta Lickety, se till att vara ute i GOD TID och hugg en handledare med anknytning till det du vill göra!)

Exjobbet mitt är redan redovisat och nästan klart men inte färdigskrivet - har varvat sjukdom med DV-jobb för överlevnad i mer än ett år nu... :crazy: . Mitt (om samling) är spännande för mig själv mest, tror jag, tillför nog inte så mycket pga dåligt material att jobba med :crazy: .

Kul att kunna varit till någon hjälp i alla fall!
Tack själv för intressant läsning och diskussioner!
 
Sv: Ärligt talat!?

Det var därför jag tog bilden, men sedan om man inte har digitalkamera så tar ju saker sin lilla tid, så när min rumpa var färdig så var tråden gammal:angel:

Har du nån rumpa???
 
Sv: Ärligt talat!?

Nä jag har inte för vana att ta kort på rumpor:D Men jag skall se om jag kan fatta hur vår digitalkamera funkar, det är det där att ladda upp bilderna på datorn sedan som jag inte är så särskilt haj på :o
 

Liknande trådar

Samhälle Sån't här roar mig. Men i min värld har jag en betydligt striktare definition på vad ett nyord egentligen är. Animoji Emojis vars...
2
Svar
33
· Visningar
2 683
Senast: VLMF
·
Utrustning Jag har gått och funderat på att skaffa ett hjälpmedel som hjälper mig att hålla ramen för hästen tills jag blivit såpass stark i mina...
2
Svar
22
· Visningar
3 020
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 977
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Så jag sitter här lite småchockad med tusen tankar i huvudet efter ett besök hos gyn. Funderade en sekund om jag inte skulle göra en...
2 3
Svar
40
· Visningar
12 209
Senast: Anonym15
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp