Air fryer?

tycker inte det sitter så hårt i min?
Jag brukar diska delarna i diskmaskinen och det funkar hur bra som helst.

Jag rengör kanske för sällan, gör det inte efter varje användning iaf.
Kör först i diskmaskin men det försvinner inte, får ta en svamp och skrubba hårt med grova sidan efteråt. Tycker ändå inte det blir tillräckligt rent. :meh:
 
Återupplivar den här tråden! Fler som vill berätta om sina airfryers? :)

Jag funderade på att skaffa en för något år sedan men kom fram till att jag faktiskt har en ugn. Men nu har jag en ny kollega som talar så himla gott om sin och hur det i princip revolutionerat hans pommes så nu är jag ju sugen igen.

Är det värt det? Eller blir det bara ännu en pryl som står nånstans? Framförallt: Är de jobbiga att rengöra?
 
Jag älskar våran, vi har en stor Tefal och använder den massor.

Har också varmluftsugn men fritösen ger bättre resultat med krispigare yta.
 
Vi har snart kört slut på vår första, har haft den i tre år och den står verkligen inte och dammar.
 
Jag har en billig variant från typ Jula och är skitnöjd. Man behöver inte vänta på att olja ska bli varm, det blir inget os och man kan göra allt möjligt i den.
Jag bor i husvagn på somrarna och den i samarbete med omniaugnen gör att jag aldrig har saknat en riktig ugn.
 
Jag har en jag köpte på rusta för typ 300 kr. Funkar riktigt bra! Förutom att man får inte glömma av chili cheesen 🙄 då smälter all ost ur 😂 jag tar bara skålen och kör den i diskmaskinen, men har jag bara kört pommes torkar jag bara ur ned papper (jag använder ingen olja alls, trots att det står att man kan ha 1-2 msk om jag inte minns fel). Min är för 1-2 personer typ, så den är inte så stor och klumpig :)
Återupplivar den här tråden! Fler som vill berätta om sina airfryers? :)

Jag funderade på att skaffa en för något år sedan men kom fram till att jag faktiskt har en ugn. Men nu har jag en ny kollega som talar så himla gott om sin och hur det i princip revolutionerat hans pommes så nu är jag ju sugen igen.

Är det värt det? Eller blir det bara ännu en pryl som står nånstans? Framförallt: Är de jobbiga att rengöra?
 
Använder fortfarande våran trots att den är riktigt jobbig att rengöra. Jag har fått inse att det är så det är bara, går inte få helt rent, men blir ju goda pommes.
 
Jag skickar bara in skålen i diskmaskinen, vad har du för modell?

Har Philips. Sån där stor svart :p skickar in både skål och galler i diskmaskinen, men fettet går typ inte att få bort helt och skapar som en hinna/beläggning som endast går bort med svinto.. Men då går det ändå inte att komma åt runtom på gallret i dom små hålen.
Alltså när jag tar ut skålen ur diskmaskinen så ser man beläggningen och den känns som klister när man skrapar med nageln.
 
Har Philips. Sån där stor svart :p skickar in både skål och galler i diskmaskinen, men fettet går typ inte att få bort helt och skapar som en hinna/beläggning som endast går bort med svinto.. Men då går det ändå inte att komma åt runtom på gallret i dom små hålen.
Alltså när jag tar ut skålen ur diskmaskinen så ser man beläggningen och den känns som klister när man skrapar med nageln.

Bra tips att undvika Philips alltså :D

Har själv en OBH Nordica ActiFry, mycket nöjd.
 
Bra tips att undvika Philips alltså :D

Har själv en OBH Nordica ActiFry, mycket nöjd.

Ska väl tillägga att jag aldrig har haft någon extra olja, så det är inte heller problemet.

Jag får ta och kika på en sån som du har istället kanske :laugh: Vill helst inte gå tillbaka till pommes i ugn då det inte blir lika gott och så används ugnen oftast samtidigt till annat.
 
Ska väl tillägga att jag aldrig har haft någon extra olja, så det är inte heller problemet.

Jag får ta och kika på en sån som du har istället kanske :laugh: Vill helst inte gå tillbaka till pommes i ugn då det inte blir lika gott och så används ugnen oftast samtidigt till annat.
Har precis introducerat airfryern för en inbiten fritösanvändare (jo, oljefriterad mat 3-4 gånger/vecka sätter nog sina spår vad gäller kroppsvikt), och fick oerhört bra recensioner. "Det är ju t o m bättre resultat än i oljefritösen".

Har haft bägge (oljefritös, nu airfryer) och tycker det blir överlägset godare utan olja. Jag har heller inte olja i min, men det blir inte sällan färdiga frysprodukter som inte behöver extra olja.
 
Bra tips att undvika Philips alltså :D

Har själv en OBH Nordica ActiFry, mycket nöjd.
Min Philips är inga problem alls att diska :confused:. Brukar köra den i diskmaskinen efter varje användning. Ibland får den stå lite i blöt innan men det är ju som med vilken ugnsform som helst.

Dock tror jag att den skulle bli betydligt svårare att hålla ren om man började skrubba med svinto eller annat som repade ytan på metallen.
 
Min Philips är inga problem alls att diska :confused:. Brukar köra den i diskmaskinen efter varje användning. Ibland får den stå lite i blöt innan men det är ju som med vilken ugnsform som helst.

Dock tror jag att den skulle bli betydligt svårare att hålla ren om man började skrubba med svinto eller annat som repade ytan på metallen.

Det var inget jag började med dock. Har haft den ett år nu och det var nu sista diskningen jag tog med svinto och det gick bort helt utan att behöva diska den 700 gånger efter varandra (okej överdrift :D men jag har varit lagom irriterad över att den inte varit enklare att rengöra än en vanlig fritös).

Kanske får prova med annat diskmedel, har hittills haft vanliga YES disktabletter men har nu köpt platinum, får hoppas det gör skillnad annars får det bli en ny helt enkelt.
 
Det var inget jag började med dock. Har haft den ett år nu och det var nu sista diskningen jag tog med svinto och det gick bort helt utan att behöva diska den 700 gånger efter varandra (okej överdrift :D men jag har varit lagom irriterad över att den inte varit enklare att rengöra än en vanlig fritös).

Kanske får prova med annat diskmedel, har hittills haft vanliga YES disktabletter men har nu köpt platinum, får hoppas det gör skillnad annars får det bli en ny helt enkelt.

*Uppdaterar*
Efter en maskin med Yes Platinum så blev skålen ren :up:, men inte "korgen"(galler + hållare).
 
Någon som har Biltemas air fryers och kan säga något om dem? Generellt brukar jag gilla Biltemas produkter, så jag funderar på att testa en. Den billigaste är på 1,5 liter och den lite dyrare på 2,5 liter. Hur stora har ni andra, och hur stor behöver man om man är ett par personer i hushållet?

Det som egentligen lockar mig mest är att testa air fryer donuts :d !!
 

Liknande trådar

L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
2 730
Senast: LiviaFilippa
·
IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 342
Senast: hastflicka
·
L
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
13 701
Senast: Gunnar
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 100
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ulvlek
  • Vad tar upp plats i mobilen?
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Emmi-pet ultraljudstandborste

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp