Åka på tävling ensam

Sv: Åka på tävling ensam

Jag åkte alltid själv när jag tävlade tidigare och gick näst intill aldrig banan. Banskissen ska ju innehålla den viktigaste informationen. När jag kom in på banan till häst, brukade jag rida runt till de ställen där jag ville se linjerna samt testa någon sväng, även galoppera jämte ev kombinationer för att kolla att jag hade tänkt rätt ang avstånd.

Jag tävlade som högst lokal och hade en häst som gillade att hoppa och som jag kände väl, behövde inte gå till fots på banan för att kunna hoppa den. Dessutom hade man då 60 sek på sig att starta, höll ju aldrig på så länge men jag kan tänka mig att man blir mer stressad med bara 30 sek på sig. Jag får väl se, hoppas kunna komma ut igen kommande säsong!
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 540
Senast: zarmino
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 634
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 817
Senast: Snurrfian
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 759
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp