Bukefalos 28 år!

Äter kattungar mer än vuxna katter?

MidnightSoul

Trådstartare
Har haft min kattunge nu i ett par veckor och är förvånad över hur mycket han äter. Tycker han äter bra mycket mer än den jag hade innan, som visserligen började bli bra gammal när det bestämdes att han skulle tas bort.

Så äter kattungar mer än vuxna? Han är även i en redig växt period just nu så jag märker klar skillnad på bara en halv vecka. Visserligen vart det foderbyte ganska snabbt för jag märkte att han var så pass dålig i magen att det knappast kunde bli värre. Och då stabiliserade han upp sig i magen ganska fort efter det även om det inte hunnit bli helt 100 ännu.
 
Sv: Äter kattungar mer än vuxna katter?

Ja, kattungar både rör sig mer än gamla katter och växer, vilket gör att de behöver mer energi. Det är bra att kattungen har god aptit!
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 238
Senast: Sassy
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 552
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 347
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 810
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp