Ärt- och majspure

Jolanta

Trådstartare
jag kokade precis en massa gröna ärtor som jag sen mixade till puré. Nu när jag satt på internet så läste jag att man ska sila bort skalen på både majs och ärtor.

Jag smakade själv på puren, och jag kände då inte något som helst i skalväg, puren är alldeles slät. Ska man ädå sila den? Innehåller ärtskal något som inte är bra?
 
Sv: Ärt- och majspure

Jag tror det är för att man ska undvika skalbitar. Vi gjorde mycket majspuré i början då det var det enda E tyckte om. Försökte sila en gång men det var väldigt bökigt så hon åt med skalen på. Har man mixat ordentligt ska det knappast vara några problem.
 
Sv: Ärt- och majspure

Mina har ätit ärtorna som de är från början. inga problem med skal för dem.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
690
Senast: Mandarinen
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 608
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår var det fettisdagen och det bjöds på minisemlor på mitt jobb. Jag är alldeles galen i semlor – de innehåller väl typ alla triggers...
Svar
6
· Visningar
1 924
Senast: Unafraid
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 546
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Patellaluxation på renrasig katt
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp