Bukefalos 28 år!

Aktiviteter välkomstfest

Lime

Trådstartare
I mitten av oktober har vi hyrt lokal och vi bjudit in närmsta familjen för att hälsa dottern välkommen istället för dop. Som de matälskare vi är tog det inga tider att bestämma vad vi ska bjuda på, men så mycket längre än så har vi inte kommit :angel:
Ber därför om bukes hjälp för att klura ut vad vi ska hitta på utöver att bjuda på mat. Har tänkt köpa en bok där gästerna kan få skriva ned lite klokheter inför livet, men mer än så är inte spikat. Funderade lite på en "mina vänner-bok", men det kanske blir för mycket skriva för gästerna då?
Vi blir runt 20 personer och åldersspannet på gästerna är mellan 10 mån-85 år :)
 
Hade namngivningsfest för dottern. Jag började med att presentera alla gäster lite kortfattat tex "XX som är Ediths mormor, hon hjälper mig med barnvakt och är allmänt fantastisk" "XXX är Ediths morbror han är.."
Osv så blev det rätt lätt för folk att prata med varandra sen. Vi hade en salig blandning av folk..

Nån form av tal tycker jag nästan känns som ett måste.

Annars kan ju nån typ av gissningslek va kul, tex hur mycket vägde bebisen när hen va 1 vecka gammal. Vad heter hen i mellannamn och varför?.

Annars räcker det nog bra med lite tal, skriva i bok och bara umgås.
 
Vi hade förberett en tipspromenad, men det regnade så mycket att vi sket i den.

Vi hälsade välkomna med ett tal, släppte lös folk på maten och lät dem mingla loss. Det gick utmärkt. Vi serverade plockmat och finger food och hade ett stoooort berg med popcorn och ett stort kakfat med frukt. Vi hade några bollar i trädgården (varav en pilatesboll) så barnen höll sig sysselsatta.

Och så hade jag köpt små kort och kuvert, och alla som var där fick skriva en hälsning med tips, en berättelse eller ett kärleksbrev till John. Sen fick de "posta" brevet i en låda, så att ingen annan kunde läsa. De skrev så oerhört fina saker, och barnen ritade teckningar :)
 
Tack för tipsen! :D
Har också tänkt på introduktion av gästerna, men funderar på om de kanske inte ska få introducera sig själva, vilken relation de har till dottern och... något mer?
Vilken bra idé med personliga brev! Rackarns att jag redan varit och köpt en bok :meh:
Skulle behöva en aktivitet som får upp dem på benen, tråkigt om de bara blir sittande vid bordet. Tipspromenad kanske vore något om vi lyckas komma på frågor. Ingen dum idé att fråga om vikt vid senare tillfälle än vid födseln och annat som så många kanske inte vet om :idea:
 

Liknande trådar

Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 529
Senast: Hedinn
·
Samhälle Ja, utöver att ingå äktenskap med partnern då, givetvis. Jag och fästmannen har varit förlovade sedan oktober och har funderat på hur vi...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
9 389
Senast: Elisha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp