aggressiv hund

Milosari

Trådstartare
jag har en 5 årig schäfertik som jag har haft i 3 år. hon har bott hos en massa olika människor innan hon kom till mig (jag skulle bara passa henne ett par dagar...). jag antar att hon inte har haft det allt för bra tidigare då hon var väldigt mager och skrek bara man tog i henne. men det var då det. nu går hon på ständig diet för hon blir så lätt för fet :smirk: och man kan busa och brottas med henne. men... problemet är att hon är så vansinnigt aggressiv mot andra hundar. inte mot min andra hund, men alla andra är potentiella fiender. det handlar inte om lite vanligt gruff, hon kutar fram och hugger, utan att kolla om det "behövs" (kommer ALDRIG att hända igen...). en enda annan hund har hon kommit överens med, en enorm gammal slagskämpe som lätt kunde trycka ner henne.
finns det någon bot? hon gör även utfall i koppel om man är ouppmärksam. annars är hon jättefin, bra med barn och väldigt lydig, sticker aldrig efter vilt osv. :(
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en jaktlabrador, jag upplever att han är rätt van vid att träffa på hundar (på jaktträning så har han suttit i nya bilar med...
Svar
5
· Visningar
661
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 402
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Tog en omplaceringshund för några månader sedan. En supersnäll stövare. Tyvärr skäller hon på andra hundar när vi möter dem. Hon är...
2
Svar
20
· Visningar
2 941
Senast: Ratax
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 822
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp