Bukefalos 28 år!

Aktivitet när användare är bannad?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Novali01

Trådstartare
Hur kan det komma sig att en bannad användare har en registrerad aktivitet under banningsperioden? Hedwig är ju bannad men ändå står det att hennes senaste aktivitet var den 19 april??? Är det moderatorer som loggar in på deras konton då eller vad? Hände ju likadant med flash för ett litet tag sen...
 
Sv: Aktivitet när användare är bannad?

Om jag fattat saken rätt så kan man fortfarande logga in och läsa även om man är bannad, däremot kan man inte skriva inlägg.

Har mycket svårt att tro att moderatorerna ens KAN logga in på någons konto.
 
Sv: Aktivitet när användare är bannad?

Om jag fattat saken rätt så kan man fortfarande logga in och läsa även om man är bannad, däremot kan man inte skriva inlägg.

Har mycket svårt att tro att moderatorerna ens KAN logga in på någons konto.

Vad jag har fått lära mig, är det så att användarna kan logga in på sina konton och läsa, ja.

Vi moderatorer kan absolut inte logga in på andras konton, nej.

Mvh

IngelaH
 
Sv: Aktivitet när användare är bannad?

Då blir ju hela historien ÄNNU mer suspekt eftersom jag vet att ingen av dom här två loggat in på sina konton alls vid de tidpunktern som det finns loggad aktivitet.

Så då undrar jag VERKLIGEN vem som gör det??? Måste ju vara moderatorer eller Gunnar hur går det annars till?
 
Sv: Aktivitet när användare är bannad?

De kanske är automatiskt inloggade?
Jag är alltid inloggad.
Att beskylla moderatorer eller Gunnar för att använda andras konton...*skakar på huvudet*
De har väl fullt upp med sina egna?

Är väl mer troligt någon vän som lånat datorn eller något?

De gånger jag varit bannad (eller den, det kanske bara är en gång...? Strunt samma) så har jag kunnat läsa och sett vad andra skrivit, men inte kunnat svara.
Om jag minns rätt kommer man inte åt andras bloggar heller t.ex. men DÄR kan jag ha fel.
 
Sv: Aktivitet när användare är bannad?

Så då undrar jag VERKLIGEN vem som gör det??? Måste ju vara moderatorer eller Gunnar hur går det annars till?

Mer troligt att personerna har automatiskt inloggning på buke eller att någon annan lånat deras datorer än att en moderator eller Gunnar pillar på användares konton.
 
Sv: Aktivitet när användare är bannad?

Jag kan ju skriva eftersom det är mitt nick det gäller. Jag har varken loggat in på det eller har automatisk inloggning. Anledningen är att jag inte längre vill ha kvar det eller vara fortsatt aktiv på buke. Därför undrar man varför det ändå aktiveras. Det har hänt två gånger under banningstiden.
 
Sv: Aktivitet när användare är bannad?

Då får du fundera igen för ingen av dom har automatisk inloggning, ingen av dom har loggat in den dagen som det fanns aktivitet på deras konton. Är väl inte så konstigt att man misstänker de som har tillgång till denna sajt? Dvs moderatorer o Gunnar. Vem annars kan komma in på deras konto utan inloggning?

Ingen av dom har lånat ut sin dator till någon.

Jag har givetvis fått alla dessa uppgifter av flash o Hedwig så det behöver ni inte ens fundera över.
 
Sv: Aktivitet när användare är bannad?

Det enda sättet för någon att logga in på ett användarkonto är om man har lösenordet, varken jag eller moderatorerna har något annat sätt att logga in på användarkonton. Vad jag vet har ingen av oss fått dessa lösnord av de bannade och kan därför inte logga in.

Som redan har nämnt är det mest troliga att de bannade på något sätt lyckats logga in själva, ex.vis genom automatisk inloggning som på något sätt ligger kvar sedan innan banningen, alternativt är det något i själva forumsystemet som beter sig lite konstigt.

Jag börjar dock tröttna en aning på de grundlösa beskyllningarna, vi hittar inte bara på detta.
 
Sv: Aktivitet när användare är bannad?

Nåväl oavsett så slutade jag logga in på mitt nick i ferbuari och tog även bort den automatiska inloggningen eftersom jag fick information om att för att inaktivera ett nick ska man inte logga in på ett år. Självklart är det irriterande när det ändå aktiveras med jämna mellanrum utan att jag kan påverka det.

Tyvärr var jag dum nog att ta samma nick som min hästs namn vilket har lett till att folk som jag inte känner har dykt upp på tävlingar och följt efter mig och betett sig som att vi känner varandra. Inte så kul.
Vet att jag får skylla mig själv men jag vill inte bli ihopkopplad med det här forumet eller kallas för bukefalist längre och vill få bort nicket så snabbt som möjligt.
 
Sv: Aktivitet när användare är bannad?

Vad är automatisk inloggning? Är det rutan man kryssar i som heter kom i håg mig eller är det något annat? Nä sin hästsnamn skall man nog inte använda om det är ett ovanligt och om man inte vill bli igenkänd. :D
 
Sv: Aktivitet när användare är bannad?

Tyvärr var jag dum nog att ta samma nick som min hästs namn vilket har lett till att folk som jag inte känner har dykt upp på tävlingar och följt efter mig och betett sig som att vi känner varandra. Inte så kul.
.

Hur blir det när ett år gått, försvinner även användarnamnet vid de inläggen som du skrivit?

Du kan inte byta ut ditt användarnamn mot något annat?
 
Sv: Aktivitet när användare är bannad?

Hur blir det när ett år gått, försvinner även användarnamnet vid de inläggen som du skrivit?

Du kan inte byta ut ditt användarnamn mot något annat?

Byter man bara användarnamn, så finns som sagt alla gamla inlägg kvar. Och då vet ju i alla fall "kompisar" vem man är ute på tävlingar och så vidare. För man känner igen inläggen och vilka trådar och forum personen brukar skriva i.

Till exempel om jag byter användarnamn till "Hemliga Brunte" eller nånting, så finns ju mina blogginlägg om Fatima och mina frågor och inlägg och så vidare kvar... Så man är ju samma person ändå, även om man byter användarnamn.

Och nu verkar det ju som att h*n vill lämna bukefalos helt och inte bli sammankopplad med forumet alls och då är det bästa sättet att låta bli att logga in alls.

Mvh

IngelaH
 
Sv: Aktivitet när användare är bannad?

Jo det förstår jag. Men min tanke var att om man byter användarnamn så kanske okänt folk inte längre kopplar ihop buke-namnet med hästnamnet.
 
Sv: Aktivitet när användare är bannad?

Nu har det aktiverats igen. Den 28/4 kl 18:01. Nicket är Hedwig02 och jag har inte loggat in på det själv sedan i februari. Vad i hela friden ska jag göra för att avsluta kontot?? Känns ju helt hopplöst.
Bukefalos=Welcome to the Hotel California..you can check out any time you like but you can never leave...
 
Sv: Aktivitet när användare är bannad?

Nu har det aktiverats igen. Den 28/4 kl 18:01. Nicket är Hedwig02 och jag har inte loggat in på det själv sedan i februari. Vad i hela friden ska jag göra för att avsluta kontot?? Känns ju helt hopplöst.
Bukefalos=Welcome to the Hotel California..you can check out any time you like but you can never leave...

Du kanske skulle sluta att logga in på Bukefalos med olika nick, så slapp du hålla reda på vad som är vad. Är man bannad så är man, då ska man inte vara på forumen och skriva. Ungefär jämförbart med att man skulle ge sig på att komma oinbjuden på en fest, man måste helt enkelt inse fakta att man inte är välkommen.
 
Sv: Aktivitet när användare är bannad?

I sådana här fall, kanske det skulle finnas någon lösning med att kontona helt spärras? Att ingen kan logga in på dem förrän banningen är över? Om man nu inte vill ip-banna.

På andra forum jag är så är det som sagt ip-banning som gäller, under hela avstängningstiden oavsett om den är en vecka eller ett år eller för evigt. Det blir ju mest en massa tjafs och rundgång i de här fallen känns det som.

Jag är inte bekant med de avstängda annat än att jag läst inlägg från dem några gånger, men jag kan ju tycka att en banning är tämligen verkningslös om man bara kan fortsätta skaffa nya nick hela tiden.
 
Sv: Aktivitet när användare är bannad?

Eller också kanske du ska läsa vad hon skriver...hon HAR inte loggat in på Hedwig02 men ändå har det förekommit aktivitet på kontot.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 204
Senast: Bee
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 577
  • Artikel
Dagbok Förra helgen drog ner mig i en rejäl grop som jag inte trodde var möjlig. Jag hade ingen aning om att en marknad kunde dränera en på så...
Svar
1
· Visningar
803
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 579
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp