Ipalollipop
Trådstartare
Har en lancashire heeler valp på 4,5 mån. Vi är snart klara med valpkursen och tränaren rekommenderar mig att hoppa över unghundskursen och påbörja vardagslydnad istället där vi tränar hundarna lösa i hallen och mer gå på sidan inkallning osv. Min valp är redan så duktig och lyssnar väldigt bra på mig, bryr sig inte om de andra valparna på kursen och lär sig oerhört snabbt! Vi har även börjat med utställning och kör ca 1 utställning i månaden i babyklass. Sen till våren/sommaren kommer de bli fler utställningar. Hon är positiv till träning och oerhört vaksam på mig och vill hellre vara med mig än andra hundar.
Är de för mycket inplanerat för en valp? Hemma rastas hon på gården flera ggr per dag, stor ingängad trädgård och får 30 min promenad varje kväll. Sen tränar vi hjärngympa däremellan.
På promenaden springer hon oftast lös, så hon har ganska högt tempo.
Vi har börjat lite smått med ensamhetsträning, vilket inte är lika poppis. Då hon inte bryr sig så mycket om att de andra hundarna är obrydda att va ensamma för hon vill va med mig. Hon är ju med mig på kontoret och gråter när jag lämnar trots kollegor är kvar i rummet. Tips hur man ska göra de lättare för henne?
Är de för mycket inplanerat för en valp? Hemma rastas hon på gården flera ggr per dag, stor ingängad trädgård och får 30 min promenad varje kväll. Sen tränar vi hjärngympa däremellan.
På promenaden springer hon oftast lös, så hon har ganska högt tempo.
Vi har börjat lite smått med ensamhetsträning, vilket inte är lika poppis. Då hon inte bryr sig så mycket om att de andra hundarna är obrydda att va ensamma för hon vill va med mig. Hon är ju med mig på kontoret och gråter när jag lämnar trots kollegor är kvar i rummet. Tips hur man ska göra de lättare för henne?